Vilket chassi för svartvitt bygge?

Permalänk
Medlem

Vilket chassi för svartvitt bygge?

Hej!

Jag sitter och vill göra ett svartvitt bygge. Har införskaffat svartvita delar, och nu ska det bara väljas chassi, och här vill jag ha smakråd! Är nämligen besatt av detta och kan inte riktigt bestämma mig, även om jag lutar åt ett visst håll, vilket jag inte kommer avslöja!

Den stora frågan är: Hyte Y60 med vit insida eller Hyte Y40 med svart insida, allt annat blir likadant. Drömmen hade varit Y40 med vit insida, men det finns inte än, jag kan inte lackera och jag vill bygga dator i helgen
För att avgöra detta har jag i min desperation suttit och redigerat ihop ungefär hur bygget kommer bli i de båda chassina, dock (än så länge bara från sidan), och jag vill att ni röstar på A eller B.

A:

B:

Partslist:
Gigabyte B550 Vision D-P
Gigabyte 3070 Vision OC
BeQuiet Dark Rock 4 Pro
BeQuiet Silentwing 4 x5

Rubrik förtydligad. // MOD
Permalänk
Medlem

Ska det inte finnas belysning måste du nog ha vitt för att kontrasterna verkligen ska synas, annars kanske det blir för mörkt där inne. Har du belysning och svart insida brukar det också bli gråare och inte lika tjusigt.
Så om alla delar ska synas: vit insida.
Om bara belysning/rgb ska synas: svart insida.

Det är ju inte den svartvitaste cpu kylaren man kan hitta asså. Jag gillar ju denna men även deepcool har väl en del schyssta nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Ska det inte finnas belysning måste du nog ha vitt för att kontrasterna verkligen ska synas, annars kanske det blir för mörkt där inne. Har du belysning och svart insida brukar det också bli gråare och inte lika tjusigt.
Så om alla delar ska synas: vit insida.
Om bara belysning/rgb ska synas: svart insida.

Jag kommer (eventuellt) ha ramminnen som kommer ställas in på vitt ljus, men inte mer än så. Blir inget färgglatt iallafall hehe..

Skrivet av Gustenrocks:

Det är ju inte den svartvitaste cpu kylaren man kan hitta asså. Jag gillar ju denna men även deepcool har väl en del schyssta nu.

I ärlighetens namn hade jag faktiskt kylaren sedan innan, den snurrar fint i min nuvarande dator och har gjort sedan iallafall 2018
Det jag införskaffat inför detta är fläktar och moderkortet (med tillhörande 5600X), men fläktarna har jag haft ett tag dem också, typ juli 2022? Chromaxkylaren såg dock riktigt fin ut! Kanske blir en stiluppgradering framöver!