Dvd brännar hjälp!

Permalänk

Dvd brännar hjälp!

Jag har precis monterat in en dvd-brännare. Den får ström vid bios och det går att öppna/stänga den vid uppstart. Dock så slutar den fungera när man väl loggat in på windows. Cd-spelaren över fungerar och den är ansluten till samma (tjocka.. media kabel? grå tunn och bred) Cd spelaren går att öppna stänga i windows. men den läser inte skivorna man stoppar i. Dvd brännaren har inget liv i windows. Vad kan vara fel? Hjälp uppskattas. Ganska ny på det här

Permalänk

Hur är din brännare/cd-spelare byglad?

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Hur är din brännare/cd-spelare byglad?

Ursäkta mig men jag förstår inte mycket i det här området alltså. Lyckades knappt fixa alla sladdar haha
Så nybörjar vänligt tack. dock uppskattar jag svaret och du kanske kan hjälpa mig ändå?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bubblan111
Ursäkta mig men jag förstår inte mycket i det här området alltså. Lyckades knappt fixa alla sladdar haha
Så nybörjar vänligt tack. dock uppskattar jag svaret och du kanske kan hjälpa mig ändå?

Då tycker jag du läser allt som står här först innan du fortsätter:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=1...

Mvh

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk

Jag hittar nog ingen hjälp där med. Kan du inte vara snäll och specifiera dig? jag gick in i bios inställningar en gång nu och testade välja ny cd/dvd enhet. men jag vet inte om det ska vara primary slave eller master eller allt vad det nu heter.
Brännaren är intern

Permalänk

Men om du inte kan läsa och förstå FAQ:n så lär inte mina försök till hjälp göra mycket nytta heller. Läs allt i FAQ:n om inte så lär du dig något nytt.

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk

Har problem med min NEC, den kan inte läsa nått
Har den som sec master, har provat att tömma nätagget på ström kopplat ur och i den på alla sått jag vet.

Visa signatur

Molnen skallar landskapet och Gud sitter och småler...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Psycho
Har problem med min NEC, den kan inte läsa nått
Har den som sec master, har provat att tömma nätagget på ström kopplat ur och i den på alla sått jag vet.

+ 1

Den har fungerat prickfritt(brännt/läst) men nu bara lagt av. Den söker när man lägger i en skiva men sen händer inget. Tips?
(ledsen om jag kapar tråden lite)