Geforce Now snart 30 procent dyrare

Permalänk
Melding Plague

Geforce Now snart 30 procent dyrare

Nvidia kommer snart höja priset på Geforce Now i de flesta länder. I Sverige är prishöjningen smärtsamma 30 procent.

Läs hela artikeln här

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Inga problem, gemene man här i Sverige får väl löneökning på +30% nästa år.
Ah, nej. Det är ju inte så det funkar.

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem

Får se när reklam pauserna kommer, kanske vore nått? Spela 20 min och sen reklam 5 min eller vid vissa "checkpoints" i spelet

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

You will own nothing and be happy.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Får se när reklam pauserna kommer, kanske vore nått? Spela 20 min och sen reklam 5 min eller vid vissa "checkpoints" i spelet

De har ju redan idag en helt gratis tier, vore väl att den försvann i så fall eller får reklam på något sätt.

Skrivet av Lanhead:

You will own nothing and be happy.

Fast jämfört med Stadia är det ju ditt egna spelbobliotek du använder, du hyr bara kraft att köra dem.

Permalänk

Snart höjer väl konkurrenterna också Gamepass tex.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanhead:

You will own nothing and be happy.

Vi är så nära, kanske nästa generation konsoler eller den efter det. Fysisk media kommer vara ett minne blott och priserna på spel och streamingtjänster kommer nå nya höjder.

Såg nyheter här om dagen att Best Buy kommer sluta sälja DVD och Blu-ray helt 2024.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jeppe109:

Inga problem, gemene man här i Sverige får väl löneökning på +30% nästa år.
Ah, nej. Det är ju inte så det funkar.

Tragiskt hur folk accepterar att löneökning sker med %. Ganska stor skillnad mellan att tjäna 10k eller 30k

Permalänk
Medlem
Skrivet av g146:

Tragiskt hur folk accepterar att löneökning sker med %. Ganska stor skillnad mellan att tjäna 10k eller 30k

Tragiskt med folk som ens behöver ha ett jobb o gå till för att tjäna pengar.

Visa signatur

| i5-3570k 3.4GHz | ASUS GTX 670 2048MB SLI | DDR3 16Gb | Asus P8Z77-V PRO | SSD 256Gb Samsung Pro |

Permalänk
Skrivet av Swedish Berserk:

Snart höjer väl konkurrenterna också Gamepass tex.

De har redan höjt Gamepass.. :/ Inte så förvånat när Microsoft köper upp alla Datorspelsutvecklare

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow/EVGA 3080 FTW3/EK-Loop Vertical GPU Holder/AMD 7 5800X3D/ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II/EK-Nucleus AIO D-RGB + EK-Loop Fan 120 D-RGB x4/Seasonic Prime GX 850W/ASUS 34" TUF Gaming VG34VQL1B

Permalänk
Medlem

Tråkigt, Geforce Now är en tjänst som verkligen tilltalar mig som periodare. Hoppas att den förhöjda avgiften åtminstone delvis går till att utveckla tjänsten vidare. Som det är nu är den helt klart gångbar för mig med gubbreflexer och som bara spelar Path of exile. Men det kan ju alltid bli bättre!

Visa signatur

Besök Instagram för en mix av halvtaskiga bilder på pizza, biceps, och transfetter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanhead:

You will own nothing and be happy.

Just denna tjänst handlar ju om att slippa köpa och uppgradera en speldator. En vettig datorn med 4080 kostar väl iaf 30000kr, det blir många månadskostnader om man kan leva med denna lösningen istället

Såklart inte en helt perfekt jämförelse, men här är ju inte spelen låsta på plattformen i alla fall

Permalänk

Hur många är den som använder sig av Geforce now eller liknande molnbaserade speltjänster?
Skulle personligen inte få för mig att använda mig av dessa tjänster.

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow/EVGA 3080 FTW3/EK-Loop Vertical GPU Holder/AMD 7 5800X3D/ASUS ROG Strix B550-F Gaming (Wi-Fi) II/EK-Nucleus AIO D-RGB + EK-Loop Fan 120 D-RGB x4/Seasonic Prime GX 850W/ASUS 34" TUF Gaming VG34VQL1B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Får se när reklam pauserna kommer, kanske vore nått? Spela 20 min och sen reklam 5 min eller vid vissa "checkpoints" i spelet

Ja, som att se en film i en timme och så reklam 5 min, nyheter 10 min, reklam 5 min, så fortsättning på filmen. Låt oss helst inte gå baklänges i utvecklingen med strömmande spel, det finns tillräckligt mycket annat som gör det.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av wargreymon:

De har ju redan idag en helt gratis tier, vore väl att den försvann i så fall eller får reklam på något sätt.

