Permalänk

någon som vet hur man stänger av lyset på själva scroll knappen (Den runda vita knappen?) Den brukar blinka typ var 10onde sekund. rätt bra och stänga av den så man sparar mer batteri...

//Mvh

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Hmm, jag har stött på ett "litet" problem med kalendern i min telefon. Hos google har jag 3st kalendrar, samt en jag prenumererar på (alla samlade under samma gmail-konto). Men i telefonen så kan jag bara visa två av mina egna kalendrar, den jag prenumererar på samt en som heter Outlook.

Jag har ingen kalender som heter Outlook, jag har aldrig använt Outlook, var kommer den ifrån? Den är tom.

Men viktigast av allt, så saknas ju en av mina kalendrar, vart har den tagit vägen?

Någon som har en idé om vad som kan vara fel? Jag har kollat inställningarna för mina kalendrar, och dom är i princip identiska bortsett från namn, beskrivning, innehåll samt färg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
Hmm, jag har stött på ett "litet" problem med kalendern i min telefon. Hos google har jag 3st kalendrar, samt en jag prenumererar på (alla samlade under samma gmail-konto). Men i telefonen så kan jag bara visa två av mina egna kalendrar, den jag prenumererar på samt en som heter Outlook.

Jag har ingen kalender som heter Outlook, jag har aldrig använt Outlook, var kommer den ifrån? Den är tom.

Men viktigast av allt, så saknas ju en av mina kalendrar, vart har den tagit vägen?

Någon som har en idé om vad som kan vara fel? Jag har kollat inställningarna för mina kalendrar, och dom är i princip identiska bortsett från namn, beskrivning, innehåll samt färg.

Tryck på meny-knappen när du är inne i kalendern så kan du välja vilka kalendrar som ska visas. Den enda kalendern som jag visar är den som är kopplad till Google Calendar, gjorde misstaget och lade in en hel drös saker i den lokala kalendern från början.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Tryck på meny-knappen när du är inne i kalendern så kan du välja vilka kalendrar som ska visas. Den enda kalendern som jag visar är den som är kopplad till Google Calendar, gjorde misstaget och lade in en hel drös saker i den lokala kalendern från början.

Glömde visst säga att jag redan testat det, den saknade kalendern finns inte med i den listan :/

Permalänk

är det någon annan som har problem och komma in på *market* ? Men ska göra ett google account, för att få det fungera? men jag kan inte göra ett gmail account.

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av exxoritas
är det någon annan som har problem och komma in på *market* ? Men ska göra ett google account, för att få det fungera? men jag kan inte göra ett gmail account.

Varför kan du inte det? Finns en knapp här som säger att det ska gå iaf.

Permalänk

uppdateringen ska komma idag :D:D:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av patrik_e90
uppdateringen ska komma idag :D:D:D

Yes Dom snackade ju på Swedroid att den som kom igår skulle vara felaktig, så får se vad som kommer idag, framför allt vilket versionsnummer, och om dom kommer byta ut bootloadern så att man får problem vid rootning.

Till alla som vill kunna roota sina telefoner, avvakta med att uppdatera! Det finns en stor risk att dom försvårar rootningsprocessen! Vänta, och läs på.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
Yes Dom snackade ju på Swedroid att den som kom igår skulle vara felaktig, så får se vad som kommer idag, framför allt vilket versionsnummer, och om dom kommer byta ut bootloadern så att man får problem vid rootning.

Till alla som vill kunna roota sina telefoner, avvakta med att uppdatera! Det finns en stor risk att dom försvårar rootningsprocessen! Vänta, och läs på.

De som har så mycket koll att de har rootat har antagligen redan kört in den läckta uppdateringsromen för längesen.

Och efter att ha kontrollerat så är det exakt samma version som den som släpptes av HTC nu.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk

uppdateringen som ligger på svenska htcs hemsida nu, är det den felfria eller vad?

