Permoman i Aftonbladet debatt: Ska funktionshindrade få köpa sex?

Permalänk

Permoman i Aftonbladet debatt: Ska funktionshindrade få köpa sex?

Visa signatur

Om man tänker en tanke, så är den tanken inte den tanke man tror att man tänker. Utan det är den tanke som får en att tro att man tror den tanke man tror att man tänker.

Permalänk

Go Peroman!

Visa signatur

There is a Swedish conspiracy.
http://forum.theswedishconspiracy.com

Permalänk
Hedersmedlem

Bra sagt permoman.

Visa signatur

Intel i7 4790K | MSI GeForce GTX 980 Gaming | ASUS Z97M-PLUS | Samsung 850 Pro 256GB
8GB Corsair Vengeance Pro | Fractal Define Mini | Noctua NH-U14S | EVGA Supernova G2 750W
rickardj.se | Spotify-profil: http://open.spotify.com/user/richswe

Permalänk
Medlem

sådärja så ska det se ut, verbalt våld är bra skit

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

ha ha tack

Permalänk
Medlem

Kan bara instämma, bra skrivet !

Har retat upp en mig en del på just det du tar upp och på vissa andra handikappade som synts i media och krävt att de måste få rätt att köpa sex. Dels så bidrar dessa till den syn på handikappade som du tar upp och dels tycker jag att det är något mycket sjukt i att se sex som en handelsvara.
Sex är för mig något man gör av ömsesidig kärlek och inte något man köper med ett kontokort...

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Kan bara instämma, bra skrivet !

Har retat upp en mig en del på just det du tar upp och på vissa andra handikappade som synts i media och krävt att de måste få rätt att köpa sex. Dels så bidrar dessa till den syn på handikappade som du tar upp och dels tycker jag att det är något mycket sjukt i att se sex som en handelsvara.
Sex är för mig något man gör av ömsesidig kärlek och inte något man köper med ett kontokort...

Ääääh, tror du inte handikappade också kan fixa kontanter?

Bra skrivit Permoman! Keep up teh work!

Visa signatur
Permalänk

Mycket bra skrivet!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Kan bara instämma, bra skrivet !

Har retat upp en mig en del på just det du tar upp och på vissa andra handikappade som synts i media och krävt att de måste få rätt att köpa sex. Dels så bidrar dessa till den syn på handikappade som du tar upp och dels tycker jag att det är något mycket sjukt i att se sex som en handelsvara.
Sex är för mig något man gör av ömsesidig kärlek och inte något man köper med ett kontokort...

...och därför ska alla se det på det sättet. Även om det inte är en speciell vetenskaplig eller logisk syn.

Jag tycker att det vore fel om bara funktionshindrade skulle få köpa sex, det skulle vara diskriminerande mot alla andra.

Det är sjukt att man hindrar två vuxna att ha sex bara för att det inte är rätt slags sex.

Visa signatur

Into the Web Browser for iPhone, http://www.intothewebbrowser.com/

Permalänk
Medlem

Ja, ska det vara lagligt att köpa sex för någon ska det vara för alla.

Angående sexköp så kan jag absolut inte förstå hur man kan vilja köpa sex för pengar.
Dock så är jag faktiskt ingen förbudsivrare. Jag tycker att sexköp ska vara tillåtet för de som så önskar, även om jag stör mig på tanken.
Om det sker på frivillig basis mellan två vuxna individer så kan man inte gärna förbjuda det tycker jag.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem

Folk betalar väl för sex redan nu eller? Träffa en brud på krogen och du förväntas bjussa på drinkar, betala taxi om ni ska hem. Kan bli dyrt om man bor långt bort

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dean
Folk betalar väl för sex redan nu eller? Träffa en brud på krogen och du förväntas bjussa på drinkar, betala taxi om ni ska hem. Kan bli dyrt om man bor långt bort

drinkluder räknas inte, chansen att de särar är mindre än 50% iaf.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem

Naturligtvis borde det vara lagligt att sälja sex, det skiljer sig ju egentligen inte från någon annan "kroppslig" tjänst, t.ex. massage.
Men att sex skulle vara en "mänsklig rättighet", som det skrivs överallt, är ju rent nonsense, då det ju i sin tur innebär att någon eventuellt skulle tvingas till sex med personen i fråga. Hur går det ihop?

Håller för ovanlighetens skull med permoman.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Angående sexköp så kan jag absolut inte förstå hur man kan vilja köpa sex för pengar.

Varför det? Folk tycker om att ha sex. Om de inte får det på annat sätt är det väl rationellt att betala för det. Precis som att folk betalar för andra nöjen?

Att vi upplever det som otänkbart för oss är ju bara kulturellt. Det är ju inget i själva handlingen som gör att det inte skulle vara något man skulle kunna betala för.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.

Håller för ovanlighetens skull med permoman.

Va?
Är det du eller jag som mognat?

Dum fråga, jag har alltid varit mogen

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastianj
Varför det? Folk tycker om att ha sex. Om de inte får det på annat sätt är det väl rationellt att betala för det. Precis som att folk betalar för andra nöjen?

Att vi upplever det som otänkbart för oss är ju bara kulturellt. Det är ju inget i själva handlingen som gör att det inte skulle vara något man skulle kunna betala för.

Håller helt med. För vissa är massage något intimt man bara delar med någon man verkligen tycker om. För andra är det ett jobb.
Samma sak med sex. Massage och sex är väldigt lika. Ett behov som stillas, mänsklig kontakt och närhet. Beröring. Njutning. Enda skillnaden är att inga könsorgan är i närheten av varandra och ingen får sexuell njutning. (få iallafall)

Sex är ingen mänsklig rättighet precis som vänner inte är en mänsklig rättighet..

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if