Permalänk
Medlem

Sådär, nu har jag kört upp till drygt 2000 invånare på min sketdator och det fungerar alldeles utmärkt, även om jag till ganska stor del instämmer i mångas uppfattning om att det är underligt att optimera ett spel för 30 fps. Dock skall det sägas att det är ju 24 på bio. Så jag ser helt enkelt fram emot högre FPS på min framtida dator, men det är inget som väsentligen försämrar spelupplevelsen.

Game mechanics är som Cities I men i stora drag förbättrat. Spelet innehåller bra och mycket game content. Det är bättre än ettan. Jag kör 1440p high settings på en gammal i7-4790K och ett RTX2070 och 16g DD3 RAM hehe. Blir sugen på att köpa ny dator för om man kör kameran fram och tillbaka i coal power plant-röken så hör man hur grafikkortet varvar och givetvis sjunker fps... Men iaf, det blir tummen upp för detta spel. Jag uppfattar inte spelet som ofärdigt.

Såg någon skriva att såna här spel ska funka på äldre/sämre datorer och jag håller inte med. Om man vill spela ett stadssim på en dålig dator så finns ju Cities skylies 1? Samma sak om man tycker att Diablo 4 är för krävande, då finns ju Diablo 2.

Visa signatur

Nostalgi: i7-2600K@5.0Ghz, Obsidian 650D, Noctua NH-U9BSE2, AX850, [img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/mjt9ux.png[/img]
Nuvarande: 7950X3D, RTX4070-S, X670-E Asus Prime, ROG Loki 1000WSFX, MP700 Pro, Liquid Freezer II, G. Skill Trident 6400Mhz, Raijintek Thetis Window
Övrigt: Alienware m15 R7 i7-12700H RTX3060 | DALI Mentor 1 + Opticon vokal

Permalänk
Medlem

Finns det bara en typ av gångbana att sätta ut ?

Man verkar inte kunna bygga städer på tropiska öar som tidigare spelet ?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Skrivet av Blain:

Sådär, nu har jag kört upp till drygt 2000 invånare på min sketdator och det fungerar alldeles utmärkt, även om jag till ganska stor del instämmer i mångas uppfattning om att det är underligt att optimera ett spel för 30 fps. Dock skall det sägas att det är ju 24 på bio. Så jag ser helt enkelt fram emot högre FPS på min framtida dator, men det är inget som väsentligen försämrar spelupplevelsen.

Game mechanics är som Cities I men i stora drag förbättrat. Spelet innehåller bra och mycket game content. Det är bättre än ettan. Jag kör 1440p high settings på en gammal i7-4790K och ett RTX2070 och 16g DD3 RAM hehe. Blir sugen på att köpa ny dator för om man kör kameran fram och tillbaka i coal power plant-röken så hör man hur grafikkortet varvar och givetvis sjunker fps... Men iaf, det blir tummen upp för detta spel. Jag uppfattar inte spelet som ofärdigt.

Såg någon skriva att såna här spel ska funka på äldre/sämre datorer och jag håller inte med. Om man vill spela ett stadssim på en dålig dator så finns ju Cities skylies 1? Samma sak om man tycker att Diablo 4 är för krävande, då finns ju Diablo 2.

24 på bio är en ganska dålig jämförelse. Film använder otroligt mycket motion blur för att jämna ut hacken mellan bildrutorna och även med detta ser man lätt hacken i svepande sekvenser. Denna hackeffekt blir mycket större när man styr kameran själv i spel. Det är förstås mindre påtagligt i detta spel, men sitter du och spelar en first person shooter i 24 fps så kommer du lida, oavsett om det fungerar på bio eller inte.

Det jag känner är mest tråkigt är att datorn ska behöva arbeta 100% och att spelet inte ser så snyggt ut i förhållande till kraven. Att säga att man då strävar efter 30 fps känns tondövt, det passar inte med krav och grafik.

Men jag hoppas att det blir förbättring framåt, jag har ingen brådska att spela. Köpa på rea om ett år fungerar bra för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kamelbarn:

Det jag känner är mest tråkigt är att datorn ska behöva arbeta 100% och att spelet inte ser så snyggt ut i förhållande till kraven. Att säga att man då strävar efter 30 fps känns tondövt, det passar inte med krav och grafik.

Där håller jag helt klart med.

Jag har inget emot 20-40 FPS från och till i denna typ av spel, det är helt klart spelbart för mig även med ett 2060 Super (har bara 10 K befolkning än). För det mesta är jag ändå inzoomad och jobbar på ett vägproblem eller dyligt. När jag är utzoomad står kameran ofta still.

Men är ju tråkigt att spelet kräver mycket mer men inte ger motsvarande grafiskt godis

Visa signatur

5700x3D | RTX 2060 Super | 2 TB M.2 | 32 GB RAM | Gigabyte DS3H| 750 WATT

Permalänk
Medlem

Enligt vad som kommit fram på Reddit har varje invånare ungefär 40 000 polygoner, utan någon som helst form av LOD (bekräftat av CO). Det innebär att en scen med 500 invånare använder ungefär 20 miljoner polygoner bara för invånarna, sedan tillkommer byggnader, fordon o.s.v. utöver det (dessa verkar åtminstone ha LOD, åtminstone byggnaderna).

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem

Har ca 30 fps med ~130k personer i min stad med 5950x, 6900xt @3840x1600

Just nu är det mer regel än undantag att min 5950x ligger över 90% användning. Högsta jag nånsin sett undantaget benchmarks!

Level of detail distance eller vad den heter verkar va det enda som påverkar FPSen när man har många invånare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blain:

Sådär, nu har jag kört upp till drygt 2000 invånare på min sketdator och det fungerar alldeles utmärkt, även om jag till ganska stor del instämmer i mångas uppfattning om att det är underligt att optimera ett spel för 30 fps. Dock skall det sägas att det är ju 24 på bio. Så jag ser helt enkelt fram emot högre FPS på min framtida dator, men det är inget som väsentligen försämrar spelupplevelsen.

Game mechanics är som Cities I men i stora drag förbättrat. Spelet innehåller bra och mycket game content. Det är bättre än ettan. Jag kör 1440p high settings på en gammal i7-4790K och ett RTX2070 och 16g DD3 RAM hehe. Blir sugen på att köpa ny dator för om man kör kameran fram och tillbaka i coal power plant-röken så hör man hur grafikkortet varvar och givetvis sjunker fps... Men iaf, det blir tummen upp för detta spel. Jag uppfattar inte spelet som ofärdigt.

Såg någon skriva att såna här spel ska funka på äldre/sämre datorer och jag håller inte med. Om man vill spela ett stadssim på en dålig dator så finns ju Cities skylies 1? Samma sak om man tycker att Diablo 4 är för krävande, då finns ju Diablo 2.

2000? alltså en liten by?
Kom upp på 200,000 och se då.. men nej, du kommer knappt lyckas med 4790k. Laggar rejält med 7600x som är över recommended för att inte tala om under minimum...

Får gärna vara krävande men
1: det ser inte bra ut alls för att rättfärdiga grafikprestandan (dåliga skuggor, väg&mark texturer, dålig AA, skitiga träd, ingen annan växtlighet eller ens gräs)
och 2: inte ens rekommenderade specs eller ens det bästa pengar kan köpa är tillräckligt för en någorlunda stor stad. Finns både mindre detaljer och staden kan inte ens bli lika stor som i första spelet, den klarar varken vara det ena eller det andra

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

2000? alltså en liten by?
Kom upp på 200,000 och se då.. men nej, du kommer knappt lyckas med 4790k. Laggar rejält med 7600x som är över recommended för att inte tala om under minimum...

Prestandan tankar rejält vid ca. 10 000 invånare, sen minskar den mindre drastiskt men man tappar ytterligare några FPS mellan 10k och 100k.

