Permalänk
Medlem

hehe ja, och sen när jag väl tog mig an och köpte ett regnställ så slutade det fan regna... Jaja, jag bryr mig inte så mycket om vädret. Men det är skönt med sol några dagar

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk

Hoppas på sol även i arvika på årets arvikafestival. Det va ju lite blött även där i fjol, tyvärr. Ok, torsdagen va väl ok men inte fredag o lördag

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Hoppas på sol även i arvika på årets arvikafestival. Det va ju lite blött även där i fjol, tyvärr. Ok, torsdagen va väl ok men inte fredag o lördag

Lördagen var ingen höjdare alls. Vi satt och drack öl under våra två partytält och gick inte upp till festivalområdet förän VNV Nation skulle spela typ.

Permalänk
Medlem

Way out west lockar med bäst band (Sigur Rós, the National, Flaming Lips, Yeasayer, Iron & Wine, m.fl.), så dit kan det bli en tur. Sedan kanske det blir Emmaboda, synd bara att det inte är en indiefestival längre. Sen kanske det blir uppvärmning inför studenten genom att åka till Siesta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mafnus
Lördagen var ingen höjdare alls. Vi satt och drack öl under våra två partytält och gick inte upp till festivalområdet förän VNV Nation skulle spela typ.

Hur vare och tälta under Arvikafestivalen ifjol? Måste varit ganska mycke gegga och lera vid campingen. Såg det va en del som gick och badade i ösregnet, härligt

Äre festival så är det, hehe. Ölen + tjejen + skön musik de är livet.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

tror det blir SRF... tyvärr.. hatar festivaler och allt som kommer med dem.. men vill fan inte missa carcass.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

wtai har lätt bästa banden i år .. ja om det räknas som festival ..

Visa signatur

AMD Athlon 64 X2 6000+| Gigabyte GA-MA74GM-S2H | Gigabyte HD4580 512MB | Corsair XMS2 4GB | 1.25TB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Hur vare och tälta under Arvikafestivalen ifjol? Måste varit ganska mycke gegga och lera vid campingen. Såg det va en del som gick och badade i ösregnet, härligt

Äre festival så är det, hehe. Ölen + tjejen + skön musik de är livet.

Vi klarade oss rätt bra från leran i vårt camp. Vi hade 15 tält i en stor ring och två partytält i mitten. Och våra tält stod så tätt ihop så det var inte massa spring från utomstående så leran infann sig aldrig riktigt hos oss som tur var. Men vid ingången till lilla campingen fick man klafsa runt i leran

Permalänk
Medlem

P&L inbokat. Är dock väldigt sugen på Hultan pga RATM!

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Vafan, är det bara jag som ska åka tvärs över europa till Irland för Oxegen eller? Tänkte åka till både Hultsfred och Roskilde först för att jag vill se rage, men tänkte att jag kan åka till Irland (Oxegen) eller Skottland (T in the Park) och se alla banden jag vill på en och samma festival för runt samma pris så... Fick bli Oxegen!

Måste väl finnas någon mer?!

Visa signatur

Pook Pook!

Permalänk

Blir väl SRF iår och eventuellt augustibuller om man får ledigt, sen hörde jag något om att det kanske inte blir av iår vilket skulle vara ganska tråkigt faktikst.. mycke svinerier men det är rätt bra där uppe ändå

Visa signatur

Det underlättar ju att använda en metod som man kan!
Sry för eventuella stavfel
Citera gärna vid svar

Permalänk

Blir SRF iår igen, 6:e året i rad nu... Sämsta lineupen hittills dock, men det man missar på scen tar man igen på campen med fellow metalheads.

Visa signatur

Asus Z170-A | i7 6700k | 16GB HyperX Fury | Asus 2070 Super

Permalänk
Medlem

Ända jag har bokat är Maiden i sommar i Stockholm, ingen festival direkt men men JÄVLA najs det ska bli alltså FAN ASSÅ!!!!!

Permalänk

Mja du grabbs och kvinns i år är det planerat med Graspop och Arvika troligen West Coast Riot också om pengarna och tiden räcker till.

Bojkotar Metaltown och Sweden Rock lite i år då dom känns för dyra och Metaltown var mest rolig för att det var en en-dags festival så jag skiter i det också tror jag. Sweden Rock kostar helt klart för mycket, speciellt då inte campingen ingår i priset vilket är dåligt enligt mig dock varit på Sweden Rock och Metaltown dom senaste 2-3 åren och inget att klaga på precis.

Metal to the people!

