Youtube blockerar annonsblockerare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kasken:

Orkar inte läsa alla inlägg.

Men jag kör FireFox med bla uBlock origin, har så gjort så länge jag kan minnas.

Den kombinationen verkar lira fortfarande, har fått upp dialogrutan som nämns 2-3 gånger senaste dagarna, men den är bara att kryssa bort direkt. Hoppas nån hackar till något som fixar till detta permanent inom kort.

#20226185

Visa signatur

www.fckdrm.com - DRM år 2024? Ha pyttsan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tcntad:

Nejtack. Det här innebär mer problem eller att folk slutar använda YT.

Vilket kommer troligtvis göra att YouTube "behöver" höja sitt pris på premium, för att det går så dåligt.

Visa signatur

NZXT H7 Flow, ASUS Z390-E, Intel 9700K 3.6GHz, 16 GB Corsair Vengeance 3.2GHz, Samsung EVO 970 500GB, MSI RTX 2070 Gaming Z, Seagate Barracuda 4 TB, Corsair RM750X V2 750W, Noctua NH-D15, 1 st FD Venturi HF-14, 6 st Phantek M25 120mm, Dell S2721DGFA,

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Du måste ha misstagit Youtube för SVT.

Du måste ha misstagit TV4 för SVT.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mörksuggan:

Vilket kommer troligtvis göra att YouTube "behöver" höja sitt pris på premium, för att det går så dåligt.

Jag tror ändå att en mycket stor majoritet av alla användare kollar med reklam och allt. Det är nog mest vi som är lite nördigare som orkar fixa reklamblockerare. Att det funkat med reklamblockerare så länge utan åtgärder från YT beror sannolikt på att det är en så liten andel användare det handlar om. Om det hade varit 50 procent hade det varit betydelsefullt. Om det är tre procent behöver man inte åtgärda det lika angeläget.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022
Skrivet av Zaynee:

Använder turkiskt Youtube premium, tror jag betalar runt 15-20kr

Hur lång tid tar hela processen? Krävs det förnyelse varje månad?
Samt behöver man en VPN för att lösa det?

Vill mest se om det ens är värt att lägga ner tiden för det.
Alternativet är att dra ner på youtube tittandet rejält

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av Mörksuggan:

Vilket kommer troligtvis göra att YouTube "behöver" höja sitt pris på premium, för att det går så dåligt.

Rätt säker på att det inte går speciellt dåligt för YT alls men ja, kostnader lär öka.
Bättre är väl om man ser till att användaren faktiskt kan hoppa över reklaminslagen efter 3sek.
De drog in ca 30bn USD 2022 så nåt bör de väl göra med pengarna om de måste öka kostnader för "premium" content

Permalänk

Kanske de skulle utforma sin reklam på ett sätt som gör att man orkar se den utan att blockera?

Permalänk
Medlem

Märkte för ett tag sen att om man loggar in på Google-kontot så börjar det visas reklam trots uBlock. Vet inte om det är så fortfarande...

Visa signatur

🖥️:Phanteks Evolv X | Ryzen 7 5800X3D | Noctua nh-d15 chromax.black | 8x Noctua NF-P14s Redux 1500 | Gigabyte x470 Aorus Gaming 7 Wifi | Kingston Renegade 32Gb 3600Mhz | Samsung 990 Pro | ASUS TUF 3080 12Gb | Cougar CM 700W | Acer XB27HU | Mionix Naos QG | CM Storm QuickFire TK MX Blue |

"Bättre bli motbevisad - än förklarad skyldig"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Geckod:

Hur lång tid tar hela processen? Krävs det förnyelse varje månad?
Samt behöver man en VPN för att lösa det?

Vill mest se om det ens är värt att lägga ner tiden för det.
Alternativet är att dra ner på youtube tittandet rejält

Jag skaffade premium via Argentina för cirka 1 år sen. Hela processen med VPN, fingerade adresser och dylikt tog väl 20 min kanske. Betalar automatiskt via mitt bankkort ca 12-13 kr per månad, behöver inte göra nånting. Har Mastercard.

Visa signatur

MSI Z-790-A | 13700K | 64 GB D4 3600 MHz | 3080
YOUTUBE | ANDERS BURLIN

Permalänk
Medlem
Skrivet av AndersB:

Jag skaffade premium via Argentina för cirka 1 år sen. Hela processen med VPN, fingerade adresser och dylikt tog väl 20 min kanske. Betalar automatiskt via mitt bankkort ca 12-13 kr per månad, behöver inte göra nånting. Har Mastercard.

Det var någon här på forumet som sa att han hade blivit bannad för det så man ska nog vara lite varsam med det där. Inget jag skulle våga göra med mitt 15 år gamla Google konto

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buddaz112:

På TV är det i princip omöjligt att undvika reklam på något enkelt sätt. Där finns det ingen reklamblockerare. Man kan bara hoppa över.

Vete 17, har chromecast 3 och ser knappt någon reklam när jag streamar yotube till en tv.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Skrivet av Dr.Mabuse:

Du måste ha misstagit TV4 för SVT.

Åh gud... den kanalen var längesedan. Och tackar för det!

Hur orkar folk ha TV. ._.

Permalänk
Medlem

Jag använder Floorp (Firefox) med uBlock Origin och har inte sett reklam eller någon popup (använder PopUpOFF - Popup and overlay blocker. så kanske därför).

Men jag har också YouTube premium i mobilen (vill inte logga in på mitt konto på datorn).

Jag betalar ca 50kr för YouTube premium med Ungersk VPN.
Inann betalade jag runt 15kr via Indien men efter några lagändringar i Indien så kunde jag inte längre betala med mitt Svenska kreditkort så jag bytte till Ungern. Man kan också få det billigt genom Argentina eller Turkiet. Man behöver bara använda VPN när man skaffar premium sen kan man stänga av den. Google vet ju om att folk gör det och de verkar inte bry sig, de tycker väl att det är bättre att låta människor skaffa premium billigt än att använda annons blockerare för då får de ingeting alls. Har haft premium billigt i flera år och det har funkar bra.

OBS! Det blir problem om man vill lägga till ett kreditkort i Google Wallet för adressen är den falska i det andra landet och det verkar inte gå att ändra (iaf för mig) men om man först lägger till ett kreditkort i Wallet medans man har en Svensk adress på kontot och sedan skaffar premium med falsk adress i annat land så är det inga problem.

Visa signatur

Asus MAXIMUS VIII HERO • Intel i7-6700K • Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4-3000 • Sapphire Radeon R9 390 8GB Nitro • Samsung 850 EVO 250GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av FreddyK:

Twitch försökte och förlorade tillslut, blir nog samma historia här.

Jaså? jag har inte hittat en bra twitch adblocker i 6 månader. Det ända lösningen som dessa adblocker har kommit på att lösa är att introducera 160p upplösning stream under tiden som den blockera midroll ads. Kan inte säga att twitch förlorade fighten.

Permalänk
Medlem

Ser sällan långa klipp utan hoppar dit jag ska, och vissa videos är verkligen ett helvete. Så fort du hoppar i skiten så ska man se 20 sek reklam, som tur väl är så kör jag malwarebytes på hemma burken och den blockar det effektivt, går någon sekund av reklamen sen är man tillbaka.

Visa signatur

... zzZZzzzZzzzzzZzzz ....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Silvowitch:

Incoming shitstorm in 3... 2... 1...

Inte för att vara den men när olika företag trycker ner deras reklam i halsen på en så får det mig snarare att undvika deras produkter.