Dock är det framförallt GPU:n som flaskar med nästan alla setups. City Planner Plays testade med flera CPU:er och fann att även med en CPU under min kravet var det GPU:n som satte gränsen. Själva simuleringen verkar faktiskt vara mycket bättre optimerad än 1:an, medan grafikmotorn är en total katastrof.

Visa signatur

Ryzen 7 3800X, Asus Prime X370 Pro, 32 GB LPX 3600, Gainward RTX 3060 Ti Ghost, 7 TB SSD + 4 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pepsin:

Prestandan tankar rejält vid ca. 10 000 invånare, sen minskar den mindre drastiskt men man tappar ytterligare några FPS mellan 10k och 100k.

Dock är det framförallt GPU:n som flaskar med nästan alla setups. City Planner Plays testade med flera CPU:er och fann att även med en CPU under min kravet var det GPU:n som satte gränsen. Själva simuleringen verkar faktiskt vara mycket bättre optimerad än 1:an, medan grafikmotorn är en total katastrof.

Cpu limitationen är mycket värre. Jag spelar gärna på låga inställningar, utzoomat ser det likadant ut. Kör 1440p low med rx 6800, inga problem, get 30+ fps även med 300k+ invånare. Simuleringen är bättre optimerat än 1an om man tittar objektivt på vad det simulerar och att det använder alla kärnor på cpun, men eftersom det här spelet faktiskt försöker simulera alla invånare (även om många inte reser till jobb etc. för balans) så blir det rejält tungt arbete för cpun som går upp nästan linjärt. Dvs 100k tar nästan 10x mer kraft än 10k. För att ge en jämn bild har de inte fixerat simulationen med fps, så då får man istället en riktigt långsam simulation, men värre är att det fryser så ofta ("laggar"). Cities: Skylines simulerade endast 65k invånare, och hade 16k limit på fordon.

Med r5 7600x får jag avg. 0.25 simulation hastighet på 320k stad. Folk säger det du säger eftersom de har byar, inte städer

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

Cpu limitationen är mycket värre. Jag spelar gärna på låga inställningar, utzoomat ser det likadant ut. Kör 1440p low med rx 6800, inga problem, get 30+ fps även med 300k+ invånare. Simuleringen är bättre optimerat än 1an om man tittar objektivt på vad det simulerar och att det använder alla kärnor på cpun, men eftersom det här spelet faktiskt försöker simulera alla invånare (även om många inte reser till jobb etc. för balans) så blir det rejält tungt arbete för cpun som går upp nästan linjärt. Dvs 100k tar nästan 10x mer kraft än 10k. För att ge en jämn bild har de inte fixerat simulationen med fps, så då får man istället en riktigt långsam simulation, men värre är att det fryser så ofta ("laggar"). Cities: Skylines simulerade endast 65k invånare, och hade 16k limit på fordon.

Med r5 7600x får jag avg. 0.25 simulation hastighet på 320k stad. Folk säger det du säger eftersom de har byar, inte städer

Min stad är ett spindelnät av vägar som jag lagt till på måfå för att leda trafik på villospår, vilket jag antar är en anledning till min extrema cpuanvändning. Men över 90% på en 5950x är ändå jävligt kralligt. Jag kör CPU inställning på simulation speed och tycker det verkar gå i normal hastiget. Vart ser du den faktiska hastigheten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av psobject:

Min stad är ett spindelnät av vägar som jag lagt till på måfå för att leda trafik på villospår, vilket jag antar är en anledning till min extrema cpuanvändning. Men över 90% på en 5950x är ändå jävligt kralligt. Jag kör CPU inställning på simulation speed och tycker det verkar gå i normal hastiget. Vart ser du den faktiska hastigheten?

aktiverar man developer mode kan man se (--developerMode på steam launch options och sedan TAB i spelet) , men det syns ju också på hur snabbt bilar och folk rör på sig. 130k är inget problem, kan köra 3x nästan även med 7600x och 5950x för klara av bättre.
Jag undrar dock om din 5950x klarar av 300k på 100% hastighet

Permalänk
Medlem

Nån som också inte kan ta bort vissa saker pga "overlapping items"?