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem

Dra åt skogen vad bra band det kommer till Metaltown, första gången jag ser listan. Nästan så man ska försöka övertala vänner att vi ska åka ner och frugan att man får.

Visa signatur

En fisk...

Permalänk
Medlem

I år bär det av till Arvikafestivalen och Way out West, förhoppningsvis Siesta! också

Ser mest fram emot Håkan Hellström, Kent, Hästpojken, Franz Ferdinand, N.E.R.D., Timo Räisänen och Vapnet

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem

Kan rekomendera With Full Force i tyskland.
http://www.withfullforce.de/deutsch/index.html

Förra sommarens line up var otrolig och årets ser rätt bra ut också. Tyvärr ligger jag i lumpen när den är
Totala prissumman med mat och bira plus buss och tåg här ifrån Linköping blev billigare än vad bara resan och inträde blev för sweden rock förra sommarn.

Ska dock trösta mig med Sweden Rock kryssningen nu på Torsdag-Fredag.

Permalänk
Medlem

Metaltown blir det iår, riktigt bra Lineup

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Ska på peace & love i år

Permalänk
Medlem

Kan tipsa alla som ännu inte hört om det om Siesta. En ganska liten festival som annordnats i den lilla staden Hässleholm. Har annordnats i ett par år nu men tror att förra året var första gången dem gick med vinst, vilket resluterat i att festivalen har utökats till 3 dagar nu.

http://www.markan.se/siesta/

Permalänk
Inaktiv

Hittade nyss denna festival, *elvete alltså mitt festivalsug har aldrig varit större!

Gatecrasher sound system

Ett litet urval:

The prodigy
The chemical brothers
Pendulum
Crystal castles
The count & sinden
Bloc party
Crookers
Simian mobile disco
New young pony club
Paul van dyk
Ben sims
[/b]Justice[/b]
Chromeo
Erol Alkan
Boys Noize
Proxy
Pete tong
Ratpack
Uffie
DJ Mehdi
Busy P
DJ feads

Alltså, gaaah, blir galen bara ja kollar på deras lista!

Dock så kostar de drygt 3100+resan dit+mat. Men *elvete alltså.

Permalänk
Testpilot

Nån som ska åka till Belgien på Rock Werchter eller har varit där innan? jag och några kompisar ska dit i sommar, tror det blir riktigt najs.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Augustibuller! Punk,HC och SKA

Visa signatur

>Amilo PA3553<

Permalänk
Medlem

Metaltown och Wacken!

Permalänk
Medlem

De jag hoppas hinna med i år är:

Metaltown - Amon Amarth är väl iofs de enda jag är sugna på där.
Summer Breeze - Behemoth, Dismember, Ensiferum, Heidevolk, Korpiklaani, Månegarm, Marduk, Primordial, Tyr. Lite mer folk-metal som säkert blir grymt skoj.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metal Lars
Hur vare och tälta under Arvikafestivalen ifjol? Måste varit ganska mycke gegga och lera vid campingen. Såg det va en del som gick och badade i ösregnet, härligt

Äre festival så är det, hehe. Ölen + tjejen + skön musik de är livet.

Folk som klagar över arvika förra året kan omöjligen ha varit på Roskilde 07

Permalänk

Metaltown eventeullt bara för att SoilWork,SonicSyndicate,dark Tranquillity kommer dit ligger ju i gbg är inte så långt ifrån mig typ en timme med buss. det enda som är lite jobbigt är att det är dyrt och 2 dagars.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
Metaltown eventeullt bara för att SoilWork,SonicSyndicate,dark Tranquillity kommer dit ligger ju i gbg är inte så långt ifrån mig typ en timme med buss. det enda som är lite jobbigt är att det är dyrt och 2 dagars.

Det är väl bara bra att det är 2 dagar?

Kommer bli riktigt bra! Speciellt Amon Amarth!

Permalänk

ni kan ju alltid kolla in kirunafestivalen http://www.kirunafestivalen.com/ shit vad jag längtar

Visa signatur

WS: E6550@3710mhz True | Gigabyte GA-P35-DQ6 | 2048mb Corsair XMS2 1060mhz 5-5-5-15 | Sapphire HD4850 512mb 720/2200 | Wd 250gb | Corsair TX 750W | Samsung Syncmaster 959NF |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Har siesta (uppvärmning) och hultsfred inbokat.
Hade gärna åkt till roskilde (trots vädret hade vi ändå skitkul förra året) med men där är fan inga band som lockar än.
Känns lite sådär att lägga 2 papp på att supa på en camping i en vecka

Då ses vi där antar jag

Siesta! och Arvika för min del.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730