Permalänk
Medlem

Gamingstol i Svart tyg!

Hej!

Börjar bli dags för mig och sambon att köpa nya datorstolar. Vi håller på att sälja lägenheten och vet inte riktigt i vilket hus vi hamnar i när allt är klart, så vi tänkte köra på något helsvart för att vara lite säkrare rent inredningsmässigt. Vi har också väldigt svårt för skinn då vi båda hatar att klibba fast mot skinnet på sommaren när man lätt kan bli lite varm. Däremot kan vi absolut tänka oss mesh-tyg för bättre andning.

Det finns oerhört många stolar, men väldigt få snygga. Hittills har jag haft dxracer drifting series och varit relativt nöjd, både i utseende och passform. Nu verkar de dock inte ha några svarta i tyg längre. De allra flesta återförsäljare verkar mestadels eller enbart köra på läder.

Rent ergonomiskt så är fler inställningar bättre och nackstöd är ett krav från oss båda!

Har ni några tips på var man kan hitta bra stolar? Vi är medvetna om att priset lätt kan springa iväg när man pratar kontorsstolar, men vi tänkte oss något lite billigare runt 5000-lappen per stol. Behöver inte vara den klassiska gamingstolen om det finns fina och sköna stolar i annan stil.

Tack!

Permalänk

För det priset kan du få en bättre begagnad kinnarp 6000/8000 från någon företagsoutlet.

De är typ ställbara i alla vinklar och riktningar lan kan tänka sig och man sitter som en kung i dem.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem

Beroende på var ni bor så kan ni åka runt o provsitta kontorsstolar.
Och sen se vad ni själva gillar då vikt/längd ofta har rätt stor betydelse för vad man gillar o sitta i.

Utöver det så är mesh ganska stor skillnad i hur mycket kallare dom kan vara och då dom frusna (=tjejer) fryser så lätt kan det kanske vara en bra idé med en ej mesh stol där.

Googla kontorsmöbler så finns det många butiker i större delen av landet, googlar du beg kontorsmöbler finns det en hel del även där dock inte lika fördelat över landet men dom flesta skickar.

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

För det priset kan du få en bättre begagnad kinnarp 6000/8000 från någon företagsoutlet.

De är typ ställbara i alla vinklar och riktningar lan kan tänka sig och man sitter som en kung i dem.

Tack för svar! Tänkte också på det, vi har kinnarps 6000/8000 på kontoret. Tycker dock kinnarps överlag faktiskt är ganska överskattade och framförallt fula. Sitter inte bättre i dem än i min dxracer jag har hemma, speciellt inte för priset

Skrivet av grizzly666:

Beroende på var ni bor så kan ni åka runt o provsitta kontorsstolar.
Och sen se vad ni själva gillar då vikt/längd ofta har rätt stor betydelse för vad man gillar o sitta i.

Utöver det så är mesh ganska stor skillnad i hur mycket kallare dom kan vara och då dom frusna (=tjejer) fryser så lätt kan det kanske vara en bra idé med en ej mesh stol där.

Googla kontorsmöbler så finns det många butiker i större delen av landet, googlar du beg kontorsmöbler finns det en hel del även där dock inte lika fördelat över landet men dom flesta skickar.

Jag hör dig! Tur hon är glad i filtar när hon gejmar!

Ytterliggare problem som jag nog glömde att nämna är att vi ska ha visning på lägenheten om en dryg vecka, inte riktigt möjlighet att åka runt och provsitta och vill gärna ha stolarna innan dess. Vi beslutade oss för 2x Secretlabs Titan Evo. Min spontana känsla var att de kändes lite för "inne" för att faktiskt vara bra. Men efter gediget letande fick det bli dem ändå. De hade påskrea och det gick att välja tyg med relativt "svart" färg. Ett plus att man kan byta ut klädseln om man vill ifall det är något annat som gäller inredningsmässigt när vi väl är på plats i det nya huset. Lumbar-stödet var ett stort plus hos tjejen också, så vi får se vad vi tycker när de väl kommer fram.