Jag har sedan trådan skapat Lagat ett av mina Voodoo2 kort.
Fick tag i ett på en tipp.
Mycket skador på det men fick ihop det så långt att det "fungerade" genom att plocka SMD komponenter från ett donator kort, tyvärr gick det i slow motion och renderade 0.5 fps typ.
Ett Voodoo 2 har ju 2st TMU'er för att rendera texturer och ett FBI chip för frame buffert.
Vill man effektivt stäng av TMU'erna så kan man öppna en terminal, skriva
SET SSTV2_TEXMAP_DISABLE=1
Detta disablar temporärt TMU'erna, det viktiga nu är att sedan starta spelet från samma terminal annars fungerar det inte.
I mitt fall med det trasiga kortet så gick spelet igång i full fart utan TMU'er så var då rätt säker på att felet var där och inte FBI chipet som faktiskt hade tagit mycket fysisk stryk och hade massa böjda pins som jag fick fixa.
Tack vare det rotade jag runt och fan en trasig och saknad resistor till ena TMU' chipet, flyttade över en från mitt donatorkort och sedan fungerade kortet korrekt och har varit på ett lan sedan dess.
Häromdagen dog ett annat kort jag fick som defekt för nåt år sedan men som lustigt nog efter en rengörning gick i nästan ett år by magic.
Även det fungerar med TMU'erna av men i detta fall tror jag ena TMU'n är degraderad tyvärr.
Ska kika mer på det i framtiden, kanske när jag har fått råd till varmluft så kan man börja lyfta tex TMU chip och ta från en donator.
Här är en lista på kommandon man kan köra från terminalen innan man startar spelet för att försöka luska ut vad som kan vara trasigt, hjälper en att veta vart på kortet man bör leta efter fysiska fel.
http://www.mdgx.com/3dfx.htm
jag använder även 3dfx diagnostic tools.
http://falconfly.3dfx.pl/downloads/3dfx_glide2-3_diagnostics_...
Fungerar från windows men kan köras i dos men man måste då lägga till glide2x.ovl som är dos drivern för glide och även ha en DOS/4G extender för att koma åt utökade minnet.
Mer stuff finns här.
http://falconfly.3dfx.pl/reference.htm