Leverans från Proshop och Postnord, är försändelsen verkligen på väg rätt?

Permalänk
Avstängd

Leverans från Proshop och Postnord, är försändelsen verkligen på väg rätt?

Tänkte köra en dubbelkoll här innan jag hör av mig till ProShop igen

Länk till postnord

Jag har nyligen flyttat till Nyköping och vid beställningen stod min gamla adress i Umeå kvar, jag fick valet att ändra leveransadress vilket jag ändrade till min nya men min gamla adress stod kvar som faktureringsadress (Jag betalade dock med Swish).

I spårningslänken ovan så står det att det levereras till en postkod i Umeå, jag reagerade och ringde Proshop och damen menade på att detta kommer att uppdateras när försändelsen ankommer till postterminalen, jag förklarade säkert tre gånger att det står ju på PostNords hemsida att denna kommer att levereras till Umeå men hon försäkrade mig om att det skulle ändras vid ankomst till terminal.

Men kommer det verkligen att ändras, bör jag ringa och trycka på ytterligare?

En liknande sak hände för två månader med en försändelse från Zalando där faktureringsadressen var min gamla men leveransadressen var min nya och det paketet var tvungen att åka ändå upp till Umeå innan det åkte ned till mig igen och det vill man ju helst undvika.

Permalänk
Medlem

Om jag minns rätt så behöver faktura- och leveransadressen vara samma vid fakturaköp (även om man använt Swish) för att minska risken för bedrägerier. Har du tur så kan du ändra leveransadress i PostNord-appen när den landat hos ditt gamla ombud.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem

Hade en liknande upplevelse med Amazon, har manuellt försökt ändra min faktureringsadress som nu står på min förrförra lägenhet. Har pratat med kundtjänsten som säger att dom inte vet vad det beror på. Leveransadressen är dock korrekt så inga problem där

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Står det Umeå hos Postnord så är det Umeå det levereras till, det är ju vad de har att gå på när de sorterar posten. Jag skulle maila Proshop för att få det skriftligt det de sagt till dig på telefon, för risken finns ju att de kommer kräva dig på en avgift för icke-upphämtad försändelse när den går i retur sen

Visa signatur

Ryzen 7600X - Geforce RTX 4080 - Custom Loop - Samsung 34" Ultra Wide
Intel i7 9700K - Radeon VII

Permalänk
Medlem
Skrivet av Modutest:

Tänkte köra en dubbelkoll här innan jag hör av mig till ProShop igen

Länk till postnord

Jag har nyligen flyttat till Nyköping och vid beställningen stod min gamla adress i Umeå kvar, jag fick valet att ändra leveransadress vilket jag ändrade till min nya men min gamla adress stod kvar som faktureringsadress (Jag betalade dock med Swish).

I spårningslänken ovan så står det att det levereras till en postkod i Umeå, jag reagerade och ringde Proshop och damen menade på att detta kommer att uppdateras när försändelsen ankommer till postterminalen, jag förklarade säkert tre gånger att det står ju på PostNords hemsida att denna kommer att levereras till Umeå men hon försäkrade mig om att det skulle ändras vid ankomst till terminal.

Men kommer det verkligen att ändras, bör jag ringa och trycka på ytterligare?

En liknande sak hände för två månader med en försändelse från Zalando där faktureringsadressen var min gamla men leveransadressen var min nya och det paketet var tvungen att åka ändå upp till Umeå innan det åkte ned till mig igen och det vill man ju helst undvika.

Om detta är i Nyköping så är det nog lugnt rent praktiskt:

"Levereras till
PAKETBOX SOLBERGAVÄGEN"

Det verkar ju iaf finnas ett Solbergavägen i Nyköping...

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Sarato:

Om jag minns rätt så behöver faktura- och leveransadressen vara samma vid fakturaköp (även om man använt Swish) för att minska risken för bedrägerier. Har du tur så kan du ändra leveransadress i PostNord-appen när den landat hos ditt gamla ombud.

Det är enbart avsändaren som kan ändra adressen.

Skrivet av RVX:

Hade en liknande upplevelse med Amazon, har manuellt försökt ändra min faktureringsadress som nu står på min förrförra lägenhet. Har pratat med kundtjänsten som säger att dom inte vet vad det beror på. Leveransadressen är dock korrekt så inga problem där

Det är knepigt det där, men det verkar ha fungerat i mitt fall.

Skrivet av Starric:

Står det Umeå hos Postnord så är det Umeå det levereras till, det är ju vad de har att gå på när de sorterar posten. Jag skulle maila Proshop för att få det skriftligt det de sagt till dig på telefon, för risken finns ju att de kommer kräva dig på en avgift för icke-upphämtad försändelse när den går i retur sen

Jag fick nyligen en notis i mobilen att paketet är på väg till paketboxen och då till rätt adress i Nyköping, trots att det står att leveransadressen är i Umeå. Knepigt och tvetydligt, men det verkar fungera och jag kanske borde haft större tro till hon i kundtjänsten hos Proshop.

Skrivet av evil penguin:

Om detta är i Nyköping så är det nog lugnt rent praktiskt:

"Levereras till
PAKETBOX SOLBERGAVÄGEN"

Det verkar ju iaf finnas ett Solbergavägen i Nyköping...

Japp, det ser ut att vara på väg till rätt ställe.