Fast jämfört med Stadia är det ju ditt egna spelbobliotek du använder, du hyr bara kraft att köra dem.

Fast citatet blir inte mindre sant för det. Sen när du är fast och har inget av värde kan de göra precis vad de vill med priset och du kommer gladeligen att betala.

Permalänk
Skrivet av Kolsvart Katt:

Ja, som att se en film i en timme och så reklam 5 min, nyheter 10 min, reklam 5 min, så fortsättning på filmen. Låt oss helst inte gå baklänges i utvecklingen med strömmande spel, det finns tillräckligt mycket annat som gör det.

reklampaus i laddskärmarna säg 5 min?

jämnar ut skillnaden mellan folk på snurrdisk och SSD så alla kommer in samtidigt och får samma setup time t.ex i cs istället för att komma in i en match med typ 3 sec setup time kvar.

och reklam istället för spectator mode givetvis om du dör.

tror ja ska skicka ett anonymt tips till Gaben om det nu när de har en nysläpt färsk clon med rum för förbättring:p

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Skrivet av medbor:

Just denna tjänst handlar ju om att slippa köpa och uppgradera en speldator. En vettig datorn med 4080 kostar väl iaf 30000kr, det blir många månadskostnader om man kan leva med denna lösningen istället

Såklart inte en helt perfekt jämförelse, men här är ju inte spelen låsta på plattformen i alla fall

Vettig? Vilken värld lever du i? Funkar utmärkt att spela på ett 1080 med en gammal i5.. allt handlar om preferenser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rouge of Darkness:

reklampaus i laddskärmarna säg 5 min?

jämnar ut skillnaden mellan folk på snurrdisk och SSD så alla kommer in samtidigt och får samma setup time t.ex i cs istället för att komma in i en match med typ 3 sec setup time kvar.

och reklam istället för spectator mode givetvis om du dör.

tror ja ska skicka ett anonymt tips till Gaben om det nu när de har en nysläpt färsk clon med rum för förbättring:p

Vet inte riktigt om du är allvarlig eller ej men kan inte tänka mig något sämre än reklam för inlevelse (eller koncentration). Det gäller allt från film/tvserier till youtube. Tänk om ebokläsare fungerade så också, obligatoriska reklamavsnitt mitt i, svartvita blinkande loggor.

Visa signatur

| 212965 00 ] == :^D * ==)

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaptenCap:

Hur många är den som använder sig av Geforce now eller liknande molnbaserade speltjänster?
Skulle personligen inte få för mig att använda mig av dessa tjänster.

Så tänkte jag med, tills jag faktiskt testade Geforce Now. Jag förstår faktiskt inte hur det kan fungera så bra som det gör, t.o.m. i shooters som Battlefield.

Tror det kommer bli väldigt populärt snart. Finns ingen anledning för de flesta att betala 25-30 000 kronor för en dator när man kan få 90-95% av upplevelsen för 200 (snart 259) kronor i månaden.

Visa signatur

Si vis pacem, para bellum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanhead:

Vettig? Vilken värld lever du i? Funkar utmärkt att spela på ett 1080 med en gammal i5.. allt handlar om preferenser.

Betalar man för Geforce now ultimate så är det RTX 4080 som sitter i servern, därav jämförelsen.

Jag körde Stadia ett tag när jag veckopendlade mycket. Väldigt mycket smidigare än att kånka med sig speldatorn eller playstation på resan. Skulle jag börja resa mycket igen i jobbet så skulle det helt klart bli Geforce now.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KaptenCap:

De har redan höjt Gamepass.. :/ Inte så förvånat när Microsoft köper upp alla Datorspelsutvecklare

Kostar ju inte mer än 900:- för 3 års Ultimate om man köper Xbox Live och uppgraderar detta till Ultimate.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aka_The_Barf:

Får se när reklam pauserna kommer, kanske vore nått? Spela 20 min och sen reklam 5 min eller vid vissa "checkpoints" i spelet

Ha lite tålamod, du kommer strax få både och...både reklam och ett konstant stigande pris.

Älska läget konsument, för det är du som betalar priset för storföretagens utgifter. Ju fler företag de köper upp, ju större blir de och ju mer kommer du få betala för produkten eller tjänsten de säljer.