Det här är bra för mig, tittar ibland lite för mycket youtube.
Än fungerar ReVanced på mobilen, men jag orkar inte ladda ner något liknande på datorerna

Permalänk
Medlem

Ta bort lite och dessutom påtvingade midrolls… nej det är nog nu… hoppas de fattar och vänder på detta

Måste ju kunna finnas en balans

Permalänk
Medlem
Skrivet av yunos:

Jaså? jag har inte hittat en bra twitch adblocker i 6 månader. Det ända lösningen som dessa adblocker har kommit på att lösa är att introducera 160p upplösning stream under tiden som den blockera midroll ads. Kan inte säga att twitch förlorade fighten.

Adblock Plus tar bort de flesta reklamer på Twitch för mig

Visa signatur

Stationär PC: Chassi: Phanteks Enthoo EVOLV ATX MB: MSI B550 Gaming Plus CPU: AMD Ryzen 7 5700X Kylning: Noctua NH-U12S GPU: MSI GeForce GTX 1060 Gaming X 6 GB RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3600MHz NVMe: 2st Kingston A2000 SSD: Intel 520 180GB och Intel 530 240GB HDD: WD Green 1TB, Toshiba 640GB samt fler HDD PSU: Corsair RM750X. Mobila enheter Mina Androidenheter och Dell Latitude 5400. Citera om du vill ha ett garanterat svar från mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av jnsson:

Adblock Plus tar bort de flesta reklamer på Twitch för mig

Här verkar ublock funka fint också, testade bara ett par klipp dock.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bi99uy:

Blir väl en katt-och-råtta lek, men för tillfället så funkar detta bra i uBlock.

youtube.com##+js(set, yt.config_.openPopupConfig.supportedPopups.adBlockMessageViewModel, false)
youtube.com##+js(set, Object.prototype.adBlocksFound, 0)
youtube.com##+js(set, ytplayer.config.args.raw_player_response.adPlacements, [])
youtube.com##+js(set, Object.prototype.hasAllowedInstreamAd, true)

De verkar ha patchat detta redan tyvärr.

Permalänk
Medlem

Ni får gärna delge era yrken och en metod så jag kommer åt era tjänster utan att betala för mig.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ryzer:

Är jag dum, men mina blockerare blockerar inte reklamen på Twitch, vilken använder du?

Skrivet av yunos:

Jaså? jag har inte hittat en bra twitch adblocker i 6 månader. Det ända lösningen som dessa adblocker har kommit på att lösa är att introducera 160p upplösning stream under tiden som den blockera midroll ads. Kan inte säga att twitch förlorade fighten.

Jag använder Chrome med uBlockOrigin och det fungerar nästan felfritt. Händer kanske en dag i halvåret att det blir reklam på Twitch, men det brukar lösas snabbt.
På subredditen så repeterar dom alltid att man ska cleara cachen (i uBlock inställningarna) och uppdatera om man har något problem.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk
Medlem

uBlock Origin youtube anti adblock troubleshooter typ
I stort, resetta ublock till orginal, så allt custom försvinner och stacka inte annonsblockerare.
uBlock Origin jobbar hela tiden(hotfix i stort varje dag) för att uppdatera så att youtube ska funka utan reklam, så se till att uBlock har sina uppdateringar på.
Stäng alla tillägg i firefox tills det funkar och sätt sedan på ett i taget, om du bara måste ha flera. Att hålla på med skript håller bara några dagar nu, så lika bra att låta uBlock sköta allt.

Kör senaste Firefox så funkar det. Sen finns uBlock Origin här

Alternativt bara köra Brave för youtube. Funkar direkt ur lådan.

Vill du inte riska ditt konto, logga inte in när du ska titta. Gör en publik playlist i ditt konto på din "vanliga" webbläsare, allt du vill kolla på. Typ en video per kanal du prenumererar på, så blir det lätt att hitta nya videos utan att uppdatera playlisten hela tiden. Kör sedan Brave och sök efter din playlist och kolla allt utan reklam och inloggning/spårning.

Vill man ha en bra VPN så tar mullvad swish, 50 per gång för 30 dagar, så slipper man köpa ett helt år eller hamna på löpande kostnad.

