Hur f*n får ni tiden att räcka till?

Permalänk
Skrivet av Oaky:

Kul tråd.

Jag skulle köpa ny spelburk för några månader sen men en polare bad mig vänta tills vår son var född. Sagt och gjort. Jag är glad att jag lyssnade på honom för något spelande har det inte funnits tid med sen han föddes.

Men när han börjar få rutiner ska jag f*n köpa mig en burk och börja lira lite igen. Jag har noll egen tid just nu och känner att jag behöver det.

Samtidigt kan jag säga att spelande blir aldrig lika skoj som det var när man va 20-22. Man lirade mkt alla polarna lirade. Man lanade med mera. Allt man gör i spel nu är att försöka återskapa den känslan men lyckas aldrig.

Precis sådär känner jag! är förvisso bara 18, Just nu så är man till största del bara i verkstaden och meckar bil tills man sedan kommer hem för att äta fixa iordning för morgon dagen. sen går man upp igen klockan 06:00 för att äta och fixa iordning inför dagens arbete och fortsätter så tills det är helg.

Har försökt samma sak att återskapa den känslan men den finns lixom aldrig där?

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

En vardag ser väll ut såhär typ.
Jobb 08:00-16:30
Gym 17:00-18:30
Mat / Spela / Umgås med vänner 19:00-00:00

Städar gör jag oftast på Söndag morgon.
Brukar boka tvättid 2 gånger i månaden och dom två dagarna blir det inte direkt mycket socialt / spelande.

Visa signatur

The computer is a moron.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tooth:

Hej alla nördar! Glöm inte bort tid för träning och motion! Det är viktigt att ta hand om kroppen också, 2-3 pass i veckan i alla fall...

Skickades från m.sweclockers.com

Tränar under lunchen 5 ggr i veckan, 1h

Men man går upp vid 6, gör sig i ordning(grymt seg på morgonen)... På jobbet vid 8, slutar 17 hemma vid 18, handlar och lagar mat, klar vid 19:30. Sen är det bara full rulle. Sätter tjejen vid tv:n och någon vampyrserie eller dylikt

Visa signatur

Spelburk: Lian Li O11D XL | R9 Ryzen 5950X |
Phanteks Revolt X 1000W | EVGA RTX 3090 FTW3 Ultra | G.Skill 3600MHz 64GB RAM | Samsung 49" C49RG90
HTPC 1: Streacom F1C | AMD A-5600K | Crucial M4 64 GB | 8 GB RAM @ 1866 MHz
HTPC 2: Raspberry Pi -> Raspbmc

Permalänk
Medlem

Jag spelar mest på helger men klämmer även in en timme någon dag i veckan då och då. Om det kommer ett nytt spel jag är taggad på då kan jag spela en hel helg.