Fractal Design Define R6 chassi + Arctic Liquid Freezer II 360 AIO ?

Permalänk

Fractal Design Define R6 chassi + Arctic Liquid Freezer II 360 AIO ?

Eventuellt ett skott ut i tomma intet men är det någon här som har eller har provat ovanstående kombination och kan ge ett svar på om det får plats och om jag isåfall kommer behöva plocka isär hårddisk buren ?
(Har mitt nuvarande monterat i toppen och tänker göra samma med det nya)

Använder ett Corsair Hydro H150i PRO 360 RGB nu och det passar perfekt med några millimeter spelrum och Arctic pjäsen är några millimeter längre så det är på håret. (Utan att ha tagit bort hårddisk bur och mätt på exakta millimetern)

Vad jag vet är att den är någon CM tjockare så kommer få köpa rätt korta RAM stickor men det är inga problem är mer fundersam om den passar i chassit och eller har problem med vissa moderkort/heatsinks.

Och en annan sak, vad exakt menas med "open layout" när man pratar om chassin?
Är det när man kör det helt utan sidokåpor eller något annat?

Tack på förhand.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Unbalanced:

Och en annan sak, vad exakt menas med "open layout" när man pratar om chassin?
Är det när man kör det helt utan sidokåpor eller något annat?

Tack på förhand.

I det här sammanhanget skulle jag säga att ”open layout” syftar på Define R6 förmåga att omvandlas till att svälja större radiatorer. Tredje bilden från botten i mitt test beskriver vad jag menar.

Permalänk
Skrivet av JonasT:

I det här sammanhanget skulle jag säga att ”open layout” syftar på Define R6 förmåga att omvandlas till att svälja större radiatorer. Tredje bilden från botten i mitt test beskriver vad jag menar.

Mmm okej, så man kan fortfarande stänga luckan/kåpan på sidan men man tar i princip bort hårddisk bur osv innuti chassit om jag förstår rätt.

Visa signatur

CPU ∙ 7800x3D •
RAM ∙ 32GB G.Skill •
MB ∙ MSI MAG B650 Tomahawk •
GPU ∙ 4070ti Super •
PSU ∙ Seasonic Focus+ Gold 750W •

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Unbalanced:

Mmm okej, så man kan fortfarande stänga luckan/kåpan på sidan men man tar i princip bort hårddisk bur osv innuti chassit om jag förstår rätt.

Precis! När man omvandlar den så finns det endast plats för två hårddiskar. Så inget alternativ för den som har mycket lagring i systemet med andra ord.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Unbalanced:

Mmm okej, så man kan fortfarande stänga luckan/kåpan på sidan men man tar i princip bort hårddisk bur osv innuti chassit om jag förstår rätt.

Lyckas du hitta en Meshify 2 front, och sätter radiatorn i front så får du bra mycket bättre kylning av allting.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz