Permalänk
Medlem

Jakten på det ultimata tangentbordet

Hallå klåkers!

Jag är less all jävla blinkande RGB och mekaniska brytare som låter som fan. Med det sagt är jag på jakt efter följande specifikationer utan inbördes ordning.

1. TKL
2. Trådlöst
3. Stilrent
4. Tyst
5. Mekaniskt
6. Bonus med någon form av mediakontroll

Öppen för custom eller färdigbyggda paket. Nytt eller begagnat.

Har någon några tips?

Permalänk
Medlem

Kan tipsa att spana in tangentbord från Varmilo. Inte testat deras trådlösa men kvaliteten är definitivt där du vill ha den.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Lunkan90:

Hallå klåkers!

Jag är less all jävla blinkande RGB och mekaniska brytare som låter som fan. Med det sagt är jag på jakt efter följande specifikationer utan inbördes ordning.

1. TKL
2. Trådlöst
3. Stilrent
4. Tyst
5. Mekaniskt
6. Bonus med någon form av mediakontroll

Öppen för custom eller färdigbyggda paket. Nytt eller begagnat.

Har någon några tips?

Logitech Pro X TKL kanske är något om du vill ha något färdigbyggt? Rätt pricey, men kryssar i alla dina rutor. Annars är det nog custom-bygge som gäller.

Permalänk
Medlem

Skulle rekommendera att kolla in tangentbord från Keychron t.ex. K3, K7

Visa signatur

Zadazi - Citera mig om du vill att jag ska komma ihåg att svara. :P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Enviro:

Logitech Pro X TKL kanske är något om du vill ha något färdigbyggt? Rätt pricey, men kryssar i alla dina rutor. Annars är det nog custom-bygge som gäller.

Misstänker att det blir än dyrare med custom, har inte hunnit kika på det speciellt mycket, men det ser rätt dyrt ut..

Men ja, kollat lite på logitechs grejer, ogillar RGB dock

Permalänk
Medlem
Skrivet av beejac:

Kan tipsa att spana in tangentbord från Varmilo. Inte testat deras trådlösa men kvaliteten är definitivt där du vill ha den.

Sjukt snygga! Men svårt att hitta ett bra TKL-wireless, i alla fall utifrån vad jag hittat så långt.

Permalänk
Medlem

Keychron K8 Pro

Annars finns det även tangentbord med "silent"-brytare om du vill att det ska vara ännu tystare. (Bara iQunix trådlös)

Se även Maxgaming (Bara iQunix trådlös)

Jag har byggt en egen Keychron Q2 med Kailh Silent-brytare som är tystare än kollegornas "kontorstangentbord".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Saddl3r:

Keychron K8 Pro

Annars finns det även tangentbord med "silent"-brytare om du vill att det ska vara ännu tystare. (Bara iQunix trådlös)

Se även Maxgaming (Bara iQunix trådlös)

Jag har byggt en egen Keychron Q2 med Gateron Silent-brytare som är tystare än kollegornas "kontorstangentbord".

Vad skulle du bedöma att du fick hosta upp för ditt custombygge?

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef
Skrivet av Lunkan90:

Misstänker att det blir än dyrare med custom, har inte hunnit kika på det speciellt mycket, men det ser rätt dyrt ut..

Men ja, kollat lite på logitechs grejer, ogillar RGB dock

Jag är inte heller något större fan av RGB, men det går ju alltid att stänga av. Som en bonus får man då hutlöst mycket mer batteritid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunkan90:

Vad skulle du bedöma att du fick hosta upp för ditt custombygge?

Keychron Q2 - 1800 kr
PBTfans BoW Base + International kit - 1400 kr (Finns billigare allt från 400 kr till 1000 kr. Jag fastnade för denna)
Kailh Midnight Pro Silent Tactile - 760 kr (fick ett 20-tal över)
= 4 000 kr

Jag hade inga problem att betala lite extra för att få exakt det jag ville. Om du är halvekonomisk i dina val tror jag du lätt kan komma undan med 2/3 av priset.

T.ex:
https://www.maxgaming.se/sv/barebone/q2-qmk-iso-barebone-knob... (ej TKL)

https://www.maxgaming.se/sv/keycaps/moonlight-keycaps-set-pbt...

https://www.maxgaming.se/sv/switchar/midnight-silent-taktil-s...
eller
https://www.keychron.com/products/kailh-midnight-pro-silent-s...

Blir runt 2 500 kr.

Permalänk
Medlem

Keychron K8 pro är en ganska bra kandidat....

Visa signatur

Acer Predator Helios 300

Permalänk

Filco Convertible 2 inget alternativ? Har dock inte själv provat. Har bara bra erfarenheter av mitt Majestouch 2 annars. Kanske inte är jättetyst men borde stämma hyfsat med resten av dina krav.

Permalänk
Medlem

Keychron K8 pro + byt ut alla knappar till Durock T1 shrimp Silent

Permalänk
Medlem

Jag älskar mitt Logitech G915 Lightspeed TKL. Gillar volymslidern att den är så mjuk och går att programmera om F knapparna till vad man vill.

Inget tangentbord borde vara så dyr dock.

Permalänk

Keychron kommer snart att släppa sina Q-MAX och V-MAX. Jag gillar TKL men, testade ett Varmilo VXT82 Minilo 75% och blev på riktigt sugen. Rikitigt skänt att skriva på ch låter väldigt lite

Permalänk
Medlem

Akkogear har bättre byggkvalitet än Varmilo, om du frågar mig. Deras 5087-modell är TKL, men personligen föredrar jag deras 75%-tangentbord. De är dessutom hot swap, så det är bara att skaffa de brytare man föredrar.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Jag har ett rog azoth och tycker faktiskt att det är riktigt bra!

Dyrt, men väldigt välbyggt och med bra batteritid och trådlös uppkoppling

Permalänk
Medlem
Skrivet av mbillgren:

Jag har ett rog azoth och tycker faktiskt att det är riktigt bra!

Dyrt, men väldigt välbyggt och med bra batteritid och trådlös uppkoppling

Om du ska gå rog azoth så ska du ta det vita med snow brytare, inte lika bra som ett custom bygge men helt okej, även om priset är galet.