Permalänk
Föredetting

Iomega Boxee TV dyker upp nu när jag tänker efter riktigt hårt. Man kunde inte ens reggat ett konto på under en timme när fjärrens inbyggda tangentbord valde att registrera en knapptryckning som antingen ingen eller tre, inget däremellan.

Den åkte tillbaka till Dustin när inte firmwareuppdateringar gjorde saken bättre.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

PS4 jag spelade kanske 50 timmar totalt sen blev det en renodlad netflixmaskin. Bioljud som jag aldrig använt. Dyr vinylspelare som jag använde kanske 2 gånger. Speldator som jag använde 2 dagar på ett lan. Sen alla spel jag köpt till konsoler som jag aldrig ens spelat.

Alla mobiltelefoner man "får" med abonnemang använder de nya som väckarklockor. Är nöjd med min gamla.

Permalänk
Medlem

https://www.netonnet.se/art/smarta-hem/rorelsesensor-smarta-s...

Som jag kommer på på senare tid. extremt svår att installera, läste att en gammal android telefon kan vara nyckeln och mycket riktigt så kunde min gamla S3a få igång den. värdena är ibland helt uppåt väggarna, speciellt temperaturen. den kan stå på 10 grader i flera dagar konstant fast jag vet att garaget är varmare eller kallare än så och det skiftar upp och ned.
Det enda som jag turligt nog bryr mig mest om som verkar fungera hyfsat är fukt mätningen. värderna loggas i fina kurvor vilket är trevligt.

OM någon vill köpa denna så hoppas jag att ni läser på innan om de fixat alla fel jag haft med den.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk

Köpte ett par Steelseries Arctis Pro, fy fan vad dåliga hörlurar, värsta med dem var att volymen sitter så att den skaver om man har tex en hoodie på sig.

Kunde inte ens ge mig på att sälja dem.

Permalänk
Medlem

En 4G antenn för 2500 kr som jag aldrig fick att fungera bättre än routerns egna antenn.

Permalänk
Medlem

Finns väl en del saker man ångrat att man köpt, då det inte riktigt var som man tänkt sig.
Den som jag verkligen minns som det var igår var:
Köpte ett Beyblade spel till PSX. var så jäkla taggad då jag älskade serien.
Vad kan det ha kostat då? ca 500kr? så det sved vid den åldern.

Spelet var helt värdelöst. Visst det fanns lite costimization för sina beyblades, men själva spelet var ett knapptryck för att få ut sin spinnare på spelplan, resten var "slumpat". tror du kunde påverka lite movement, men det var så minimalt att det inte ens syndes.

Med lite lotto klarade man av spelet min ca 2h.. har aldrig någonsin startat spelet igen. ångesten man hade den kvällen. usch.

Permalänk
Medlem

Ett RTX 3080 från Elgiganten. Betalade 8000kr som drogs från mitt konto direkt. Nästan ett år senare har jag fortfarande inte fått det jag köpt. Det måste väl få räknas som ett ganska dåligt köp.

Permalänk
Medlem

Köpte ett Plantronics RIG 500 Pro för ungefär ett år sedan. Efter några dagar slutade mikrofonen fungera. Blev ett jäkla strul då butiken jag köpt det i (Elon) vägrade ta emot det som garantiärende. Det löste sig till slut men ett värdelöst köp på en värdelös butik...

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem

Alla spel på Steam som man har köpt på rea och tänkt att man ska spela nån gång men som man aldrig ens har laddat ner.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem

Stiga robotgräsklippare är överlägset mina sämst investerade pengar! ALDRIG mer Stiga..

Visa signatur

Asus Sabertooth X58 - Xeon X5680 - 12GB DDR3 - ASUS GTX1080 8GB

Permalänk
Medlem

Steam controller.
Obekväm att använda, gillade verkligen inte touch padsen och kvalitets känslan var lite sådär.

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem

Corsair Void Pro RGB Trådlös Svart

Är de jag är mest besviken över, tycker dem har för dåligt ljud, för låg ljudvolym. Hade kunnat boosta upp dem till 200%, sedan ingen bas eller något i dem. Rätt dålig batteritid också och inga multimediaknappar på sidan. Sitter heller inte kvar på huvudet, utan glider fram/bak om man inte sitter helt rakt. Mina Logitech G35 och G930 satt fast sjukt bra, man kunde nästan headbanga med dem på samt otroligt bra ljud och grym bas.

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk
Medlem

Saker från CDON.com när man letar efter en produkt men som inte finns av tillverkaren så finns den av en helt annan okänd tillverkare. Och är den något bra? Haha skulle inte tro det.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X | 64GB RAM | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

En datorstol för 3000 kronor från Webhallen. Sömmarna och ""lädret"" började ge upp under några månader senare, trots att den ska klara av hela 130 kilo. Jag väger inte ens över 100.

