Permalänk
Medlem

Var händer det på midsommar?

Så nu har planerandet inför midsommar börjat! Jag och några kompisar börjar bli lite trötta på att fira midsommar på ungefär enda österbottniska stället där folk samlas, eftersom vi börjar tycka att det är lite... creepigt att hänga på samma ställe som 14-åringar. Nu råkar det vara så, att ingen av oss har något passligt sommarställe eller så att vara vid så vi har börjat fundera lite på att dra vårt pick och pack över bottenviken. Min fråga lyder alltså, var händer det på midsommar? Är det några speciella ställen med t.ex. bra beachfester eller någon festival eller så? Egentligen hela Sverige går för sig, men desto kortare resa (antingen runt eller från Stockholm) desto bättre förstås.

Edit: För att klargöra, vi är då 20 år gamla.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

Skummeslöv/melbystrand är ju ett bra tillhåll på midsommar iofs.

Fast midsommar är grymt överskattat bara en enda helg för att dricka typ.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Skummeslöv/melbystrand är ju ett bra tillhåll på midsommar iofs.

Fast midsommar är grymt överskattat bara en enda helg för att dricka typ.

Finns många sådana...

Ontopic: Ingenting planerat än.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Tja. En resa nånstans ?. Behöver ju inte alltid vara hemma en sån helg.

Jag själv har inget planerat för midsommaren men jag är inte i sverige iaf:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Tja. En resa nånstans ?. Behöver ju inte alltid vara hemma en sån helg.

Jag själv har inget planerat för midsommaren men jag är inte i sverige iaf:)

En resa över till Sverige är precis vad vi planerat För här händer det inget större i alla fall... eller, det är erfarenheten från tidigare år.

Hur är det på typ Gotland eller Öland eller nåt? En kompis pratade om att ta sig dit, men jag minns inte vilken av dem det var.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk

På midsommar ska man ju fiska! Sedan firar man varje napp med en snaps och en bit sill. Så ska jag göra i alla fall...

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Re: Var händer det på midsommar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Så nu har planerandet inför midsommar börjat! Jag och några kompisar börjar bli lite trötta på att fira midsommar på ungefär enda österbottniska stället där folk samlas, eftersom vi börjar tycka att det är lite... creepigt att hänga på samma ställe som 14-åringar. Nu råkar det vara så, att ingen av oss har något passligt sommarställe eller så att vara vid så vi har börjat fundera lite på att dra vårt pick och pack över bottenviken. Min fråga lyder alltså, var händer det på midsommar? Är det några speciella ställen med t.ex. bra beachfester eller någon festival eller så? Egentligen hela Sverige går för sig, men desto kortare resa (antingen runt eller från Stockholm) desto bättre förstås.

Edit: För att klargöra, vi är då 20 år gamla.

Har ni inga tjejjkompisar/kompisar med tjejjkompisar som kan komma ?, så kan ni ju dra ihop en stor brakfest för folk i samma ålder ?. Det är ju bara ha strikt F14 förbud på festen :).

Annars är det väll Gotland alla "stekare" åker till antar jag. Men alla större städer är det ju party party i

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem

om ni har trädgård så e det ju bara att dra ihopp ngt där och sprida ordet så kommer det säkert komma folk

Visa signatur

hooho säjjer en uggla i skogen eller tomten. vem vet

"Ja, med tanke på hur oviktig titeln är för Blizzard lär dom hyra in Tjeckiens bagarlandslag för att utveckla spelet med fria tyglar //Icetec"

Permalänk
Medlem

Jag blev ombedd att åka till Beijing midsommarveckan av chefen, annars hade jag nog åkt med tjejen till Leksand.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem

Re: Re: Var händer det på midsommar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tater
Har ni inga tjejjkompisar/kompisar med tjejjkompisar som kan komma ?, så kan ni ju dra ihop en stor brakfest för folk i samma ålder ?. Det är ju bara ha strikt F14 förbud på festen :).

Annars är det väll Gotland alla "stekare" åker till antar jag. Men alla större städer är det ju party party i

Visst har vi det, men det är ju samma folk som är på alla fester man ordnar. Man vill ju ut och träffa lite nytt folk. Problemet är det, att stan vi bor i är riktigt liten (under 20 000 pers) och här finns egentligen inga tjejer över 18, eftersom här inte finns några jobb eller några utbildningar över gymnasiet... så det blir liksom samma människor varje gång... vilket betyder samma killar man kännt sen högstadiet, deras flickvänner samt kompisar (vilka oftast är under 18) plus några okända töntar som man ändå inte vill ha dit.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Musikälskare

Öl i nån park antagligen eller grillning

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Midsommar är ju Gotland eller olika tältcampingar utmed västkusten som dominerar:) Halmstad, Smögen, ja och så vidare. Sen är ju varken Gotland eller Öland fel.:)

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem

Dra och tälta o drick er redlöst fulla

Själv är jag nog på bali tror jag, åker den 18e juni och är borta i en månad. Tror midsommar är någon gång då, inte helt hundra dock.

