X har tappat tre fjärdedelar av sitt värde

Permalänk

Det är alltid lika hiskeligt roligt och samtidigt skrämmande med alla nyttiga idioter som kravlar ut från under sina stenar när Elongated Muskrat nämns. Kanske framförallt chockerande att det taktfast letat sig till svenskt kollektivt grabbmedvetande när vi för tio år sen kunde garva åt nidbilden av puckad amerikan som hade lätt för att falla för personlighetskulter.

En åldrande men edgy Trump-wannabe vill köpa världens kanske största kommunikationsplattform och omforma innehåll efter tycke och smak? Nyttiga idiotens reaktion: JA MEN DET FÅR HAN! Som om det handlade om vad som är lagligt och inte vad som kanske vore bra för den kollektiva mänskligheten, men okej.

Sagda plattform tappar i värde i rasande takt? Nyttiga idioten: "Haha ja förstås, finns ju inga bottar där längre! BARA UT MED DEM!" som om inte Kejsar Elkjøp själv låter botfarmar härja fritt så länge de missgynnar de han vill driva från plattformen.

Pappas lille smaragdgosse vill hata lite på judar, eller åtminstone retweeta inlägg och underblåsa konspirationsteorier om judiskt världsherravälde? Nyttiga idioten: "Vänta lite nu, jag såg ju nån ~dokumentär~ på YouTube på gymnasiet om det som verkade jäääävligt proffsig... HAN HAR RÄTT I SAK!".

Resonemangsförmåga som ett bättre begagnat mellanstadiebarn som tjafsar om att man håller på fel fotbollslag. Förutom att de inte verkar ha fattat att det inte längre handlar om fotboll, det handlar om demokrati. Men det kan vi andra skrika oss hesa om, för de lever fortfarande på hoppet att en dag kanske tjäna en liten liten mikroskopisk smula av vad Musk roffat åt sig. Och då vore det ju synd om man sparkat uppåt på vägen dit, så att säga. Dream on boys!

Permalänk
Medlem
Skrivet av myhorsehaspants:

Precis som twitter fungerade innan Elon tog över. Enda skillnaden är att du godkänner det hat som föregick innan och tycker inte det är roligt längre nu när alla får göra det, och inte bara dem du delar hatiska åsikter med.

Nej du, där har du fel, på flera nivåer. För det första, sluta med dina halmdockor. Jag har inga hatiska åsikter och delar således inga sådana heller, varken med dig eller någon annan. Inte heller har jag "godkänt" någon spridning av hatiska åsikter. För det andra, innan Elon tog över fungerade modereringen på Twitter bättre, inte bra, men bättre. Nu under Elons ledning är modereringen obefintlig. Han har ju för fasiken bjudit in Alex Jones igen, den största dyngspridaren av dem alla vad det gäller hat och desinformation. Dessutom gäller Elons snack om "free speech" enbart för sånt han sympatiserar med och gillar.

Skrivet av myhorsehaspants:

Om vi nu ska använda sandlåde argument. Faktum är att reklamföretagen använder deras maktposition för att kontrollera narrativet på mer websidor än bara twitter, även i svensk media gör dem samma sak. Man ska tycka och tänka som dem, annars går man i konkurs. Därför fler websidor bör koppla bort sig från reklamföretagen helt och börja ta betalt för deras tjänster. Detta är tyvärr svårt att åstadkomma då folk föredrar att få allting "gratis".

Det är inget faktum, det där är ditt narrativ för att förklara vad som i det närmaste liknar en konspirationsteori. Försök förstå att om man inte klarar av att bete sig med hyfs och god ton så kommer inte folk vilja ha med en att göra. Det gäller lika väl i affärslivet som i privatlivet. Det är inga "reklamföretag" som bestämmer var Volvo, Ikea, Coca-Cola, eller något annat företag, spenderar sin reklambudget, utan det är det respektive företag som gör. Ock det är fortfarande inte utpressning.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Skrivet av Hurtigbullen:

Det är inget faktum, det där är ditt narrativ för att förklara vad som i det närmaste liknar en konspirationsteori. Försök förstå att om man inte klarar av att bete sig med hyfs och god ton så kommer inte folk vilja ha med en att göra. Det gäller lika väl i affärslivet som i privatlivet. Det är inga "reklamföretag" som bestämmer var Volvo, Ikea, Coca-Cola, eller något annat företag, spenderar sin reklambudget, utan det är det respektive företag som gör. Ock det är fortfarande inte utpressning.