Permalänk

Funkar uppdateringen bra? tar den bort bugg osv?

Visa signatur

|-Dell xps m1710 17", core 2 duo 2,16 ghz, 2048 MB 667MHz, 160 GB 5400 rpm, 512MB nVidia GeForce 7950 GTX-||-Asus eee-| |-Sony Ericsson C902, 5mpx -||-Ipod Nano 4GB-|

Permalänk
Medlem

Re: Re: Avtive sync till Hero.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
Hmm, nu har jag inte använt Windows på år och dar, men antagligen så har företaget en Exchange-server, som du borde kunna synca mot. Kolla under menu -> Settings -> Data synchronization -> Exchange ActiveSync. Om du inte kan dina inställningar, så kolla vad du har för inställningar i Outlook på din jobb-dator, eller fråga IT-avdelningen. På detta sättet syncar du via telefonnätet/wifi direkt mot "källan".

Ett annat alternativ är att använda HTC Sync. Med denna metoden syncar du via USB-kabel(/Bluetooth?) mot Outlook, vilket ger ett extra steg i mitten, det funkar antagligen lika bra, men det är nog smidigare med det första allternativet.

Edit: Välkommen till Sweclockers föresten!

'

Kanoners, har fått det att funka nu!
Tack så mycke för hjälpen...

Å grym länk de här btw

Permalänk
Medlem

Då har man beställt sig en HTC Hero Brun. Beställde den hos Tele2 med deras Mobilsurf small paket. Man har visst 200mb att surfa för. Hur långt tror ni man kommer på det?? (Kommer inte titta på youtube på mobilen utan mest mail, msn, facebook osv.)

En annan sak jag tänkte på. På tele2s hemsida står det att telefonen är på engelska så jag antar att det är den gammla firmwaren på telefonen. Är det lätt att byta ut firmwaren?

Permalänk
Medlem

Det är riktigt lätt och uppgradera firmwaren i Hero. Tar ca 5-10 min.

200 MB borde räcka ganska långt. Ta hem 3G Watchdog eller Netcounter så håller dom koll hur mycket du förbrukar.

Visa signatur

Laptop: MBA 13" | Telefon: Iphone 15" PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timpppa
Det är riktigt lätt och uppgradera firmwaren i Hero. Tar ca 5-10 min.

200 MB borde räcka ganska långt. Ta hem 3G Watchdog eller Netcounter så håller dom koll hur mycket du förbrukar.

Skitbra Längtar som fan tills jag får den.

Permalänk
Medlem

Godmorgon kamrater!

2 saker irriterar mig med Hero (förutom den idiotiskt placerade tillbakaknappen).

1. Telefonen tycker av någon anledning att jag är i Sarajevo och visar stolt detta genom att visa vädret för staden på förstasidan, har ändrat till min hemstad i varenda tänkbara inställning och widget, men den hånar mig ändå.

2. Synkade mina kontakter med Gmail och fick ner ~500 kontakter. Endast 250 av dessa har telefonnummer och det är dessa som jag önskar visa. På min gamla Magic kunde man enkelt sålla bort kontakter utan nummer, men den funktionen hittar jag ej här.

Kan man lösa dessa två problem? Om inte, håll utkik efter en Youtube-video när jag låter grannens chinchilla äta upp skrället!

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Godmorgon kamrater!

2 saker irriterar mig med Hero (förutom den idiotiskt placerade tillbakaknappen).

1. Telefonen tycker av någon anledning att jag är i Sarajevo och visar stolt detta genom att visa vädret för staden på förstasidan, har ändrat till min hemstad i varenda tänkbara inställning och widget, men den hånar mig ändå.

2. Synkade mina kontakter med Gmail och fick ner ~500 kontakter. Endast 250 av dessa har telefonnummer och det är dessa som jag önskar visa. På min gamla Magic kunde man enkelt sålla bort kontakter utan nummer, men den funktionen hittar jag ej här.

Kan man lösa dessa två problem? Om inte, håll utkik efter en Youtube-video när jag låter grannens chinchilla äta upp skrället!

1. För mig funkar det att ta bort widgeten och sedan lägga till den igen, och välja rätt stad från början.

2. Det enda jag kan säga om det här är att man i people-appen kan gå till fliken groups, klicka menu - sync groups och där välja vilka grupper man vill visa från google. T ex vill inte jag ha alla mina kontakter, utan syncar bara två grupper, my contacts och en till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Godmorgon kamrater!

2 saker irriterar mig med Hero (förutom den idiotiskt placerade tillbakaknappen).

1. Telefonen tycker av någon anledning att jag är i Sarajevo och visar stolt detta genom att visa vädret för staden på förstasidan, har ändrat till min hemstad i varenda tänkbara inställning och widget, men den hånar mig ändå.
[...]

Har du testat "Program" -> Klocka -> Jord-globen -> Menu och kollat på inställningarna där? Det är vad jag gör när jag flashar min telefon iaf.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
Har du testat "Program" -> Klocka -> Jord-globen -> Menu och kollat på inställningarna där? Det är vad jag gör när jag flashar min telefon iaf.

Jag känner mig lite dum när jag inte hittar något liknande i min telefon alls

Edit: Hittade, var ju samma som man kommer åt från startskärmen. Tog bort alla utom min stad, men den visar fortfarande fel. Lyckades få den till London efter att ha tagit bort och lagt till widgeten igen.

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Jag känner mig lite dum när jag inte hittar något liknande i min telefon alls

Edit: Hittade, var ju samma som man kommer åt från startskärmen. Tog bort alla utom min stad, men den visar fortfarande fel. Lyckades få den till London efter att ha tagit bort och lagt till widgeten igen.

RTFM!!! s. 177 i manualen.

Citat:

Ställa in datum och tid för din hemort
1. Från Clock går du vill fliken World Clock, trycker på MENY och trycker på Home settings.
2. Ange namnet på din hemort. I takt med att du anger bokstäver filtreras listan för att visa städer och länder som matchar.
3. Tryck på staden när den visas i listan.

Förhoppningsvis ska detta hjälpa. Annars får du lägga in en världsstad, och sätta klockan på att använda den.

Permalänk
Medlem

testat hero någradar och har upptäckt att den inte sparar ändringar man gör i de olika profilerna. Tex har jag skapat en folder och lagt några dokumenyti den swedan sparar jag detta när jag byter profil och går sedan tillbaks till profilen som jag hadde skapat foldern i så är foldern borta.

finns det nån fix?

Visa signatur

Apple MacBook Air
Samsung Galaxy S2

Permalänk
Medlem

Jag behöver skriva av mig efter jag nu lämnat in min Hero på Service för andra gången inom 5 veckor. Bra att veta är att jag inte rootat eller uppdaterat något ROM på den.

Då jag fick den kopplade jag in min Hero i datorn och jag fick upp sync och mount ikonen i telefonen. Något dag senare då jag skulle ta och föra över lite mer musik var telefonen inte helt frisk, inga ikoner på telefonen popade upp och datorn hittade inget kopplat till USBn. Det följdes av två kvällar av felsökning utan lycka.
Lämnade in den på Service, fick tillbaks den med svar att det inte var nå fel på produkten. Kopplade in den i datorn igen, sync och Mount ikonen kom upp i telefonen. Helt överlycklig att det funkade igen, utan att veta vad som skett gjorde jag en factory reset.
Vilket ledde till -> inga ikoner på telefonen popade upp och datorn hittade inget kopplat till USBn.

Någon som har någon ide på vad som är orsaken, någon som haft liknande bekymmer och löst det? Tyvärr så har jag insett att Telias service partner inte dom trevligaste att diskutera problem med, så dom får jag inte ut någon vettig information ifrån.

