Permalänk
Medlem

Jag har aldrig ätit en falaffel. Hmm.. Kanske kan prova någon gång.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oobum
Godaste Kebaben i Sthlm serverar Palmyra kebab i Årsta.
Där får man otroligt stora portioner som även smakar grymt bra.

+1

Lätt bästa kebaben jag ätit, och fy fan vilka portioner dom lassar upp

Permalänk
Medlem

Bästa kebab (i bröd)

Motala: Pizzeria Napoli - bästa kebab jag någonsin käkat. Stort hembakat bröd för lågt pris, fräscha grönsaker och fräsch servering. Även deras kebabtallrikar är fina med klockrena pommes.

Linköping: Har inte hittat någon riktigt fin kebab här i stan under 3½ års passivt sökande.

Norrköping: Pizzeria Vesuvio - bör dock intagas i rullform här. Har dock inte käkat där sedan jag flyttade därifrån för 3½ år sedan, så viss reservation här ...

Klättrarätt

Nej, det finns inget sådant som en bra falafel.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Varför äta kebab och falafel när man kan äta Gyros!?

Permalänk
Medlem

Den enda fina kebaben finns i Jönköping, det borde alla veta vi det här laget
12:an och Cuccini är rätt fina faktiskt.

Visa signatur

mjau

Permalänk
Medlem

Har faktiskt en gammal mobilbild från palmyras kebab i årsta

Och en stor pizza (off topic)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
Varför äta kebab och falafel när man kan äta Gyros!?

Därför att kebab är godare än gyros.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Därför att kebab är godare än gyros.

Åh det är så gott alltihop. Kebab, Gyros, kycklingkebab och falafel

Både i rulle och på tallrik

Visa signatur

Letar du bostad i Stockholm?
Snabbostad.se

Permalänk
Medlem

i Skellefteå måste jag säga grillvagnarna på torget. Dem har bäst kebab och även burgare i hela stan (iaf där jag testat)

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk

Kebab and grillhouse i avenyn har nog göteborgs godaste kebabtallrik.

Permalänk
Medlem

När denna tråden är nära på att dö ut så ska jag ta och skriva en liten summeringslista i första inlägget där allas rekommendationer är med. Tänkte sortera den genom namnet av staden där restaurangen ligger... På det sättet är det bara att söka på kebab här på swec så vet man iaf vilka ställen man ska dra till.

Jag är själv en riktig kebab och falafel-älskare. Jag har alltid sagt att om det skiter sig med utbildningen så ska jag starta ett ställe som heter typ Tellus Kebab eller nåt lite halv-nördigt. Så ska det finnas kebab och falafel från hela världen där.

Menyn är typ en världskarta, så finns det typ olika kebab från olika delar av världen. Först kollar man upp lokala kryddor och så som folk använder sig av i regionen (tex., Kebab Sydafrika) så lagar man en kebab med hjälp av dom kryddorna... riktigt fräscha och fina kebaber. Synd att det stället inte finns nu

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
När denna tråden är nära på att dö ut så ska jag ta och skriva en liten summeringslista i första inlägget där allas rekommendationer är med. Tänkte sortera den genom namnet av staden där restaurangen ligger... På det sättet är det bara att söka på kebab här på swec så vet man iaf vilka ställen man ska dra till.

Jag är själv en riktig kebab och falafel-älskare. Jag har alltid sagt att om det skiter sig med utbildningen så ska jag starta ett ställe som heter typ Tellus Kebab eller nåt lite halv-nördigt. Så ska det finnas kebab och falafel från hela världen där.

Menyn är typ en världskarta, så finns det typ olika kebab från olika delar av världen. Först kollar man upp lokala kryddor och så som folk använder sig av i regionen (tex., Kebab Sydafrika) så lagar man en kebab med hjälp av dom kryddorna... riktigt fräscha och fina kebaber. Synd att det stället inte finns nu

Helt klart en affärsidé!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Min hemstad, Höganäs vars pizzerior kan jag komma fram med en subjektiv åsikt om:

1. Mardo's Pizzeria

Het klart Höganäs bästa pizzeria, kebabpizza och tallrik ska helt klart serveras/beställas med dubbelmängd vitlökssås från dem. Väldigt god kebab och gör väldigt goda övriga pizzor, har stort urval, sköna stolar, trevlig inredning.

Dem enda negativa är att dem inte har hemkörning, deras TV är dessutom "dimmig" av någon anledning.

+ Väldigt god kebab i samband med rätt mängd vitlökssås.
+ Goda övriga pizzor, inga dåliga erfarenheter där.
+ Mycket god kycklingtallrik.
+ Bekväm inredning och möbler.
+ Mättar helt klart, du kan vara en hel dag utan att behöva äta något annat.
+ God sallad, dock inget som skiljer sig så mycket åt från andra pizzerior.
+ Bland dem godare pizzabröd, varken för hårda eller för lösa kanter dessutom utan har en god balans.

- Ej hemkörning.
- Dimmig TV, för den som bryr sig.
- Lååång kö vid 18:00 på helger (många som beställer)

En pizzeria ifall du prioriterar kvalité och gärna betalar ett par slantar extra för det.

2. Vikingens Pizzeria

Gör i stort sett perfekta Pommes frites, grillkryddade som är varken för lösa/"sega" eller för hårda á la McDonalds. Dem är också någorlunda nya i Höganäs, kanske snart funnits i ett år nu - men dem har gjort rätt OK ifrån sig so far.

+ Bästa pommes frites jag har smakat.
+ God kebab, kan dock upplevas lite tunn (om man nu gillar tuggmotstånd) - går dock inte att jämföra med Mardo's.
+ God sallad, man känner verkligen att det är nytaget från kylen och spolad.
+ Hemkörning inom Höganäs, hyffsat snabba också. (Finns på pizzaonline.se)

- Kebaben är inte i samma "liga" som Mardo's.

3. Jour Pizza

Denna pizzeria har funnits väldigt länge men har också periodvis varit dåliga, dåligt/slarvigt tillagat. Detta har tydligen varit pga konflikter mellan ägarna, men har nu på senare tid blivit mycket bättre. Kebaben är godare, bättre kryddade och kan nästan jämföras med Mardo's - det främsta som drar ner är bitarna och kryddar emellanåt för mycket att vitlökssmaken inte känns.

+ "Mainstream" smak av pizzor i jämförelse med många, varken sämre eller bättre än dem ovan nämnda.
+ Varierande pommes frites, kebaben likaså.
+ Snabb tele och tillagning, förmodligen pga kort kö.
+ Hemkörning inom Höganäs.

- Placerat på endast ett område som är bäst för avhämtning, sådär mycket trafik på vägen.
- Sådär kebab, smakar som många andra.

Pizzerian är väl det bästa valet om du befinner dig i området och är hungrig, men ta inte mitt ord för det utan det en chans.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Finns två ställen som jag gillar (egentligen fler men dessa jag gillar mest) i Linköping:

  • Den tidigare nämda Kebabbaren. Det snarare dressing än stark (eller kryddig) sås och den ligger mitt i centrum vilken gör den perfekt till ställe att gå till ifall man vill ha fyllekäk efter en kväll.

  • Pizzeria Tropicana ligger i Johannelund (utanför stadskärnan) men deras kebabbåt utan sallad är guld värd. Nu var det dock en tid jag åt den sist (~2 år) men de har inte ändrat på något recept sedan jag började äta där ~8 år sedan.

Skövde som jag för tillfället bor i har jag dessvärre inte hittat något tillräckligt bra kebab att nämna. Det enda skulle vara kebabpizza 1 med pommes på Pizzabageriet.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kuufukuji

  • [b]Pizzeria Tropicana ligger i Johannelund (utanför stadskärnan) men deras kebabbåt utan sallad är guld värd. Nu var det dock en tid jag åt den sist (~2 år) men de har inte ändrat på något recept sedan jag började äta där ~8 år sedan.

[/b]

Helt klart stans bästa pizzor, kommer att sakna dessa när jag flyttar till andra sidan stan om ett par månader. Däremot suger deras kebab imho. Men det är klart, smaken är som baken ...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Måste lägga till en dålig kebab- och falafelrestaurang:

Campus i Malmö (bredvid KB och Jallastället). Åt faktiskt där igår, kebabpizza. Det är inte det att pizzan var äcklig, utan att den smakade ingenting. Helt jävla smakfri pizza, sjukt. Aldrig mer campus för min del.

Nu en bra:

Nowroz vid Möllevången. Persisk käk, inte det vanliga dönerskitet. Älskar deras chelo kebab, gudomligt god. Synd bara att de stänger vid 9 eller nåt, annars hade jag ätit där för det mesta.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yorgo_
Varför äta kebab och falafel när man kan äta Gyros!?

+1
Någon som käkat på pizzerian i Stugsund i Söderhamn? Abnormt stora pizzor där iaf för några år sedan. Deras gyros på en överfull pizzatallrik var rätt chockerande första gången...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Crazy Ferret
Helt klart stans bästa pizzor, kommer att sakna dessa när jag flyttar till andra sidan stan om ett par månader. Däremot suger deras kebab imho. Men det är klart, smaken är som baken ...

Hur står det egentligen till med den röda kebabsåsen i Linköping?

Permalänk
Hedersmedlem

Divan på Wieselgrensplatsen (Göteborg, Hisingen) har fin Kebab. En riktig turkisk restaurang. Dem har både Döner och kolgrillad kebab.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
I Stockholm/närliggande är all kebab vidrig: undantag för Palmyra Kebab, som dock ligger tiotals minuter från centralen. Direktbuss centralen <-> Palmyras hade varit fint.

Väldigt tragiskt måste jag säga... En typisk kebabrulle i Stockholm kostar 65:-, innehåller pyttelite mat, är kall och smakar skit.