Fast... det stämmer ju att företag bestämmer vad som tillåts postas. Nu menar jag inte i något självtjänande syfte nödvändigtvis, som förbud mot kritik mot företagen, utan mer hur innehåll får se ut. Företag vill helt enkelt inte att deras reklam ska synas tillsammans med vissa saker. Det är så de "styr" vad som får sägas genom att inte göra reklam (och ge pengar) till såna sajter. Sånt lärde vi oss i svensk gymnasieskola på min tid i alla fall. Tidningarna gällde det då, att de får viss makt över vad de skriver.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Sedan kan man även ifrågasätta lite Musks kapacitet att agera "proffs" när man bygger "Företag". Exempel är köpet av twitter som gjordes i hopp om att gå med vinst.. vilket hans beteende kort efter visar ALLA tecken på att han försökte.. så som att trimma organisationen samt försöka göra allt för att ta betalt för minsta lilla. När det misslyckades så ändrade han helt ton och gjorde allt till en "meme" istället.

Nu ångrade han ju köpet, (antagligen när han insåg att twitter inte var värt det han trodde) men blev stämd av Tvitter för att ändå genomföra det.

Så vad göra när han till slut tvingats köpa ett nästan värdelöst företag?

Källa:
https://www.theguardian.com/technology/2022/aug/10/elon-musk-...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buulaa:

Ego boost? tanken är att man låtsas representer något/några/någon så att du kan känna dig rättfärdigat när du gaslightar någon.

Men jag tror det funkar bättre om man ger detta en mer tydlig kontext.

Är inte det du beskriver själva grundbulten i att den andra sidan skapades från första början? Jag får bara inte ihop varför detta nu skulle flyttats över till motståndarsidan helt plötsligt. Dessutom är det väl jätteviktigt för en narcissist att bli avgudad av sin omgivning. Det blir man ju verkligen inte om man beter sig så bland kollektivister? Då blir du ju hatad och utstött.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Whitepilledoomer:

Fast... det stämmer ju att företag bestämmer vad som tillåts postas. Nu menar jag inte i något självtjänande syfte nödvändigtvis, som förbud mot kritik mot företagen, utan mer hur innehåll får se ut. Företag vill helt enkelt inte att deras reklam ska synas tillsammans med vissa saker. Det är så de "styr" vad som får sägas genom att inte göra reklam (och ge pengar) till såna sajter. Sånt lärde vi oss i svensk gymnasieskola på min tid i alla fall. Tidningarna gällde det då, att de får viss makt över vad de skriver.

Ja visst är det så, de företag som marknadsför något styr ju vad de vill associera sitt varumärke och sina produkter med och det ger dom makt. Men det är ju inte någon grupp av "reklamföretag" som utövar utpressning eller bestämmer vilka åsikter du, eller någon annan, får ha eller framföra, eller på vilket sätt det görs. Att företag inte vill spendera reklampengar på sajter som av en eller annan anledning är socialt kontroversiella är knappast något att förvånas över. Vill man driva en sajt som tillåter sånt innehåll så är konsekvensen att man får svårt att ta del av marknadsföringspengar.

Fast det finns ju alltid undantag. För att knyta an till tidningarna så vill jag minnas MAX "gav igen" och drog in all reklam i Norrbottenskuriren efter att tidningen publicerat något negativt om MAX (med reservation för att minnet sviker mig, detta var på 90-talet om jag minns rätt).

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Det är inget faktum, det där är ditt narrativ för att förklara vad som i det närmaste liknar en konspirationsteori. Försök förstå att om man inte klarar av att bete sig med hyfs och god ton så kommer inte folk vilja ha med en att göra. Det gäller lika väl i affärslivet som i privatlivet. Det är inga "reklamföretag" som bestämmer var Volvo, Ikea, Coca-Cola, eller något annat företag, spenderar sin reklambudget, utan det är det respektive företag som gör. Ock det är fortfarande inte utpressning.

Styrelsen bestämmer men vilka sitter där numera? Oerhört många styrelser har rena lobbyister som tagit rakt sig in. Vi har t.om börjat se det på Svenska börsen, politiker som sitter i styrelsen...

Jag gillade vad en aktieplacerade sa, han påstod att många kapitalplaceringar är "syntetiska" ägarskap. Du köper en styrelse full av intressenter från Washington.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Skrivet av SAFA:

Nu ångrade han ju köpet, (antagligen när han insåg att twitter inte var värt det han trodde) men blev stämd av Tvitter för att ändå genomföra det.

Så vad göra när han till slut tvingats köpa ett nästan värdelöst företag?

Källa:
https://www.theguardian.com/technology/2022/aug/10/elon-musk-...

Han kan ju börja med att inte skriva på avtal som binder honom att köpa en produkt han uppenbarligen inte granskat innan köpestillfället? Något ett "geni" hade insett.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xinpei:

Han kan ju börja med att inte skriva på avtal som binder honom att köpa en produkt han uppenbarligen inte granskat innan köpestillfället? Något ett "geni" hade insett.

Du borde bli hans rådgivare. Han skulle nog anställa dig på studs.

Permalänk
Skrivet av landahl:

Du borde bli hans rådgivare. Han skulle nog anställa dig på studs.

Oironiskt hade det säkert funkat. Ett stort problem för ambitiösa tyranner likt Müsk är att de har alldeles för många ja-sägare runt sig som inte vågar säga "Du, det är rätt dålig publicitet att köpa med dig ett handfat till din första dag på Twitter, för att inte tala om pinigt".

Hur i hela friden kan man vara så långt uppe i arslet på en person att man tycker att det objektivt vettiga uttalandet "man bör läsa igenom kontrakt innan man skriver på" är något att ironisera kring?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaeronSoda:

Oironiskt hade det säkert funkat. Ett stort problem för ambitiösa tyranner likt Müsk är att de har alldeles för många ja-sägare runt sig som inte vågar säga "Du, det är rätt dålig publicitet att köpa med dig ett handfat till din första dag på Twitter, för att inte tala om pinigt".

Hur i hela friden kan man vara så långt uppe i arslet på en person att man tycker att det objektivt vettiga uttalandet "man bör läsa igenom kontrakt innan man skriver på" är något att ironisera kring?

Elon Musk är ett geni. Svensk jante lyser igenom här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon345099:

Är inte det du beskriver själva grundbulten i att den andra sidan skapades från första början? Jag får bara inte ihop varför detta nu skulle flyttats över till motståndarsidan helt plötsligt. Dessutom är det väl jätteviktigt för en narcissist att bli avgudad av sin omgivning. Det blir man ju verkligen inte om man beter sig så bland kollektivister? Då blir du ju hatad och utstött.

''Dessutom är det väl jätteviktigt för en narcissist att bli avgudad av sin omgivning'' korrekt men det behöver inte omfatta hela planeten, d et är just det som är grejen med ekokammare som twitter var ökänt för.

''Det blir man ju verkligen inte om man beter sig så bland kollektivister? Då blir du ju hatad och utstött.''

Återigen har detta inte varit modus operandi för twitter, det är inte ofta dem möter verklig resistans/konsekvens utanför för plattformen, ex doxxande journalister som fick komma tillbaka trots sina handlingar.

Det är inte många som haft resurserna att söka stämman mot förtal/svartmålningskampanjer som skett där.

''Är inte det du beskriver själva grundbulten i att den andra sidan skapades från första början? Jag får bara inte ihop varför detta nu skulle flyttats över till motståndarsidan helt plötsligt''

Kan du förtydliga, vem skapade vem?

Permalänk
Skrivet av landahl:

Elon Musk är ett geni. Svensk jante lyser igenom här.

Jag betvivlar inte att han är intelligent, men han är också en jäkla drummel, klant och as på samma gång. Han har haft goda förutsättningar (pappas gruvpengar), en stor dos tur och lite obetvivlad talang för att köpa sig in i redan fungerande företag och vara en sjuhiskeles hypeman som får pengarna att växa.