Jag måste ge Webhallen ett enormt tack dock, som gav mig alla pengarna tillbaka och så fick jag behålla stolen. Jag stannade som kund i alla fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av walkir:

Antar att du fick "hjälp" genom Digital River? Hade så stora problem med köp via deras hemsida allt jag kommer undvika allt vad Lenovo heter i resten av mitt liv. Nu är det istället Dell och Apple som gäller.

Hahaha Japp!! Digital river var det, fyfan!! Lenovo ska ju göra bra grejer, kanske bara ThinkPad 😂

Permalänk
Medlem

Köpte en HTC Vive vid släpp. Har nog betalat 1000:- per användningstimme ...

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Bjuder på en bekants elände som drabbade honom relativt nyligen.

Bättre begagnad XC90 T8. Införskaffad via Kvarndammen som heligt lovade att affären var helt färdigställd (inklusive försäkring och allt). Efter några dagars bruk självantänder fanskapet till bil och blir omvandlad till totalskrot. Förutom ett sablans elände med att ens biljävel självantänder på parkeringsplatsen så döm om ens förvåning (eller ja; insert valfritt ord liknande panik) när försäkringsbolaget inte känner vid sig att den överhuvudtaget är försäkrad. Schyman brände 100 papp på Gotland; polaren kontrade med att bränna dryga 500 på en Julaparkering.

(Till saken hör att det verkar lösa sig givet Kvds miss - men resan är långt ifrån helt över)

Jävlar, om det är en "bättre begagnad" så är det illa ställt med Volvo!

Angående tråden så har jag en egenskap att reparera gamla skitbilar som inte är värda ett dugg. Jag lär mig under resans gång och har något att göra om helgerna, men i slutändan är det någon annan som tjänar på det när dom får en halvt ny reservdelsbil.

Sen köpte jag ett Xbox One och nån överprisad "kvalitétsratt" ifrån Logitech. Ratten gick sönder efter en 20 timmars Forza-spelande. Fick returlapp men orkade inte ens bry mig att skicka tillbaka skiten. Xboxen stod sen och samlade damm i några år tills jag gav bort den i julklapp till två unga kusiner. Nu en 5 år senare så lirar dom fortfarande dagligen så det var iaf en bra julklapp!

Någon kinaratt blir det dock aldrig mer. Typ 3500 kr gick den på om jag minns rätt och det var skräp! Om någon någonsin köpt ett kvalitétsverktyg, typ blåa Bosch eller Makita, så förstår man vilken skit dom där konsument-gaming-grejorna är. Det är skillnad på plast och plast, men inte så stor skillnad mellan en skruvdragare och en force feedback-ratt rent tekniskt. Skillnaden ligger i att en skruvdragare för 3500 kr är gjort av förstärkt plast och håller för dagligbruk i åratal, medan rattfan är gjord av det sämsta skiten som finns inifrån och ut.

/Rant över

Visa signatur

DATOR i bruk: ASUS ROG STRIX B550-F Gaming, Ryzen 7 5900X. 4x16 GB Ballistix MAX RGB @ 3800 MT/s 16-17-18-34-51 (1T)/~58 ns. MSI RTX 4090 Ventus x3. Samsung 980 Pro 1 TB. EK AIO Elite 360.
DATOR 2011 års modell: Underbara Sandy Bridge, i7 2600K@4,7 GHz på ett P67 Sabertooth-bräde. Radeon HD 7770

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Alla spel på Steam som man har köpt på rea och tänkt att man ska spela nån gång men som man aldrig ens har laddat ner.

Eller spel som man börjat spela men efter ett tag tröttnar på för att de inte når nivån man hoppas på.Man väntar på någon update som aldrig kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av noMad17:

Det är nog dött lopp mellan Logitech G930 Trådlöst headset och Logitech G903 Trådlös mus.

Headsetet dog efter ett knappt halvår. Tydligen kunde man inte använda lurarna medan de laddades (även fast det var ett säljargument).

Musen fungerade helt okej i några dagar innan den började multiklicka, d.v.s. varje enskilt klick registrerades som två eller flera.

Låt oss säga att jag håller mig till trådat framöver.

Hade också ett Logitech G930 som var uselt. Kunde visserligen använda det när det laddade, men tappade kontakten med dongeln i tid och otid utan synbart mönster. Ibland började det tjuta och man fick starta om det. Dessutom var ljudkvaliten usel!

Har dock ett G810 och en G502 från samma tillverkare jag är supernöjd med, men blir aldrig igen lurar från Logitech.

