Permalänk
Medlem

Koppla fläktar med 2st Y-split

Tja!
Kan man koppla ihop 3st fläktar på sättet som skissen visar? Har 2st Y-split som ligger och skräpar.

https://drive.google.com/file/d/1pOKM-ZKM4TlKV_S3O_C4Mw5Y2tVW...

Permalänk
Medlem
Skrivet av guigzy:

Tja!
Kan man koppla ihop 3st fläktar på sättet som skissen visar? Har 2st Y-split som ligger och skräpar.

https://drive.google.com/file/d/1pOKM-ZKM4TlKV_S3O_C4Mw5Y2tVW...

Ja

Visa signatur

Fractal Design Tesla 650W 80+ > Asus P8Z77-I Deluxe > BitFenix Prodigy (Vit) > Intel Core i7 2700K > Crucial 16GB 1600MHz > Scythe Mugen III > Gigabyte GTX 660 > 640GB WDB > 120GB OCZ Agility 3

Permalänk
Medlem

Utan att veta mer specifikt om ditt scenario, skulle jag säga: Ja.

Med förbehållet att den totala effekten inte överskrids på det uttag du kopplar dem emot. Står oftast på fläktarna eller kolla Be Quiets hemsida och motsvarande i manual för moderkort (om du kopplar direkt på mammabrädan).

Permalänk
Medlem

Ni är grymma... och snabba! Tack

Det är 3st Be quiet 92mm PWM så tror bara jag kommer upp i strax över 0.8A.
Då borde det funka! Trevlig kväll!

Permalänk
Medlem
Skrivet av guigzy:

Ni är grymma... och snabba! Tack

Det är 3st Be quiet 92mm PWM så tror bara jag kommer upp i strax över 0.8A.
Då borde det funka! Trevlig kväll!

Borde vara lugnt då de flesta headers är specificerade till minst 1 A. "Safety current" anges till 0.32 A för Pure Wings 2 92mm, gissar att det är maximala värdet vid uppstart av fläkten. "Current consumption" 0.15 A är troligen under konstant drift. Men även det högre värdet håller ju sig under 1 A och är, såvida du inte kör fläktkurva á la jojo, bara väldigt korta perioder.

Visa signatur

Ryzen 3600 | ASUS X470-F | 16GB B-die | GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av fragande:

Borde vara lugnt då de flesta headers är specificerade till minst 1 A. "Safety current" anges till 0.32 A för Pure Wings 2 92mm, gissar att det är maximala värdet vid uppstart av fläkten. "Current consumption" 0.15 A är troligen under konstant drift. Men även det högre värdet håller ju sig under 1 A och är, såvida du inte kör fläktkurva á la jojo, bara väldigt korta perioder.

Toppen! Det där redde ut en del följdfrågor jag hade

Permalänk
Medlem

Kolla även manualen på ditt moderkort. Vissa har en PWM kontakt med upp till 3A också.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.