Men varför vi idoliserar sådana här människor på bekostnad av värden som empati, rimlighet och solidaritet kommer jag aldrig förstå. Det enda jag kan tänka mig är att ni försvarare på något sätt tror att de bryr sig om just er? Vilket är helt befängt - ni är bara verktyg för dem i sitt hypetrain och ni kommer aldrig någonsin få en kännbar fördel i livet av er huvudlösa kamp.

Alternativet till detta är än mer läskigt, och det vore om ni tror att ni har en chans att bli likadana. Sociopater med kass relation till era barn, förlöjligad i sociala medier man inte kontrollerar, och allmänt odräglig. Men det är väl värt det om man får pirr i brallan av makt, kanske?

Permalänk
Medlem
Skrivet av landahl:

Du borde bli hans rådgivare. Han skulle nog anställa dig på studs.

Han borde anställt någon som i alla fall vet hur man besiktar ett företag innan man köper det.

Skrivet av landahl:

Elon Musk är ett geni. Svensk jante lyser igenom här.

Känns mer som det går inflation i ordet "geni". Folk verkar ju tro att pengar = intelligens när verkligheten snarare är visar motsatsen. Sedan behöver problemen inte ligga i intelligensen hos människan utan i dennes karaktär och uppfostran.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact w/ Dark Tint | Intel i5 12600K | Asus ROG Strix B660-F | 32 GB Corsair DDR5 5600 MHz CL36 | MSI Geforce RTX 3060 TI Ventus 2X OCV1 | 512 GB Samsung Pro 850 SSD + 2TB WD Black SN850 NVME PCI-E 4.0 | Corsair RM750X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Nej du, där har du fel, på flera nivåer. För det första, sluta med dina halmdockor. Jag har inga hatiska åsikter och delar således inga sådana heller, varken med dig eller någon annan. Inte heller har jag "godkänt" någon spridning av hatiska åsikter. För det andra, innan Elon tog över fungerade modereringen på Twitter bättre, inte bra, men bättre. Nu under Elons ledning är modereringen obefintlig. Han har ju för fasiken bjudit in Alex Jones igen, den största dyngspridaren av dem alla vad det gäller hat och desinformation. Dessutom gäller Elons snack om "free speech" enbart för sånt han sympatiserar med och gillar.

Det är inget faktum, det där är ditt narrativ för att förklara vad som i det närmaste liknar en konspirationsteori. Försök förstå att om man inte klarar av att bete sig med hyfs och god ton så kommer inte folk vilja ha med en att göra. Det gäller lika väl i affärslivet som i privatlivet. Det är inga "reklamföretag" som bestämmer var Volvo, Ikea, Coca-Cola, eller något annat företag, spenderar sin reklambudget, utan det är det respektive företag som gör. Ock det är fortfarande inte utpressning.

https://en.wikipedia.org/wiki/Twitter_Files

Hoppsi poppsi här kommer mer konspirationssanningar.

rekommenderar att folk hänvisar till twitter läckan innan dem argumenterar vidare

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Buulaa:

Kan du förtydliga, vem skapade vem?

Skulle gärna förtydliga men då korsar jag tillåtna regler för detta forumet. Kan förtydliga att jag inte är en förespråkare för någon sida. Jag blir bara nyfiken när där jag hela mitt liv sett en grön bil och plötsligt påstår någon att den är gul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

https://en.wikipedia.org/wiki/Twitter_Files

Hoppsi poppsi här kommer mer konspirationssanningar.

rekommenderar att folk hänvisar till twitter läckan innan dem argumenterar vidare

Detta skulle inte blivit publikt om inte Elon köpte Twitter. Men trots detta, trots antidemokratiskt agerande och ministerstyre så föredrar många att detta inte skulle komma fram. Att Elon köpte Twitter var dåligt, massa skit kom fram som inte var tänkt att komma fram. Yttrandefrihet och annat krafs ska bara finnas på pappret. I verkligheten agerar folk tvärtom.
En av de största, om inte den största skandalen sedan Watergate och folk ser Elon som boven. Han är den onda.
De värden som byggt upp den västerländska kulturen och dess arv ska motarbetas till vilket pris som helst.

Du kan aldrig övertyga de som ser Elon som ondskan själv att det han gjorde var självklart det moraliskt rätta. Du talar inför döva öron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon345099:

Skulle gärna förtydliga men då korsar jag tillåtna regler för detta forumet. Kan förtydliga att jag inte är en förespråkare för någon sida. Jag blir bara nyfiken när där jag hela mitt liv sett en grön bil och plötsligt påstår någon att den är gul.

Jag fattar, kul att det går att diskutera sådant på twitter men inte här 8)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

https://en.wikipedia.org/wiki/Twitter_Files

Hoppsi poppsi här kommer mer konspirationssanningar.

rekommenderar att folk hänvisar till twitter läckan innan dem argumenterar vidare

Du får gärna förtydliga vad du menar med ditt svar.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeifSandvik:

Detta skulle inte blivit publikt om inte Elon köpte Twitter. Men trots detta, trots antidemokratiskt agerande och ministerstyre så föredrar många att detta inte skulle komma fram. Att Elon köpte Twitter var dåligt, massa skit kom fram som inte var tänkt att komma fram. Yttrandefrihet och annat krafs ska bara finnas på pappret. I verkligheten agerar folk tvärtom.
En av de största, om inte den största skandalen sedan Watergate och folk ser Elon som boven. Han är den onda.
De värden som byggt upp den västerländska kulturen och dess arv ska motarbetas till vilket pris som helst.

Du kan aldrig övertyga de som ser Elon som ondskan själv att det han gjorde var självklart det moraliskt rätta. Du talar inför döva öron.

Folk gillar bara att hata på något, klassiska twitterier.
Det enda är skyldig av är att tillåta doxxande aktivister i journalistkläder tillbaka på plattformen samt intresseorganisationer som utför utpressning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maarus:

Styrelsen bestämmer men vilka sitter där numera? Oerhört många styrelser har rena lobbyister som tagit rakt sig in. Vi har t.om börjat se det på Svenska börsen, politiker som sitter i styrelsen...

Jag gillade vad en aktieplacerade sa, han påstod att många kapitalplaceringar är "syntetiska" ägarskap. Du köper en styrelse full av intressenter från Washington.

Styrelsen tillsätts av ägarna. Om det sitter lobbyister i styrelsen så beror det mest troligt på att ägarna vill ha dom där.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Du får gärna förtydliga vad du menar med ditt svar.

Det jag vill påpeka är att med konspirationsteorier på den senaste tiden verkar det endast vara en tidsfråga tills dem konverterar till verklighet.

Jag tror folket som du påstår falsk dynga mat yttrade dessa listade saker innan dem blev bannlysta, sen om du inte ser komedin med alex jones (samt ironin) tror jag vi bör undersöka din världsbild en aning.

Det är kul att man höl alex jones till ''svars'' men jag ser inte högre uppsatt folk/organisationer på ''rätt'' sida stå till svars.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Det jag vill påpeka är att med konspirationsteorier på den senaste tiden verkar det endast vara en tidsfråga tills dem konverterar till verklighet.

Vilka konspirationsteorier anser du har konverterat till verklighet, t.ex. med stöd av twitterfilerna?

Skrivet av Buulaa:

Jag tror folket som du påstår falsk dynga mat yttrade dessa listade saker innan dem blev bannlysta, sen om du inte ser komedin med alex jones (samt ironin) tror jag vi bör undersöka din världsbild en aning.

Alex Jones sprider hat och dynga. Jag ser inget komiskt i hur han förstört människors liv genom att sprida lögner för sin egen ekonomiska vinnings skull. Men du får gärna förklara hur du finner det komiskt och ironiskt.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Vilka konspirationsteorier anser du har konverterat till verklighet, t.ex. med stöd av twitterfilerna?

Relationen med staten(vita huset fbi etc),covid,bannlysning av donald trump med en falsk förbindelse till jan 6,
maskopi med flerta sociala medier med samtidigt heltäckande bannlysningar av individer, listan är lite lång och det är bara toppen av isberget.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hurtigbullen:

Vilka konspirationsteorier anser du har konverterat till verklighet, t.ex. med stöd av twitterfilerna?