Visa signatur

”Ingen må utsättas för godtyckliga ingripanden i fråga om privatliv, familj, hem eller korrespondens.
Artikel 12, FN:s deklaration för mänskliga rättigheter

Permalänk
Medlem

Fick dessa spam popups från Youtube trots att jag har ublock origin fullt uppdaterad, lärde mig tricket via reddit.

Stäng av "mina filter" i inställningarna för ublock och ublock blockerar dem, även om du inte har satt några egna filter pajar det något.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av FreddyK:

Jag använder Chrome med uBlockOrigin och det fungerar nästan felfritt. Händer kanske en dag i halvåret att det blir reklam på Twitch, men det brukar lösas snabbt.

Fram till förra hösten (om jag inte missminner mig) körde Twitch även ett API som tillät åtkomst utan att reklam eller någon form av pre roll (preparing your stream, här är ett korkat skämt) eller mid roll (commercial break in progress) skärmar någonsin visades. Många tredjepartsklienter använde sig av detta och var med andra ord helt fria från både reklam och påtvingade pauser. Twitch stängde dock ner detta och numera får man (om klienten inte tillfälligt byter till en extremt lågupplöst ström) dock dessa mid roll skärmar, även om man slipper all reklam.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Det här tror jag inte Spotify är speciellt glada för.
Anledningen är förstås att man kan välja Youtube Premium och få både reklamfritt OCH Youtube Music.
Verkar lockande i alla fall för mig att ditcha Spotify om nu inte annonsblockeringen skulle fungera.
Premium Lite för 69 kr extra ger ju inget mer än man hade innan, dvs reklamfritt.
Kostnaden för Spotify+Premium LIght blir alltså klart högre än enbart Youtube Premium (med Music och hela faderuttan med nedladdningar, Youtube exclusives mm). En no-brainer att välja tyvärr!
Såvida inte Brave fungerar då.
Men det är väl bara en tidsfråga innan Googel stryper allt.
Med tanke på den tid man tillbringar vid Youtube och Spotify och om det ersätter allt så känns det i alla fall mindre smärtsamt, men f-n visst svider det ordentligt för oss snåljåpar!

Permalänk
Medlem

Jag fick ett mail nyligen om att de säger upp mitt abbonemang för reklamfritt youtube. Sedan nu förhindrar de addblockers. De verkar verkligen inte vilja att folk amvänder deras tjänst..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Magnus303:

Det här tror jag inte Spotify är speciellt glada för.
Anledningen är förstås att man kan välja Youtube Premium och få både reklamfritt OCH Youtube Music.
Verkar lockande i alla fall för mig att ditcha Spotify om nu inte annonsblockeringen skulle fungera.
Premium Lite för 69 kr extra ger ju inget mer än man hade innan, dvs reklamfritt.

Går att blockera annonser på Spotify också dock, enkelt på PC, någorlunda enkelt på Android men om du har en iPhone krävs jailbreak. Sen går det väl helt emot Spotifys terms of service men det gör väl adblockers i övrigt på YouTube också så..

Visa signatur

8700K 5GHz | GeForce GTX960 4GB WFOC | Corsair Vengeance LPX 16GB 3200MHz | Windows 11

Permalänk
Medlem

Behövs verkligen ad-block alls längre tycker ni?
Tycker inte att man ser någon reklam längre utom möjligtvis på Youtube men den reklamen går ju ändå inte att blockera då den är inbäddad i filmerna, dvs det är skaparen av filmen som lagt in reklamen i sin egen film så enda sättet att slippa den är att spola förbi.

Förr var det ju väldigt annorlunda när alla hemsidor envisades med att bomba besökare med pop-ups och stora banners som skymde halva sidan om man inte hade en ad-blocker.

Permalänk

Kan inte minnas när jag såg reklam sist på nätet. Använder Brave på alla mina enheter.