Köpte fyndvara från Netonnet, de säljer till annan kund och berättar ej
Tjena!
Förra veckan i onsdags köpte jag en 7800 XT som fyndvara på Netonnet. Ger en timeline av vad som har skett: Köper produkt, får ordernr på sidan och pengar dras från kontot. Får ingen orderbekräftelse så skriver i deras chatt dagen efter, de bekräftar ordern och skickar det till mig manuellt. Dagen efter det har varan fortfarande inte skickats, tycker det är konstigt så skriver till dem igen. Får svar från arbetaren i chatten att fyndvaran är ut ur lager och att jag får min när de får in en liknande vara som fyndvara... jag är förvirrad, hur kan en fyndvara vara ut ur lager när det är en enskild produkt?
Jag ringer dem istället och får prata med en uppenbarligen mer kompetent och engagerad arbetare. Denna arbetaren håller med om att det är konstigt, säger att han ska investigera med butik men misstänker att de sålde den i butik till annan kund samtidigt som jag beställde den. Jag frågar men vad händer i detta fallet och han påstår att jag kan få samma vara fast från vanliga sortimentet som kompensation. Han skulle maila tillbaka samma dag men gjorde aldrig det.
Väntar över helgen/påsk och ringer igen idag, får faktiskt prata med samma person som var i chatten från första början. Han berättar igen att jag får antingen avbeställa eller vänta tills en likadan vara kommer in som fyndvara vilket kan ta hur lång tid som helst? Han säger även att en kompensation inte är möjlig, efter att jag har sagt att hans kollega har sagt att det är rimligt.
Jag har inte varit med om detta innan men tycker det är super orimligt. För det första beställer jag en produkt, de tar flera tusen från mitt konto och säljer produkten till annan kund. Utöver detta meddelar de inte mig något om att det har blivit ett fel, utan jag får reda på det för att min magkänsla är att något är fel och jag kontaktar dem. Ena arbetaren säger att jag kan få kompensation, medan en annan arbetare säger att jag måste vänta (obestämd tid förresten) på att samma kommer in som fyndvara igen?
Jag bad om att få prata med samma person som var öppen om kompensation, så nu väntar jag på att han ringer tillbaka, om han ens gör det.
Jag vill inte avbeställa, jag vill gärna ha produkten jag köpte för 1 vecka sen. På min orderbekräftelse står det att den skulle levereras inom 3-4 dagar. Men jag är inte expert inom detta området, är det rimligt att jag kräver samma produkt fast från vanliga sortimentet? Jag har fått vänta längre än vanligt utan att Netonnet tagit ordentliga åtgärder efter att de sålt min beställning till annan kund, jag har fått ta eget initiativ för att ens få reda på detta. Dessutom, har i alla fall en arbetare sagt att det är en rimlig kompensation, men sen hävdar kollegan att det inte är möjligt?