Njae, palmyra är gravt överskattat.. är mest mycket mat.. långt ifrån godast i stan.

Nominerar själv pizzeria midsommar i midsommarkransen... var iaf för ett par år sen med hästlängder både den bästa kebabrullen och kebab med bröd i stan.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

I Tanums kommun måste jag nominera Pizzeria Cleopatra. Finns inte gyros eller falafel men grymt god kebab

Visa signatur

Ryzen 5 3600x • ASUS ROG STRIX B550-I GAMING • G.SKill Trident Z Neo2x16GB CL16 3600 MHz • EVGA RTX 3070 Ti FTW3 ULTRA • Samsung 860 QVO 1TB, 870 QVO 2TB, Corsair MP600 500gb • Cooler Master NR200P MAX med CM 850+ GOLD och CM 280mm AIO

Permalänk

Bästa kebaben i sthlm har dom ute vid Hallunda vid familjegrillen. Kebabtallrik med ris, startksås och vitlöksås. Billigt, stora portioner och grymt gott

Permalänk
Medlem

bästa falafeln var Kraft Goda Falafel-vagnen vid lekparken där på möllevången innan de plockade bort alla vagnar från stan. Nu är det väl Super falafel eller Falafel No. 1(vid drottningtorget).

Visa signatur

kärlek.

Permalänk
Musikälskare

Har mitt stamställe vid kanalen/stadsbiblioteket i Malmö (de från Malmö vet var)

Kanske inte de bästa men det är nära där jag bor (3-4min cykel), samt har inte blivit magsjuk än ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Bor man i närheten av Vislanda så är det iaf Vislanda Pizzerian som gäller:D
Bästa pizzan jag någonsin ätit där, förbannat god kebab också. Sen kommer nog Panos på andra plats. Inte riktigt lika god pizza, men fortfarande jävligt god.

Permalänk

Har hittat ett annat okej kebabställe i stockholm: Hjorthagens kebab.

Ganska så intressant kebabtallrik med tre olika sorters sås. 79:- med dryck för en mycket stor kebabtallrik med pommes. Slår inte palmyras, men det ligger åtminstone lite närmare civilizationen.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Medlem

Gyrostallrik på kebaben vid Ulvsundakorsningen (Bromma, Stockholm).

Hälften mos, hälften pommes.

Finns fan inget godare.

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Oden > All.

Västerhaninge

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk
Medlem

I göteborg kan man ju bara dra till nån av pizzeriorna i majorna å få sig en god kebab.

Favoriterna just nu:

Verona, var ganska kass när man gick i skolan precis brevid. Men har nu nya ägare, godaste mild-såsen i stan, och en av få som priset ligger kvar på 50 kr. för en kebab pizza :(.

Venedig, fantastiskt tunn botten (kebab pizzorna), blir dock lite mjuk så den kan bli svår att äta. Och så bakar de sitt eget bröd, både till rullarna och till de vanliga kebaberna. Tyvär lite smaklös sås, men den funkar.

Palles, gäller egentligen bara för nattamat, helt okej rulle för 45 spänn, god sås. God tallrik också, kanske framförallt med mos och mildsås.

Visa signatur

Antec Designer 500| Antec Earth 500W | Asus M3A Socket Am2+ | AMD Phenom 9500 | Kingston 2x1024mb| Sapphire Radeon HD3850| Western Digital Caviar WD2500KS 250GB 7200rpm 16MB SATA2

Permalänk
Entusiast

Det är tyvärr svårt att hitta en vettig falafel i Göteborg. Förra sommaren fanns det ett par vagnar på Kungstorget som serverade god falafel till bra pris. Kommer tyvärr inte ihåg vad favoritvagnen hette men det var den största bilen där. Promenerade ner dit från Chalmers ibland över lunch och satt vid vallgraven och åt. Mycket trevlig lunchrast men de är tyvärr borta nu. Hoppas de dyker upp snart igen.
Kan passa på att varna för ett litet falafelställe inne i Saluhallen. Tänkte att det brukar vara bra grejer där inne så jag beställde en falafel för 40 kr. Jag fick ett mirrat pitabröd med mikrad falafel i. Vilken besvikelse... Vagnarena friterade ju smet direkt och fyllde ett libabröd med massa gott.

Visa signatur

Q9450, HD4850, 8 GB DDR2 800 MHz, 3x750 GB, Antec 300, Dell 2408WFP, U2410, Qnap TS-419p+ 4x2 TB Samsung F4, Asus UL30A-QX056V, Logitech Z-680, Sennheiser HD380pro, M-Audio FastTrack Pro, Ibanez sa160qm, Ibanez TB 15R, Zoom 505II, Ibanez GSR 200, Ibanez SW 35, Cort AC-15, Squier SD-3 BBL, Yamaha PSR 270, Røde NT1-A, Nikon D200, Nikkor 18-70/3,5-4,5, 70-300VR, 50/1,8, 28/2,8, Tamron 17-50/2,8, 90/2,8, Sigma 30/1,4, SB-800, SB-25, SB-24