Hade också ett Razer Lycosa-tangentbord som levde sitt eget liv hur jag än försökte med/utan drivare. Kastade det till slut (i väggen) och köpte ovan nämnda G810 och har levt i harmoni med datorn sen dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Olle P:

Det jag anser vara mitt mest kostsamma "felköp" var beslutet för ~21 år sedan att satsa på ett Asus GeForce 256 DeLuxe till min dator. De aktiva 3D-glasögon som följde med drog upp priset samtidigt som kortet inte var tillräckligt kraftfullt för att riktigt klara av att generera dubbla bilder i högre upplösning.
Bättre alternativ för mig vore antingen spara pengar med ett simplare GF256 eller lägga ungefär samma pengar på enklare modell av då nysläppta GeForce 2 GTS

Där sa du nåt, jag fyller på med Nvidia 3D Vision, testa ett par gånger men man blev ju bara snurrig och så tappa man fokus helt istället.

Visa signatur

Desktop|Intel i5 12600|Asus Prime B760 Plus|Nvidia RTX 3070|Corsair DDR5 2x16GB|1TB M.2/1TB SSD
Mouse|Sensei Ten|Keyboard|Xtrfy K4|Monitor|Asus PG279QZ|Dell u2415
Laptop|HP ProBook 4320s I3|525GB SSD|4GB DDR3|NAS|Synology 412+ 30TB
Phone|iPhone 13 128GB|Tab|Mi Pad 4 64GB|HTPC|Google TV|Server|Intel Nuc

Permalänk
Medlem

Det måste vara när jag inte kunnat bestämma vilken storlek på klädesplagg jag ska ha och därmed köpt två storlekar för att först ta hem och prova och sen lämna tillbaka. Något jag aldrig kommit att göra. Och då bara använt det exemplar av plagg som satt bäst.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Bakgrund:

Alla spel på Steam som man har köpt på rea och tänkt att man ska spela nån gång men som man aldrig ens har laddat ner.

Menar du att jag inte kommer hinna spela alla mina 1379 Steamspel!?

Håller med. Försöker spela igenom de spel jag faktiskt själv köper. Mycket spel har kommit från bundles och liknande. Hade gärna sett en "sälj"-knapp.

Permalänk
Medlem

Bara jag som reagerar på vad folk tycker är ett dåligt köp?

Köper man en produkt som man behöver och som i sig är bra men just den produkten man fick gick sönder efter en vecka eller var DOA...det är enligt mig inte ett dåligt köp.

Ett dåligt köp anser jag är till exempel de som skriver att de köpt drönare och flugit 3 timmar eller de som köpt ett VR-headset som ej använts. Det är dåliga köp...

Permalänk
Medlem

Själv brukar jag inför de flesta köp vänta något dygn eller tre med att beställa för att se om jag fortfarande behöver/vill ha varan. Undra hur mycket kortare den här tråden skulle vara om fler gjorde det

Om jag fortfarande vill ha prylen så brukar jag spendera 5-60 minuter på att kolla att den passar mina behov och att den är det bästa i prisklassen.

Men men, trots det blir dwt förstås felköp emellanåt. Precis som en annan skribent köpte jag ett digitalpiano för ett par tusenlappar men efter ett par intensiva första veckor har den sedan stått orörd i något halvår. Det börjar väl bli dags att bestämma om den ska säljas eller inte.

På tal om allas missnöjda köp av Logitechprodukter så köpte jag en Squeezebox för 10-15 år sedan i hopp om att det skulle göra musiklyssnandet simplare och roligare. Men på grund av skärmens lilla storlek och mitt stora bibliotek blev det bara jobbigt att använda den. Den såldes ganska snabbt.

Skrivet av LSD:

Apple TV, så himla dålig mediaspelare.

Varför är den så dålig? Apple TV ligger ju i topp hos nästan alla som jämför mediaspelare. Visst har den sina begränsningar, som alla andra (som inte är en htpc) men om man har specifika behov kollar man väl om den klarar av det innan köp?

Skrivet av Nioreh83:

Oculus DK2 plus ratt och pedaler och flygkontroller.

Använde typ 2 gånger, insåg att jag blev väldigt åksjuk/bakis av det, och att det tog upp massor med utrymme alternativt var alldeles för jobbigt att sätta upp. Ligger och skräpar i garderoben sedan dess.

De flesta, kanske till och med nästan alla, blir åksjuk i början så det är inget konstigt. Spela i kortare sessioner i början och välj lite snällare spel. Att spela flygspel tills man mår illa är raka motsatsen till vad man ska göra

Skrivet av oggan:

Bjuder på en bekants elände som drabbade honom relativt nyligen.

Bättre begagnad XC90 T8. Införskaffad via Kvarndammen som heligt lovade att affären var helt färdigställd (inklusive försäkring och allt). Efter några dagars bruk självantänder fanskapet till bil och blir omvandlad till totalskrot.