Visa signatur

/ Hurk

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hurk
Jag behöver skriva av mig efter jag nu lämnat in min Hero på Service för andra gången inom 5 veckor. Bra att veta är att jag inte rootat eller uppdaterat något ROM på den.

Då jag fick den kopplade jag in min Hero i datorn och jag fick upp sync och mount ikonen i telefonen. Något dag senare då jag skulle ta och föra över lite mer musik var telefonen inte helt frisk, inga ikoner på telefonen popade upp och datorn hittade inget kopplat till USBn. Det följdes av två kvällar av felsökning utan lycka.
Lämnade in den på Service, fick tillbaks den med svar att det inte var nå fel på produkten. Kopplade in den i datorn igen, sync och Mount ikonen kom upp i telefonen. Helt överlycklig att det funkade igen, utan att veta vad som skett gjorde jag en factory reset.
Vilket ledde till -> inga ikoner på telefonen popade upp och datorn hittade inget kopplat till USBn.

Någon som har någon ide på vad som är orsaken, någon som haft liknande bekymmer och löst det? Tyvärr så har jag insett att Telias service partner inte dom trevligaste att diskutera problem med, så dom får jag inte ut någon vettig information ifrån.

Du har aktiverat USB-felsökning? (Inställningar->Program->Utveckling)

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hurk
Jag behöver skriva av mig efter jag nu lämnat in min Hero på Service för andra gången inom 5 veckor. Bra att veta är att jag inte rootat eller uppdaterat något ROM på den.

Då jag fick den kopplade jag in min Hero i datorn och jag fick upp sync och mount ikonen i telefonen. Något dag senare då jag skulle ta och föra över lite mer musik var telefonen inte helt frisk, inga ikoner på telefonen popade upp och datorn hittade inget kopplat till USBn. Det följdes av två kvällar av felsökning utan lycka.
Lämnade in den på Service, fick tillbaks den med svar att det inte var nå fel på produkten. Kopplade in den i datorn igen, sync och Mount ikonen kom upp i telefonen. Helt överlycklig att det funkade igen, utan att veta vad som skett gjorde jag en factory reset.
Vilket ledde till -> inga ikoner på telefonen popade upp och datorn hittade inget kopplat till USBn.

Någon som har någon ide på vad som är orsaken, någon som haft liknande bekymmer och löst det? Tyvärr så har jag insett att Telias service partner inte dom trevligaste att diskutera problem med, så dom får jag inte ut någon vettig information ifrån.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurphen
Du har aktiverat USB-felsökning? (Inställningar->Program->Utveckling)

Jag har testat att uppdatera min lur på min XP partition utan framgång, sedan på Kubuntu med VMware+Vista, nu senast med Virtualbox+Vista. Min senaste tes är att det måste vara USB 2.0 som strular, Virtualbox kör 1.1 "by default".
Låter som ett långskott men det är det enda jag kan komma på och det skulle kunna förklara varför det trillar in så många olika rapporter om problem med uppdatering/sync. Jag har inte haft tid att kolla om det är så, jobbar och pluggar och har sällan en dag över att felsöka f.n.

Dubbelkolla om du kör det i USB 2, och om det gör någon skillnad.
Jag kan inte säga att jag hade stenkoll på vilka av mina usb portar som är 1.1 & 2.0, nu har jag det men måste kolla om Virtualbox verkligen kör usb 2 i opensource versionen (kanske någon som kan svara på?)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smurphen
Du har aktiverat USB-felsökning? (Inställningar->Program->Utveckling)

Ja, jag även aktiverat debugging mode utan lycka.

Testade telefonen i butiken jag köpte den i. Kopplade in den i en av deras datorer utan lycka. Sen testade vi en av de anställdas Hero med samma USB kabel och usbport och den fungerade.

Visa signatur

/ Hurk

Permalänk
Medlem

Här är en relativt enkel fråga som jag inte hittat svar på via Google...

Hur loggar man ut från sitt Google-konto???

