Permalänk
Medlem

AMC+ i Sverige?

Hej,

AMC+ går tydligen inte att prenumerera på från Sverige, någon som testat köra genom VPN?

Mvh

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Medlem

Nu har jag testat och det går fint men kvalitén är ganska dålig, skulle gissa på någonstans runt 720p-1080p med en hel del artifacts som är fullt synliga även i ljusa scener. Det går absolut att titta på men det är "nästan" lite VHS känsla över det

Serien jag söker finns på Amazon prime men bara i USA och efter par sökningar så verkar det inte möjligt att använda VPN på Amazon Prime tjänsten. Annars brukar de ha okay kvalité.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Viking
Skrivet av Neon:

Serien jag söker finns på Amazon prime men bara i USA och efter par sökningar så verkar det inte möjligt att använda VPN på Amazon Prime tjänsten. Annars brukar de ha okay kvalité.

Jag kan kolla på Amazon Prime med VPN. Tittade på Top Gun Maverick t.ex.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

Aha! Då är det värt att testa då! Om du körde via Nvidia Shield, räckte det att starta VPN tjänsten och sen köra igång Amazon Prime även om man kört Svenskt utbud tidigare?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk
Viking
Skrivet av Neon:

Aha! Då är det värt att testa då! Om du körde via Nvidia Shield, räckte det att starta VPN tjänsten och sen köra igång Amazon Prime även om man kört Svenskt utbud tidigare?

Med dator så använde jag en annan webbläsare än vanligt. Antar att det hade funkat att rensa cache och sånt också, men enklare att bara använda Edge (som jag aldrig använder annars).

För att kolla på TV:n, som jag inte kunde fixa VPN på, så körde jag VPN via routern.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Nu har jag testat och det går fint men kvalitén är ganska dålig, skulle gissa på någonstans runt 720p-1080p med en hel del artifacts som är fullt synliga även i ljusa scener. Det går absolut att titta på men det är "nästan" lite VHS känsla över det

Serien jag söker finns på Amazon prime men bara i USA och efter par sökningar så verkar det inte möjligt att använda VPN på Amazon Prime tjänsten. Annars brukar de ha okay kvalité.

Köpte precis en årsprenumeration på NordVPN och tänkte bara höra om det räcker att logga sig på en amerikansk server för att få tillgång till det amerikanska utbudet på Amazon Prime eller krävs något mer steg? Prenumererar inte på Amazon Prime för tillfället så därför frågar jag.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |