Permalänk
Medlem

Battlefield 1 krashar

Hej! Har ganska nyligen skaffat bf1. Har ett lite märkligt problem där bf ibland kraschar utan någon "kod" utan enbart -battlefield 1 har slutat att fungera. Händer inte alltid utan bara ibland. Oftast när jag spelat några matcher, en annan sak jag märkt är att det oftast (inte alltid) kommer ett litet lagg på en sekund innan det kraschar. Är inte så bra på det här med datorer så har bara provat att ändra lite grafik inställningar men har inte hjälpt. Körde tidigare bf4 utan några problem.

Någon som har liknande problem?

Kan man hitta felkoder någonstans i bf mappen så man kanske kan lokalisera problemet lite mer?

Tacksam för hjälp. Mvh Robin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musse69:

Hej! Har ganska nyligen skaffat bf1. Har ett lite märkligt problem där bf ibland kraschar utan någon "kod" utan enbart -battlefield 1 har slutat att fungera. Händer inte alltid utan bara ibland. Oftast när jag spelat några matcher, en annan sak jag märkt är att det oftast (inte alltid) kommer ett litet lagg på en sekund innan det kraschar. Är inte så bra på det här med datorer så har bara provat att ändra lite grafik inställningar men har inte hjälpt. Körde tidigare bf4 utan några problem.

Någon som har liknande problem?

Kan man hitta felkoder någonstans i bf mappen så man kanske kan lokalisera problemet lite mer?

Tacksam för hjälp. Mvh Robin

BF1 har likt BF4 massa barnsjukdomar.. Kommer ta tid innan de blir stabilt.
Men vi kan börja med att du listar vad din dator innehåller så ska vi se om de kan vara hårdvarubaserat.

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem som du. och jag ändrade volten på Ram så fungerade det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

BF1 har likt BF4 massa barnsjukdomar.. Kommer ta tid innan de blir stabilt.
Men vi kan börja med att du listar vad din dator innehåller så ska vi se om de kan vara hårdvarubaserat.

Ok, Är som sagt väldigt dålig på datorer men fick nys om programmet speccy om mina specs så har helt enkelt kopierat det, hoppas det hjälper hehe!

Operating System
Windows 10 Pro 64-bit
CPU
Intel Core i5 2500K @ 3.30GHz
Sandy Bridge 32nm Technology
RAM
8,00GB Dual-Channel DDR3 @ 799MHz (9-9-9-24)
Motherboard
MSI P67A-GD55 (MS-7681) (SOCKET 0)
Graphics
BenQ XL2720Z (1920x1080@144Hz)
NVIDIA GeForce GTX 970 (MSI)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Naion:

Jag hade samma problem som du. och jag ändrade volten på Ram så fungerade det.

Ok, har dock ingen aning om hur man gör detta eller vad det ska va? =/

Permalänk
Medlem

Märkte precis att en polare har installerat ett program som heter Parkcontrol - CPU parking and Frequency Scaling. Kan kanske vara något med klockning att göra? Står iaf att alla 4 "cores" är aktiva sen 4,20ghz av 3,30 ghz. Desvärre kunde detta lika gärna stått på arabiska för fattar ingenting =(

Permalänk
Medlem

Testa att klocka ner processorn lite om du kör överklockat, körde min i 4.5GHZ och fick liknande felmeddelande, kör nu i 4.3 Ghz och det fungerar utan problem ...

Visa signatur

Intel Core i9 9900k@4.9Ghz | Gigabyte Z390 Aurus Pro Wifi | 16GB G.Skill Trident Z RBG 3200Mhz | Corsair 500D RGB SE | Corsair H150i Pro RGB| ASUS STRIX 3080ti OC | Samsung 970 EVO 500GB M.2 SSD | Seasonic Plus Gold 750W | Benq 2430T | Windows 10 Pro 64bit |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musse69:

Märkte precis att en polare har installerat ett program som heter Parkcontrol - CPU parking and Frequency Scaling. Kan kanske vara något med klockning att göra? Står iaf att alla 4 "cores" är aktiva sen 4,20ghz av 3,30 ghz. Desvärre kunde detta lika gärna stått på arabiska för fattar ingenting =(

Är det du som "installerat" datorn?
Eller har en kompis hjälpt dig? Isf har han överklockat den åt dig?

Visa signatur

CPU: i7-7700K 4,0ghz GPU: Asus strix 1080 gaming 8gb
Mobo: Asus Z270H socket1151
RAM: 16GB Corsair Vengeance LPX 3200mhz HDD: st2 1TB 7200 rpm,
SSD: 1st 525GB Crucial mx300, 1 st 240GB Corsair Force LE PSU: EVGA supernova G2 850w
Skärm: Asus Swift ROG och AOC 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dragone:

Är det du som "installerat" datorn?
Eller har en kompis hjälpt dig? Isf har han överklockat den åt dig?

Det är min kompis. Ska prova att ändra tillbaka det imorgon så får vi hoppas det hjälper

Permalänk
Medlem

Spelar du i DirectX11 eller 12?

Visa signatur

EVGA Z77 FTW, Intel i73770K@3,8GHz, Strix GTX970 OC 4gb, 16GB Corsair Vengeace, Razer Deathadder, Steelseries Apex 350, Plantronics Rig, Windows 10 64bit