Permalänk
Medlem

Köpa penna

Tyckte det var dags att fråga Sweclockers om lite råd...

Funderar på att köpa mig en riktig penna, och känner mig inte helt säker på vad man ska satsa på för någon. Det enda jag har bestämt mig för är att det ska vara en reservoarpenna, och ingen Mont Blanc...

Budget... Upp till 5K ungefär

Så, vad har ni för trevliga förslag?

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

Uppenbar fråga: Varför vill man betala sådana summor för en penna?

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Uppenbar fråga: Varför vill man betala sådana summor för en penna?

En riktig penna är nästa sak på önskelistan över saker man bör ha innan man dör...

Har tröttnat på hårdvara, då får man ju hitta andra saker att köpa för att tillfredsställa den lilla köpjävulen som bor i bröstet.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

Absurd lyxkonsumtion om du frågar mig, men man får väl se det som att det är tur att man får spendera (en del av) sina pengar hur man vill. Ont så har jag inga förslag, har aldrig ens sett en så dyr penna.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Ska det vara guld och diamanter på den?

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loaded
Absurd lyxkonsumtion om du frågar mig, men man får väl se det som att det är tur att man får spendera (en del av) sina pengar hur man vill. Ont så har jag inga förslag, har aldrig ens sett en så dyr penna.

Det finns pennor för en bra bit över hundratusen om man vill lägga riktigt mycket pengar...=)

Inget guld, inga diamanter...
Köper inte för att imponera på någon, så ju diskretare desto bättre...

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

Fatta hur många biltema pennor du får för 5 kameler :S

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

Nu kan jag inte så mycket om pennor men det känns som när man kommer i prisklasser över ett par hundra så borde priset bara öka pga varumärkesnamn eller extra metaller som guld och skit i pennan.
Om man bara vill ha en penna som är av kvalite borde man komma undan mycket billigare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stormraider
Nu kan jag inte så mycket om pennor men det känns som när man kommer i prisklasser över ett par hundra så borde priset bara öka pga varumärkesnamn eller extra metaller som guld och skit i pennan.
Om man bara vill ha en penna som är av kvalite borde man komma undan mycket billigare.

Visst är det till stor del så, det är ungefär som med klockor när det börjar kosta.

Det är ju iofs något som genomströmmar det mesta vi handlar, märke kostar mer än no name även om funktion och kvalite är densamma.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

Du kan få köpa min Laitis penna för 1500;- den funkar jeklit bra faktiskt ^^ har funkat i minst 5mån nu

Visa signatur

Utvecklare (Technical Director) / Delägare - Björnmamman

Permalänk
Medlem

Ptja, hade jag haft för mycket pengar och var ute efter en penna hade jag nog köpt den här
http://www.lilon.se/porsche-design-tecflex-p3110-guld-karat-r...

Med din budget kan du ju köpa två

Visa signatur

rm -rf *.blog

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Squeeze
Ptja, hade jag haft för mycket pengar och var ute efter en penna hade jag nog köpt den här
http://www.lilon.se/porsche-design-tecflex-p3110-guld-karat-r...

Med din budget kan du ju köpa två

Har faktiskt funderat på den, fast utan guld...
Snygg penna, lagom hi-tech....:)

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

Tycker du ska elda en bunt 500lappar och tejpa askan på en vanlig blyertspenna.
Då får du känslan av bortkastade pengar men dessutom en helt unik penna med dyr känsla, och du kan styra budgeten som du vill.

Permalänk
Medlem

Penna för 5k? Vill du ha en kvalitativ penna så länga en 400kr, resten av pengarna kan du göra något vettigare av tex köp en present till tjejen, åk utomlands, trimma bilen, köp prylar till någon annan hobby än datorer. Finns massor av roliga saker man kan förverkliga för 5k. En pennjävel är inte speciellt kul.

Permalänk
Medlem

http://www.brobergs.com/accessoarerfs.htm

Dom där kanske? Känns väldigt "oldschool coola"Edit: gick inte att direktlänka, men jag syftade på Graf von Faber Castell "Classic". Annars kan du ge 5k till mig så har du ju inte slösat bort dom helt iaf

Visa signatur

Cooler Master Mystique 631][MSI K9N NEO-F V3][Silver Power 600W][Athlon 64x2 6000+ 3.0GHz][Corsair PC5300 4096MB][Seagate Barracuda 500gb][Sapphire Radeon HD3870 512mb][VS22" LCD

Permalänk

De har säkert fin fina 5 kronors pennor på närmaste ica. Så kila dit och köp sedan kan du ju tex köpa ett nytt kylskåp för de andra 4995 kronorna.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Avstängd

Ser att inte många som värderar pennor så högt, senaste dyra pennan jag köpte kosta 300kr om jag minns rätt, den håller än efter 10år.. påfyllningsbar så klart.. permanent arkivbläck eller vad det nu heter igen, bleks inte med tiden.