Permalänk
Medlem

Jag ska ut i skogen på kalas ett "100års" kalas blir det då vi har 2 fördelsedags barn som fyller/fyllt 30 och en annan som fyller 40 så alla Älgar, Björnar, Lodjur, Vargar stick ifrån skogarna i Dalarna runt midsommar för då blir det partaj

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Var händer det på midsommar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Visst har vi det, men det är ju samma folk som är på alla fester man ordnar. Man vill ju ut och träffa lite nytt folk. Problemet är det, att stan vi bor i är riktigt liten (under 20 000 pers) och här finns egentligen inga tjejer över 18, eftersom här inte finns några jobb eller några utbildningar över gymnasiet... så det blir liksom samma människor varje gång... vilket betyder samma killar man kännt sen högstadiet, deras flickvänner samt kompisar (vilka oftast är under 18) plus några okända töntar som man ändå inte vill ha dit.

Hehe deja vu ;P

Bor i en likadal liten skithåla, jag var också rastlös när jag var yngre och ville gärna inte sitta hemma med samma polare och supa, (som man redan hade gjort i 4-5 år. Vi åkte runt ganska rejält

Men nu när jag blivit lite äldre hänger man bara med polarna igen, har bbq och fotbollskvällar

Men åter till ditt dilemma

Jag tycker du höra med ngn soft gammal irc polare eller något, om du har sånna. Det är extremt roligt att åka 3-4 pers till en fest där man inte känner en kotte

Du hade gärna fått komma på våran brakfest om jag vetat vem du var haha, det blir ett rövarparty skulle jag tippa på

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Var händer det på midsommar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tater
Hehe deja vu ;P

Bor i en likadal liten skithåla, jag var också rastlös när jag var yngre och ville gärna inte sitta hemma med samma polare och supa, (som man redan hade gjort i 4-5 år. Vi åkte runt ganska rejält

Men nu när jag blivit lite äldre hänger man bara med polarna igen, har bbq och fotbollskvällar

Men åter till ditt dilemma

Jag tycker du höra med ngn soft gammal irc polare eller något, om du har sånna. Det är extremt roligt att åka 3-4 pers till en fest där man inte känner en kotte

Du hade gärna fått komma på våran brakfest om jag vetat vem du var haha, det blir ett rövarparty skulle jag tippa på

Haha, tja jag har nog inga mer permanenta vänner på nätet faktiskt. Och även om jag hade skulle jag nog inte få med mina vänner, eftersom de inte litar på att någon som spenderar tid på irc kunde ordna en bra fest De har lite fördomar mot nördar, hehe...

Men det är ingen som vet om någon festival eller liknande på midsommar? Något större ställe där folk samlas på midsommar på typ tält-fester eller liknande? Helst där det inte bara är småungar, förstås.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Re: Re: Var händer det på midsommar?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Haha, tja jag har nog inga mer permanenta vänner på nätet faktiskt. Och även om jag hade skulle jag nog inte få med mina vänner, eftersom de inte litar på att någon som spenderar tid på irc kunde ordna en bra fest De har lite fördomar mot nördar, hehe...

Men det är ingen som vet om någon festival eller liknande på midsommar? Något större ställe där folk samlas på midsommar på typ tält-fester eller liknande? Helst där det inte bara är småungar, förstås.

Fördomar mot nördar, klart man ska ha det dom är ju vidriga ;P haha
Nej karnske inte vidriga men probalby inte roliga att festa med.

Gammal klasskompis som flyttat till något roligt ställe då ?

Annars skulle jag köra stenhårt på kusterna , strömstad,grebbestad, ovs eller gotland

Visa signatur

Härligt nördiga t-shirts!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rusiak
Jag blev ombedd att åka till Beijing midsommarveckan av chefen, annars hade jag nog åkt med tjejen till Leksand.

Då talar man om för chefen att man ska fira midsommar i Sverige...

Permalänk

Vattenkrig, öl & grillning i Skönviksparken

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

Ska ta hand om massa fyllesvin... Hela midsommarhelgen, fyra dagar i sträck. Ta en nubbe och skänk mig en tanke.

Visa signatur

"If anyone ask why I fight another man's war, I say nothing. Because they dont want to understand..."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Ska ta hand om massa fyllesvin... Hela midsommarhelgen, fyra dagar i sträck. Ta en nubbe och skänk mig en tanke.

Will do!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AzzEX FX
Ska ta hand om massa fyllesvin... Hela midsommarhelgen, fyra dagar i sträck. Ta en nubbe och skänk mig en tanke.

Polis/OV/entrévärd eller?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Hedersmedlem

Ja här på Öland brukar det vara rätt dragigt. Dock har det börjat bli mindre och mindre för varje år nu.

Fast det är ca 5 tjejer som bokat sig in att sova i min lägenhet, så jag klagar inte

Permalänk
Medlem

ska nog köpa stolar och bord och sånt till en av mina balkonger så man kan sitta där. sen ha ett par polare där och dricka lite öl och lyssna på musik och bara sitta och vara i solen. det är iallafall vad JAG tänkt.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.