Permalänk

12v styrd bluetoothadapter

Tjena!

Letar efter en bluetooth-audio adapter som styrs via 12v, den ska starta när man lägger 12v på en pin och sen bara skicka en analog ljudsignal från telefonen till en enhet.

Permalänk
Medlem

Lite oklart vad du menar, det är nog inte en Bluetoothadapter i vanlig bemärkelse du menar. Kan du beskriva problemet du vill lösa och hur du har tänkt att lösa det?

Större chans att du får bra hjälp i så fall.

Permalänk
Skrivet av teejee:

Lite oklart vad du menar, det är nog inte en Bluetoothadapter i vanlig bemärkelse du menar. Kan du beskriva problemet du vill lösa och hur du har tänkt att lösa det?

Större chans att du får bra hjälp i så fall.

Jag har en stereo som drivs med 12V, denna har varken aux-in eller blåtand, aux har jag löst med en Arduino och lite kod, och sen kopplar jag mobilen via en blåtands-adapter, saken med denna är att adaptern jag har ska ha laddning och man måste slå på den manuellt varje gång man ska lyssna på musik.

Jag vill alltså ha en adapter som från blåtand till aux som jag slipper slå på varje gång, den ska alltså aktiveras med styrström, 12V. samt att det är en fördel om det går att koppla 12v supply direkt så man slipper klippa och klistra med laddarkablar och grejer. Tanken är att denna samt Arduinon ska byggas in i nån liten låda och gömmas undan.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Erikssoneee:

Jag har en stereo som drivs med 12V, denna har varken aux-in eller blåtand, aux har jag löst med en Arduino och lite kod, och sen kopplar jag mobilen via en blåtands-adapter, saken med denna är att adaptern jag har ska ha laddning och man måste slå på den manuellt varje gång man ska lyssna på musik.

Jag vill alltså ha en adapter som från blåtand till aux som jag slipper slå på varje gång, den ska alltså aktiveras med styrström, 12V. samt att det är en fördel om det går att koppla 12v supply direkt så man slipper klippa och klistra med laddarkablar och grejer. Tanken är att denna samt Arduinon ska byggas in i nån liten låda och gömmas undan.

Förstår inte riktigt vad du byggt men använd en vanlig blåtandsmottagare för audio, låt den vara inkopplad så den får ström så fort din 12V finns så är den "alltid redo". Denna kan matas mellan 5- 35 V
https://www.amazon.se/DollaTek-Bluetooth-mottagningsmodul-Blu...
Här är en ned mer avancerade funktioner och för bättre ljudkvalitet, och du kan ju leta vidare själv för det finns en massa liknade kort för hembyggen, speciellt på Ebay.
https://www.amazon.se/-/en/dp/B098BG1DJL/ref=sr_1_48?crid=18I...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.