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

aktiverar man developer mode kan man se (--developerMode på steam launch options och sedan TAB i spelet) , men det syns ju också på hur snabbt bilar och folk rör på sig. 130k är inget problem, kan köra 3x nästan även med 7600x och 5950x för klara av bättre.
Jag undrar dock om din 5950x klarar av 300k på 100% hastighet

Vet inte om Xbox och Steam sparanden är kompatibla men annars kan vi byta städer med varandra och se haha
Troligtvis kommer den gå på knäna närmre 200k än 300k om man ser till hur den får jobba nu

Skrivet av lolflakes:

Nån som också inte kan ta bort vissa saker pga "overlapping items"?

Brukar gå att lösa om du tar bort flera bitar i samma svep

Permalänk
Medlem
Skrivet av psobject:

Vet inte om Xbox och Steam sparanden är kompatibla men annars kan vi byta städer med varandra och se haha
Troligtvis kommer den gå på knäna närmre 200k än 300k om man ser till hur den får jobba nu

Brukar gå att lösa om du tar bort flera bitar i samma svep

Hur gör man det? försöker använda bulldosern men det går varken ta bort spårvagnen ovanför, vägen under eller något runt omkring. Se bilden.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av psobject:

Vet inte om Xbox och Steam sparanden är kompatibla men annars kan vi byta städer med varandra och se haha
Troligtvis kommer den gå på knäna närmre 200k än 300k om man ser till hur den får jobba nu

Brukar gå att lösa om du tar bort flera bitar i samma svep

jodå, ska använda samma sparanden. Finns massor att ladda ner på Skylines officiella discord.

https://drive.google.com/file/d/1JBYXa4t7c2WFDF9n0vmQkDCTqOJf...
är bara att lägga i filerna i
\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II\Saves

300k+ stad länkad, ifall du vill testa

Skrivet av lolflakes:

Hur gör man det? försöker använda bulldosern men det går varken ta bort spårvagnen ovanför, vägen under eller något runt omkring. Se bilden.

<Uppladdad bildlänk>

klicka på att ta bort någon annan vägbit med bulldozern, håll ner knappen och sedan för över musen till vägen du vill ta bort. Och med vägar, om du väljer ta bort två bitar samtidigt (genom att hålla ner knappen) så tas allt emellan också bort

Permalänk
Medlem
Skrivet av rwkk:

jodå, ska använda samma sparanden. Finns massor att ladda ner på Skylines officiella discord.

https://drive.google.com/file/d/1JBYXa4t7c2WFDF9n0vmQkDCTqOJf...
är bara att lägga i filerna i
\AppData\LocalLow\Colossal Order\Cities Skylines II\Saves

300k+ stad länkad, ifall du vill testa

klicka på att ta bort någon annan vägbit med bulldozern, håll ner knappen och sedan för över musen till vägen du vill ta bort. Och med vägar, om du väljer ta bort två bitar samtidigt (genom att hålla ner knappen) så tas allt emellan också bort

Ok tack så mycket

Stör mig på att ett parkeringsgarage för 160 bilar behöver ha 4 anställda...

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Ok tack så mycket

Stör mig på att ett parkeringsgarage för 160 bilar behöver ha 4 anställda...

Är det öppet dygnet runt så är det inte helt orimligt med skiftgång och sånt (men vet såklart att inte simulationen går så djupt)

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att öka behovet av enklaste hustypen, den man zonar i början? Efter man låst upp medium zoner så vill dom inte veta av lägsta typen av hus.
Jag vill ju kunna grena ut och skapa mindre byar med nån bondgård och runtomkring och typ max ett kvarter med affärer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Hur gör man för att öka behovet av enklaste hustypen, den man zonar i början? Efter man låst upp medium zoner så vill dom inte veta av lägsta typen av hus.
Jag vill ju kunna grena ut och skapa mindre byar med nån bondgård och runtomkring och typ max ett kvarter med affärer.