Ett bra tips för blivande bilspekulanter; bilhandlare är inte din vän och allting som de säger bör kontrolleras. Om de t.ex. säger att det ingår en försäkring så ska du innan du lämnar bilhandlaren ha antingen ett påskrivet försäkringspapper eller ha fått det i mailen. I så fall blir det betydligt enklare att hantera en liknande situation.

Skrivet av Nicklidstrom:

Alla mobiltelefoner man "får" med abonnemang använder de nya som väckarklockor. Är nöjd med min gamla.

Varför i så fall inte bara välja ett abonnemang utan mobil?

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

En luftrenare för 3200kr i somras som mest står och samlar damm i ett hörn.

Är det inte själva syftet med luftrenaren

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem

GTX 580 Sli

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trunk:

Själv brukar jag inför de flesta köp vänta något dygn eller tre med att beställa för att se om jag fortfarande behöver/vill ha varan. Undra hur mycket kortare den här tråden skulle vara om fler gjorde det

Om jag fortfarande vill ha prylen så brukar jag spendera 5-60 minuter på att kolla att den passar mina behov och att den är det bästa i prisklassen.

Men men, trots det blir dwt förstås felköp emellanåt. Precis som en annan skribent köpte jag ett digitalpiano för ett par tusenlappar men efter ett par intensiva första veckor har den sedan stått orörd i något halvår. Det börjar väl bli dags att bestämma om den ska säljas eller inte.

På tal om allas missnöjda köp av Logitechprodukter så köpte jag en Squeezebox för 10-15 år sedan i hopp om att det skulle göra musiklyssnandet simplare och roligare. Men på grund av skärmens lilla storlek och mitt stora bibliotek blev det bara jobbigt att använda den. Den såldes ganska snabbt.

Varför är den så dålig? Apple TV ligger ju i topp hos nästan alla som jämför mediaspelare. Visst har den sina begränsningar, som alla andra (som inte är en htpc) men om man har specifika behov kollar man väl om den klarar av det innan köp?

De flesta, kanske till och med nästan alla, blir åksjuk i början så det är inget konstigt. Spela i kortare sessioner i början och välj lite snällare spel. Att spela flygspel tills man mår illa är raka motsatsen till vad man ska göra

Ett bra tips för blivande bilspekulanter; bilhandlare är inte din vän och allting som de säger bör kontrolleras. Om de t.ex. säger att det ingår en försäkring så ska du innan du lämnar bilhandlaren ha antingen ett påskrivet försäkringspapper eller ha fått det i mailen. I så fall blir det betydligt enklare att hantera en liknande situation.

Varför i så fall inte bara välja ett abonnemang utan mobil?

hehe ja det är ju lätt att vara efterklok sen har det inte varit direkt några större skillnader på månadspriset då man varit tvungen å köra halebop eller telia här i Norrland. Men tur nu finns det lågpris abonnemang nu på samma nät.

Permalänk
Medlem

När jag köpte mitt asus b350 moderkort far både usb 3 och rgb kontakten var trasiga. Orkade inte byta det men senare byte jag till ett MSI b350 istället och sjukt så mycket bättre det var.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Axel95:

När jag köpte mitt asus b350 moderkort far både usb 3 och rgb kontakten var trasiga. Orkade inte byta det men senare byte jag till ett MSI b350 istället och sjukt så mycket bättre det var.

Varför köpa det enklaste då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av noMad17:

Det är nog dött lopp mellan Logitech G930 Trådlöst headset och Logitech G903 Trådlös mus.

Headsetet dog efter ett knappt halvår. Tydligen kunde man inte använda lurarna medan de laddades (även fast det var ett säljargument).

Musen fungerade helt okej i några dagar innan den började multiklicka, d.v.s. varje enskilt klick registrerades som två eller flera.

Låt oss säga att jag håller mig till trådat framöver.

Har inte läst hela tråden ännu, men kom hit och detta fångade mig.

Det jag tänkte dela med mig, var logitechs 513 mekaniska skrivbord.
https://www.logitechg.com/sv-se/products/gaming-keyboards/g51...
Som är i alla fall ETT utav de sämre köpen jag gjort.

Kollade på reviews som tyckte den var bra, jag trivdes bra med att skriva på den osv.
Bara efter några veckor börjar den dubbelskriva bokstäver, så googlade lite mer om det. Detta var tydligen ett vanligt problem,, för detta tagentbord.
Så kikar jag vid deras reddit för support. Och det är fullt med logictech prylar som går sönder efter en väldigt kort tid.

De har verkligen gått ner sig när det gäller kvalité. Jag mmenar sitter forfarande med min gamla mx518, från releasen. Fungerar ännu.
Men de nya logitech not so much.

Nej aldrig mer loggictech produkter för min del.