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kd35a
RTFM!!! s. 177 i manualen.
Förhoppningsvis ska detta hjälpa. Annars får du lägga in en världsstad, och sätta klockan på att använda den.

Vi killar använder inte manualer

Till slut började det fungera, efter att jag lagt till och tagit bort widgeten ett 10-tal gånger. Konstigt nog ville den alltid ha Sarajevo, trots att staden inte ens var angiven någonstans.

Ny fråga:

Hur får jag bort ikoner från startsidan? Jag följer manualens instruktioner (doh!) men det fungerar inte.

"Ta bort ett objekt från Startsidan
1. Tryck ner och håll in det skärmobjekt som du vill ta bort så aktiveras Redigeringsläge.
Obs! När Redigeringsläge aktiveras förstoras objektet och telefonen vibrerar.
2. Dra ikonen till knappen Phone (knappen Phone ändras till).
3. När ikonen och knappen Remove blir röda så släpper du ikonen."

Istället för att vibrera till startas programmet, har råkat få ut en stackars kontakt på skrivbordet som jag ringt ~20 gånger sedan igår

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Vi killar använder inte manualer

Till slut började det fungera, efter att jag lagt till och tagit bort widgeten ett 10-tal gånger. Konstigt nog ville den alltid ha Sarajevo, trots att staden inte ens var angiven någonstans.

Ny fråga:

Hur får jag bort ikoner från startsidan? Jag följer manualens instruktioner (doh!) men det fungerar inte.

"Ta bort ett objekt från Startsidan
1. Tryck ner och håll in det skärmobjekt som du vill ta bort så aktiveras Redigeringsläge.
Obs! När Redigeringsläge aktiveras förstoras objektet och telefonen vibrerar.
2. Dra ikonen till knappen Phone (knappen Phone ändras till).
3. När ikonen och knappen Remove blir röda så släpper du ikonen."

Istället för att vibrera till startas programmet, har råkat få ut en stackars kontakt på skrivbordet som jag ringt ~20 gånger sedan igår

Uppdaterat rom? Starta om telefonen. Annars: starta om telefonen. Funkar utmärkt för mig att bara långtrycka ner tummen och flytta runt allt som jag vill.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aent
Uppdaterat rom? Starta om telefonen. Annars: starta om telefonen. Funkar utmärkt för mig att bara långtrycka ner tummen och flytta runt allt som jag vill.

Fan vad dum man känner sig med denna luren, den är så grym på det mesta att man ibland glömmer att det fortfarande är en telefon och att det mesta löses med en omstart.

Tack

Visa signatur

My arms, your hearse

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scalp
Vi killar använder inte manualer

Till slut började det fungera, efter att jag lagt till och tagit bort widgeten ett 10-tal gånger. Konstigt nog ville den alltid ha Sarajevo, trots att staden inte ens var angiven någonstans.

Ny fråga:

Hur får jag bort ikoner från startsidan? Jag följer manualens instruktioner (doh!) men det fungerar inte.

"Ta bort ett objekt från Startsidan
1. Tryck ner och håll in det skärmobjekt som du vill ta bort så aktiveras Redigeringsläge.
Obs! När Redigeringsläge aktiveras förstoras objektet och telefonen vibrerar.
2. Dra ikonen till knappen Phone (knappen Phone ändras till).
3. När ikonen och knappen Remove blir röda så släpper du ikonen."

Istället för att vibrera till startas programmet, har råkat få ut en stackars kontakt på skrivbordet som jag ringt ~20 gånger sedan igår

"Vi killar"?? Enligt din avatar är du ju tjej

En sak som kan vara problematiskt är förhårdnad hud på fingrarna (förstadie till Cobol-fingrar) som gör att skärmen inte reagerar. Lösning: vinkla fingrarna så att du får lite len hud mot skärmen, eller låna en mjukgörande kräm av mamma/flickvän/syster/annan kvinnlig bekant.