Visa signatur

MB: Asus ROG Strix Z370-E Gaming // CPU: Intel Core i7-8700K
GPU: Asus RTX 3080 TUF OC // Acer Predator XB271HU
RAM: Corsair 16GB DDR4 3000Mhz // PSU: Corsair 750W HX
SSD: Samsung 840 Pro 128GB + 850 EVO 250GB + 850 EVO 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av goose007:

Tragiskt med folk som ens behöver ha ett jobb o gå till för att tjäna pengar.

Inte samma löneökning för en som har 10k och 30k skiljer 6000kr faktiskt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rikimaru:

Så tänkte jag med, tills jag faktiskt testade Geforce Now. Jag förstår faktiskt inte hur det kan fungera så bra som det gör, t.o.m. i shooters som Battlefield.

Tror det kommer bli väldigt populärt snart. Finns ingen anledning för de flesta att betala 25-30 000 kronor för en dator när man kan få 90-95% av upplevelsen för 200 (snart 259) kronor i månaden.

Tested för första gången med cyperbunk expansion
Blev väldigt överraskad hur jävla bra det fungerar.
Känner inte av någon latency alls och bilden är bättre än jag förvänta mig

Skulle de kunna dubbla bitraten till 150 skulle nog bilden vara nästan perfekt i högre upplösningar.

Nackdelarna är att inte alla spel finns på tjänsten och deras patchning är lite si och så. Minst är spelet nere i flera timmar när en patch kommer och i värsta fall några dagar/veckor om de har något problem med patchen.

Så de har lite saker att fixa

Permalänk
Medlem
Skrivet av SvenskEnkrona:

Neeeej! Man måste ha ett 4090 och det där sko-chassit och ett platinum i9'a! Allt annat är bara skräp!

Eller, bara ett PS5, alla vet att ett PS5 är som 4x 4090.

BTW; DÖD ÅT AMD!

**Inuti en Nvidia fanbois hjärna**

Det är snart en kommentar om ”Nvidia fanbois” i varenda tråd du deltar i. Det gör ju inte mycket för trivseln om man frågar mig. Är det inte lite kontraproduktivt tycker du?

Permalänk
Snusfri

Streamade spel är framtiden för 95% av folket imho.

Du köper/hyr en skräddarsydd enhet som är tyst (fläktlös) och liten (Intel computestick) som du sättar i HDMI-porten på din TV, kopplar in valfri BT-handkontroll, tutar och kör.

Visa signatur

WS: i9 13900K - 128GB RAM - 6.5TB SSD - RTX 3090 24GB - LG C2 42" - W11 Pro
LAPTOP 1: Lenovo Gaming 3 - 8GB RAM - 512GB SSD - GTX 1650
LAPTOP 2: Acer Swift 3 - 8GB RAM - 512GB SSD
SERVER: i5 10400F - 64GB RAM - 44TB HDD
NALLE: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem

Jajajajaja, snart för gammal för "modern" gaming anyway... börjat bunkra upp på de konsoler och fysiska spel jag gillade i min ungdom som jag kan spela offline.

Spelar typ till 99,99% bara WoW på min PC och kommer spela lite Cities Skylines 2 när det lanseras

#vågavägraallaprenumerationer

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedman18:

Inte samma löneökning för en som har 10k och 30k skiljer 6000kr faktiskt

Var just att man beskriver något som tragiskt. Inte så att flertalet har möjlighet o bestämma lönen själva på lönesamtalet. Idag får man ens vara nöjd om man får ett lönesamtal. Men givetvis är det kul för de som får sina tusenlappar varje år. Lär dock inte gälla flertalet jobb i Sverige.

Visa signatur

| i5-3570k 3.4GHz | ASUS GTX 670 2048MB SLI | DDR3 16Gb | Asus P8Z77-V PRO | SSD 256Gb Samsung Pro |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tom76:

Det är snart en kommentar om ”Nvidia fanbois” i varenda tråd du deltar i. Det gör ju inte mycket för trivseln om man frågar mig. Är det inte lite kontraproduktivt tycker du?

Lika drygt som man läser i AMD-avdelningen när Nvidia fanboisen försöker vara roliga.. jag slutar när jag slutar se dessa kommentarer.

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lanhead:

Fast citatet blir inte mindre sant för det. Sen när du är fast och har inget av värde kan de göra precis vad de vill med priset och du kommer gladeligen att betala.

Fast du har ju alltid möjlighet att köpa egen hårdvara i så fall. Säg att du lägger 25 tusen på en motsvarande dator idag, det är runt 8-12 år med GeForce Now Ultimate. Efter så lång tid är det nog inte mycket värde i den datorn, så det går på ett ut.

Det finns ju fördelar och nackdelar i bägge fallen, men det viktigaste äger du, spelen.