Alex Jones sprider hat och dynga. Jag ser inget komiskt i hur han förstört människors liv genom att sprida lögner för sin egen ekonomiska vinnings skull. Men du får gärna förklara hur du finner det komiskt och ironiskt.

Du kan börja med att erkänna att folk tycker att han är rolig, sandyhook har han redan bett om ursäkt om, sen vill jag höra av dig om du tycker hatkampanjen mot honom är rimlig, eller rättsystemet försöker få han att betala fantasisummor?

https://abcnews.go.com/US/jury-reaches-verdict-alex-jones-pay...

men det finns inga mörka intressen som vill göra exempel av folk eller hur?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buulaa:

Du kan börja med att erkänna att folk tycker att han är rolig, sandyhook har han redan bett om ursäkt om, sen vill jag höra av dig om du tycker hatkampanjen mot honom är rimlig, eller rättsystemet försöker få han att betala fantasisummor?

Jag betvivlar inte att det finns en del människor som tycker Alex Jones är rolig, men att en majoritet skulle finna honom rolig tvivlar jag starkt på.

Alex Jones drev på och spred falska anklagelser om Sandy Hook så till den grad att livet för de efterlevande familjer vars barn, nära och kära hade mördats blev helt outhärdligt på grund av Alex Jones agerande. Att han sen fälls för det han gjort i är inte mer än rätt och med tanke på vad han gjort så är knappast straffet i överkant. Alex Jones är ju mästare på hatkampanj, men när han hålls till svars för det han gör, ja då åker offerkoftan på.

Jag tror inte vi når längre i vår diskussion. Jag avbryter här och önskar dig en god natt.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Skrivet av Buulaa:

Relationen med staten(vita huset fbi etc),covid,bannlysning av donald trump med en falsk förbindelse till jan 6,
maskopi med flerta sociala medier med samtidigt heltäckande bannlysningar av individer, listan är lite lång och det är bara toppen av isberget.

Men nu glömmer du ju alla de riktigt allvarliga, som att Trump är på hemligt uppdrag av Jesus för att avslöja pedofiler i pizzeriakällare, Bill Gates har utvecklat både 5G och vaccin för att ge folk cancerautism (vilket är dubbelt läskigt eftersom han är reptil) och på tal om reptiler får kemikalier i vattnet grodor att bli homo!!!

Sen kan ju inte flygresenärer smälta stålull och drönare är egentligen små små fåglar packade i ett lättviktschassi… men ya’ll are not ready to have that conversation yet om man säger så.

Stavfel på "säger" precis i slutet :)
Permalänk
Medlem
Skrivet av PaeronSoda:

Men nu glömmer du ju alla de riktigt allvarliga, som att Trump är på hemligt uppdrag av Jesus för att avslöja pedofiler i pizzeriakällare, Bill Gates har utvecklat både 5G och vaccin för att ge folk cancerautism (vilket är dubbelt läskigt eftersom han är reptil) och på tal om reptiler får kemikalier i vattnet grodor att bli homo!!!

Sen kan ju inte flygresenärer smälta stålull och drönare är egentligen små små fåglar packade i ett lättviktschassi… men ya’ll are not ready to have that conversation yet om man stänger så

Hur har dom blivit bekräftade?

Permalänk
Skrivet av Gundes:

Hur har dom blivit bekräftade?

Gå till din lokala bäck och kolla, alla grodor där är uppenbarligen allt annat än heteronormativa. Behövs inte mer bevis än så. Vakna, sheeple!

Permalänk
Medlem
Skrivet av PaeronSoda:

Men nu glömmer du ju alla de riktigt allvarliga, som att Trump är på hemligt uppdrag av Jesus för att avslöja pedofiler i pizzeriakällare, Bill Gates har utvecklat både 5G och vaccin för att ge folk cancerautism (vilket är dubbelt läskigt eftersom han är reptil) och på tal om reptiler får kemikalier i vattnet grodor att bli homo!!!

Sen kan ju inte flygresenärer smälta stålull och drönare är egentligen små små fåglar packade i ett lättviktschassi… men ya’ll are not ready to have that conversation yet om man säger så.

Nej nej nej, trump är The god emperor of mankind som ska ta oss in i 40k eran, häng med i svängarna.

Dock är bill gates en rubbad vegan med storhetsvansinne.