Undrar det också. Man vill bygga lägenheter, inte massa villakvarter.

Visa signatur

Windows 10 | AMD Ryzen 9 5900x | RTX 3070 8 gb | 32 GB RAM | 720 GB SSD | 1 TB HDD

Permalänk
Medlem
Skrivet av lolflakes:

Undrar det också. Man vill bygga lägenheter, inte massa villakvarter.

Fast, precis tvärt om. Jag vill bygga villakvarter. Man kan bygga radhusen om man vill hålla profilen på sin stad låg. Men det ser förskräckligt ut. Var i europa har vi sånna byggen? Men än typ london?

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Fast, precis tvärt om. Jag vill bygga villakvarter. Man kan bygga radhusen om man vill hålla profilen på sin stad låg. Men det ser förskräckligt ut. Var i europa har vi sånna byggen? Men än typ london?

Haha, vet inte vad jag gör för "fel" men i min stad vill de allra flesta bo i villor

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av napahlm:

Hur gör man för att öka behovet av enklaste hustypen, den man zonar i början? Efter man låst upp medium zoner så vill dom inte veta av lägsta typen av hus.
Jag vill ju kunna grena ut och skapa mindre byar med nån bondgård och runtomkring och typ max ett kvarter med affärer.

Skrivet av lolflakes:

Undrar det också. Man vill bygga lägenheter, inte massa villakvarter.

Finns vissa saker som kan påverka som skatt, jobb (industri/kontorer), utbildning (högskolor attrakterar studerande), ni kan kika på detta om man klickar "city info" knappen som är precis bredvid efterfråga staplarna. Står t.ex +students som betyder att det finns efterfråga pga. studenter.

Men i grund och botten gör ni båda ett och samma fel (väldigt vanligt, de flesta klagar på att de endast får villor) och det är att ni helt enkelt fullföljer efterfrågan. Bara vänta ett tag, så går de andra upp. Har du tiotals kvarter av villor och hög efterfrågan, zona inga nya, tvärtom kan du t.o.m börja zona över lite med radhus/mellan densitet istället.

TLDR: Uppfyll inte efterfrågan, vänta en stund och börja zona lite av det du vill ha.

Permalänk
Snusfri

Lite bra tips i denna video.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Det här fick min fps att tokdroppa (folk som är på väg hem efter att ha gömt sig i bunkern medan en tornado svepte över hela centrum med skyskrapor). Annars, så länge det inte är enorma folkmassor som detta, så tycker jag prestandan varit över förväntan hittills, även på en gammal maskin som min. Har lite över 50k invånare hittills så det lär väl bli värre på stationer och hållplatser framöver. Tänker att det kanske inte blir så mycket värre i tätbebyggda områden än vad det redan är (vilket är hanterbart) förutom att vissa stationer och hållplatser antagligen kommer bli översvämmade.
Finner det liiite bekymmersamt med en del fordon till kollektivtrafiken som bara försvinner plötsligt, trots att trafiken i området flyter, det gör att vissa hållplatser ibland får tokmycket folk att stå och vänta. Visst, har sett att bussar och sådant kan gå sönder och behöver tillbaka till depån för underhåll. Men har haft flera incidenter där tex bussar från samma linje går upp i rök på ungefär samma plats trots lite trafik. Förhoppningsvis en bug.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zicsoen:

<Uppladdad bildlänk>

Det här fick min fps att tokdroppa (folk som är på väg hem efter att ha gömt sig i bunkern medan en tornado svepte över hela centrum med skyskrapor). Annars, så länge det inte är enorma folkmassor som detta, så tycker jag prestandan varit över förväntan hittills, även på en gammal maskin som min. Har lite över 50k invånare hittills så det lär väl bli värre på stationer och hållplatser framöver. Tänker att det kanske inte blir så mycket värre i tätbebyggda områden än vad det redan är (vilket är hanterbart) förutom att vissa stationer och hållplatser antagligen kommer bli översvämmade.
Finner det liiite bekymmersamt med en del fordon till kollektivtrafiken som bara försvinner plötsligt, trots att trafiken i området flyter, det gör att vissa hållplatser ibland får tokmycket folk att stå och vänta. Visst, har sett att bussar och sådant kan gå sönder och behöver tillbaka till depån för underhåll. Men har haft flera incidenter där tex bussar från samma linje går upp i rök på ungefär samma plats trots lite trafik. Förhoppningsvis en bug.

fordon som går upp i rök lösning bygg om vägen och flytta hållplatsen lite
-developerMode i genvägen/programet kan man göra mycket som:
Låga fps och anat med som stänga av hår textur under gameRendering.
Under Gizmos kan debugger hjälpa mycket txe hitta byggnader som spårat ur på något sätt
Under Simulation kan bypass validering resultat vara bra om man behöver bygga någon väg eller byggnad där programmet normalt inte tillåter det, använd sparsamt då man behöver slå på det varje gång något ska ändras vid dessa ställen

Industrial waste processing site värkar få sophanteringen att braka samman så bättre att strunta i och bygga den. Lite värre är att frakt-hamnen och frakt-tåg stationen får postsystemet att braka samman.

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem
Skrivet av ckghagen:

fordon som går upp i rök lösning bygg om vägen och flytta hållplatsen lite
-developerMode i genvägen/programet kan man göra mycket som:
Låga fps och anat med som stänga av hår textur under gameRendering.
Under Gizmos kan debugger hjälpa mycket txe hitta byggnader som spårat ur på något sätt
Under Simulation kan bypass validering resultat vara bra om man behöver bygga någon väg eller byggnad där programmet normalt inte tillåter det, använd sparsamt då man behöver slå på det varje gång något ska ändras vid dessa ställen

Industrial waste processing site värkar få sophanteringen att braka samman så bättre att strunta i och bygga den. Lite värre är att frakt-hamnen och frakt-tåg stationen får postsystemet att braka samman.

Testade runt lite grann men det är bara att konstatera att min dator är för trött för att orka med omkring 100k invånare på ett tillfredsställande sätt.

Har bara testat waste processing vid ett tillfälle men hur menar du att sophanteringen brakar ihop av den?
Frakttågen märkte jag att de verkade sällan, om ens någon gång, lasta gods på tågen som gick ut ur staden.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Snusfri

Efter att gluttat igenom lite olika videos på YouTube och lärt sig lite tips osv så har man iaf gjort något som ser lite anständigt ut.

Ca 32k invånare i denna lilla håla än så länge.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Efter att gluttat igenom lite olika videos på YouTube och lärt sig lite tips osv så har man iaf gjort något som ser lite anständigt ut.

Ca 32k invånare i denna lilla håla än så länge.
https://t91.pixhost.to/thumbs/47/401163062_25-november-19-44-02-00.jpg

Proper stad. Så ser inte mina ut 😂
Intressant lösning i din hamn, har du byggt vägarna 5 m över marken för att få till den looken?
Brukar du modifiera terrängen? Jag drar mig lite för det och brukar bygga med terrängen istället.

Permalänk
Snusfri
Skrivet av napahlm:

Proper stad. Så ser inte mina ut 😂
Intressant lösning i din hamn, har du byggt vägarna 5 m över marken för att få till den looken?
Brukar du modifiera terrängen? Jag drar mig lite för det och brukar bygga med terrängen istället.

Det är enklare än man tror faktiskt, har bråkat med quays och det har på ren Svenska varit drygt som fan och inte alls sett bra ut men så hittade jag en trevlig guide av Infrastructurist på YouTube och använder mig av hans teknik och det var helt klart smidigt.

Byhålan har byggts ut lite nu med.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Ny patch idag. Tycker det flyter på rätt mycket smidigare nu. Jag fick 17% högre fps!