Rekommendera golvhögtalare med förstärkare! :)

Permalänk
Medlem

Rekommendera golvhögtalare med förstärkare! :)

Tycker mina nuvarande X-540 är lite tråkiga att lyssna musik på så jag tänkte slänga över dom till TV:n och skaffa nytt till datorn. Är egentligen inte speciellt kräsen, men skulle vilja ha något lite bättre iaf.

Funderar på att skaffa 2 golvhögtalare, så jag skulle vilja ha tips på ett billigt system med högtalare och förstärkare.

Permalänk
Medlem

Ska det vara billigt och bra så kolla Audio Pro´s högtalarserie. Kör själv med dem och tycker de spelar otroligt bra med tanke på vad de kostade. Förstärkare finns massor av. Vill du ha en reciver eller ren förstärkare?? Kolla på prisjakt så hittar du massor. Lycka till

Visa signatur
Permalänk

Vet inte riktigt vad du hade tänkt dig för prisklass. Men ett ruskigt bra instegspaket som dessutom inte är särskilt dyrt är ett par Monitor Audio BR5 ihop med Marantz PM7003

Monitor Audio BR5
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=129705

Marantz PM7003
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=340298

Detta är ett mycket kompetent paket och hamnar runt 10k och kommer att hålla ett bra tag framöver. Är heller inte problem att bygga vidare till hemmabio med frontarna eftersom det finns matcharnde center och surrar till dem.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem

Har själv Dynavoice M65.Ruskigt nöjd med ljudet för det priset!

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk

Har också haft ett par M65:or, och för det priset så är det väldigt prisvärda. Man växer dock snabbt ur dem. De kräver heller inte mycket till förstärkare för att låta relativt vettigt.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Mjo,lite plaskig bas. Så köp en sub för att va på den säkra sidan:)

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koffe13
Mjo,lite plaskig bas. Så köp en sub för att va på den säkra sidan:)

Plaskig bas? Det tyckte jag inte att mina hade. Pluggat 2 av 3 portar så tyckte jag att baseb var väldigt alert, gick kanske inte djupast, men den var rapp och distinkt. Vad driver du dina högtalare med?

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyber Judas
Plaskig bas? Det tyckte jag inte att mina hade. Pluggat 2 av 3 portar så tyckte jag att baseb var väldigt alert, gick kanske inte djupast, men den var rapp och distinkt. Vad driver du dina högtalare med?

Köpte paketet på fynda.se med Proson förstärkaren.
Kan ju vara nån inställning jag glömt.
Vad driver du dina med?

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem

Ja m-65orna ser ju trevliga ut och passar min budget ganska bra Hur är den där Proson-förstärkaren då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av koffe13
Köpte paketet på fynda.se med Proson förstärkaren.
Kan ju vara nån inställning jag glömt.
Vad driver du dina med?

Drev mina med en Marantz SR7002. Där har vi nog skillnaden. Men sedan skall man inte underskatta placeringens inverkan på en högtalare.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem

Håller med till fullo.Även om dom är lättdrivna.

Visa signatur

AMD Phenom2 X4 965 3,4GHz BE@3.9Ghz |A-Data DDR3 4GB 1600Mhz Game Series|Asus M4785TD-V EVO DDR3|Asus HD4850 1GB| Fractal 400W|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyber Judas
Drev mina med en Marantz SR7002. Där har vi nog skillnaden. Men sedan skall man inte underskatta placeringens inverkan på en högtalare.

Samt akustiken i rummet, nåt jag förbättrat avsevärt med stor positiv inverkan på ljudet hemma hos mig på sistone.

Men Dynavoice e väl ruggigt prisvärda i den klassen av allt jag läst. Inte hört dom själv dock.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk

Sålde mina M65or till en polare som är mycket nöjd med dem, precis som jag var. Så jag kan inte annat än att rekomendera dem jag med.

Visa signatur

"?"

Permalänk

Ett alternativ är Canton GLE-409 + H/K 970, har själv denna combo och är Grymt nöjd.
Högtalarna har fått mycket goda omdömen och är i dagsläget extremt prisvärda. Även H/K 970 är en mycket kompetent förstärkare som har kraft så att det räcker och blir över.
Ca. 8500 inkl. frakt får du betala för rubbet.

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem

Fick mina GLE 409or för 3600:- nya Men även om man betalar fullpris är det en fruktansvärd prisvärd högtalare som är väldigt trevlig. Dock föredrar jag den med en förstärkare som är lite åt det mörkare hållet, såsom NAD lr Marantz.

Visa signatur

5900X | CH8 | 64GB/3600MHz | RTX4080 | SN850 | H2O 2*360 Rad | LG CX48 | Ananda Nano, D30Pro & rHead

Permalänk
Medlem

Själv kör jag HK 3490 + QLN 604 MK II (kostar ca 8k). Är nöjd och tycker personligen det är ett prisvärt paket. Är dock lite sugen på en uppgradering såhär 4 månader efter inköp, Marantz & Monitor Audio hade ju inte varit helt fel...

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Själv kör jag HK 3490 + QLN 604 MK II (kostar ca 8k). Är nöjd och tycker personligen det är ett prisvärt paket. Är dock lite sugen på en uppgradering såhär 4 månader efter inköp, Marantz & Monitor Audio hade ju inte varit helt fel...

Kör själv med Monitor Audio RS6 och Marantz SR7002 och är kanonnöjd med dem. Finns inget mer prisvärt under 20k om man vill ha möjlighet till att bygga ut till surround senare.

Visa signatur

"?"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyber Judas
Kör själv med Monitor Audio RS6 och Marantz SR7002 och är kanonnöjd med dem. Finns inget mer prisvärt under 20k om man vill ha möjlighet till att bygga ut till surround senare.

Det är väl något liknande jag funderat på. Som du säger vill man vid nästa uppgradering ha möjlighet att bygga ut till 5.1

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra