Permalänk
Medlem

Finns ju inget att köpa!

Vill ha en burk med C2D T7200 men de enda som är tillgängliga är dell och zepto. Dock är det långa leveranstider och utbudet är ingen höjdare.

Jag trodde aldrig den här situationen skulle uppstå men just nu finns det faktiskt INGEN bärbar dator på marknaden som i mina ögon är värd att köpa. Det mest otroliga är väl att det lär dröja ytterligare några veckor till innan detta kommer att vara åtgärdat, dvs. när Acer, Sony, LG osv. släpper burkar med C2D T7200.

Vad skulle ni köpt idag om ni behövde en ny burk innnan helgen och vill ha prestanda som håller hyfsat i 2-3 år (ej för spel)?

Permalänk

Dell har väll inte så jätte långa leveranstider?
Jag beställde en m1210 sent i Torsdags kväll och den skickades i Måndags, och är planerad av Schenker att anlända den 25:e (dvs nästa måndag), fast om jag har tur kanske den kan komma på Fredag.

Iofs så behövde du ju en dator innan helgen sa du så =/

Permalänk
Medlem

Dell är jag inte sugen på. Verkar dock som man får vänta tills oktober för att få tag på en LG, Sony eller Acer med C2D T7200.

Permalänk
Medlem

Ja, de stora tillverkarna kommer med sina nya maskiner i månadsskiftet sep/okt.

Hur menar du att du behöver prestanda men ej för spel?

DVS bara bra processor och mycket minne men grafikkortet är skitsamma?

Permalänk
Medlem

Tipsar om IBM thinkpad, dyra men fina

Visa signatur

ubuntu 16.04

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrc
Ja, de stora tillverkarna kommer med sina nya maskiner i månadsskiftet sep/okt.

Hur menar du att du behöver prestanda men ej för spel?

DVS bara bra processor och mycket minne men grafikkortet är skitsamma?

Grafikkortet behöver inte vara top notch. Siktar dock på minst 128 dedikerat, t.ex. ATI X1400.

Permalänk
Medlem

det duger bra för bf2