Jag skriver inte mycket men den pennan är i helt annan klass än dom billiga skitpennorna som bokia m.m kränger på folk.

Den har rätt motstånd, går inte "trögt" att skriva utan det flyter med handen.

Tyvärr var inte textfärgen så beständigt och namnet på pennan är nu mer okänd för mig, men den är formad som en ciggar på ett ungefär, smal vid ändarna och något tjokare på mitten, materialet är aluminium

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Om du vill slösa pengar på "lyxgrejer" så köp märkeskläder lite över vad du annars köper istället. Du får mycket mer ut av det, har faktiskt någon användning, känner att du slösat pengar, har stillat shoppingbehovet och folk ser att du har gjort nåt av pengarna.

Visa signatur

Instead, why don't you go get me a big cup of coffee with so much fake sugar that the coffee itself gets cancer?

Louqe Ghost S1 MkII Limestone | Intel Core i5 11400F | Noctua NH-L12 Ghost S1 | Asrock B560M-ITX/AC | Crucial Ballistix 16gb 3466Mhz Cl16 | HP 3060 Ti Arctic Mod | WD Blue Nvme 1Tb | Corsair SF600 Platinum

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sando
Om du vill slösa pengar på "lyxgrejer" så köp märkeskläder lite över vad du annars köper istället. Du får mycket mer ut av det, har faktiskt någon användning, känner att du slösat pengar, har stillat shoppingbehovet och folk ser att du har gjort nåt av pengarna.

Kläder köper jag redan dom märken jag gillar...
Och du måste hålla med om att om man tar på sig en kostym så ser det fattigt ut med en penna från Berras Bilmeck i bröstfickan...

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

"Rymdpenna
Unik tryckpatron gör att du kan skriva upp och ner eller under vatten! Specialbläck som fastnar t o m på feta och glatta ytor. Bläckpatronen torkar inte på över 100 år (praktiskt). Skriver även på tempererade ytor (-45° till +204°). 13,5 cm skrivstorlek, 9 cm hopfälld.

Pris: 199 kr "

taget från teknikmagasinets sida, den borde väll räcka, den ser liten och diskret ut och ganska så fin i borstat stål tror jag det är.

billig och bra med andra ord!

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Hur mycket tid per dag skulle du säga att du skriver ytterst viktiga texter för hand?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zack_Ersa
Hur mycket tid per dag skulle du säga att du skriver ytterst viktiga texter för hand?

Ytterst viktiga texter vet jag inte om jag skriver så ofta, men skriver och skriver under saker kanske 20 ggr per dag i snitt...

Idag har jag kommit upp i ungefär 100 signaturer, fast nu är det månadsslut så det är ju klart mer än en normal dag.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem

Har du kollat på utbudet hos Urtid? (www.urtid.com)

Permalänk

http://www.urtid.com/shop/

Varför inte?
som hittat

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Tackar för länken, ska titta närmre på en Namiki nästa gång jag kommer till Hong Kong.

Stars of Egypt ligger ju liiite utanför budgeten....:)

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk

375 000 för en penna är ju som hittat

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Va inne i Berlins största varuhus för några år sedan .. (kommer inte ihåg namnet)
Där hade de iaf några fin fina Mont Blanc pennor, snitt priset var runt 1 miljon svenska kronor ca, bara att börja spara

Visa signatur

Cooler Master Cosmos - E4400 @ 3 Ghz + True - Evga nForce 650i ultra - Sapphire HD4850 - Corsair 5400 TWINX2 2048Mb - Corsair HX620 - Samsung 206BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
Va inne i Berlins största varuhus för några år sedan .. (kommer inte ihåg namnet)

offtopic: kan de ha varit KaDeWe?

ontopic: Jag skulle då aldrig lägga mer än 100 kr på en penna men kan vara för att jag aldrig skriver

Lycka till i ditt letande.

Visa signatur

Mycket mumbo-jumbo nu känner jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tha Rostock
Va inne i Berlins största varuhus för några år sedan .. (kommer inte ihåg namnet)
Där hade de iaf några fin fina Mont Blanc pennor, snitt priset var runt 1 miljon svenska kronor ca, bara att börja spara

Att dom vågar ha sådana grejer i ett varuhus. Finns inte mycket i den storleken som är värt så mycket pengar, vilket borde göra det eftertraktat för tjuvar.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450