Ett enkelt och simpelt sätt att rengöra under tangenter!

Permalänk

Ett enkelt och simpelt sätt att rengöra under tangenter!

Sitter här och dricker morgonkaffen och kom på den geniala idén att rengöra mitt tangentbort lite, har man lite post it lappar liggandes som har klister på ena sidan så drar man det helt enkelt mellan tangenterna!

Jag fick mest upp hår(trots fullt med hår på skallen, flintis lär jag aldrig bli, varken farfar eller farsan har tappat särskilt mycket och de är nu 43 samt 69, men man vet ju aldrig..:P) och damm.

Simpelt och gratis(nästan iaf), jag brukar plocka med mig ett par från kontoret lite då och då, de har massor att dela med sig av!

Här kommer lite lånade bilder:

Sen finns det ju massa andra elakheter såsom smulor(om man nu äter frukost framför datorn, vilket jag gissar de flesta gör här? ) det kan för det mesta skakas ur, resten får man helt enkelt stå ut med, alternativt köpa nytt tangentbord med borttagbara tangenter.

Då har jag fått mitt sagt, hoppas att det uppskattades!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.

Permalänk
Medlem

Brukar använda dammsugaren när jag vill få bort skräp under tangenterna.

Permalänk

Spolar av under varmt vatten själv, låter torka över några dagar.
Gör så med min laptop också, tar av tangentbordet först dock

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

Vänd tangentbordet upp å ner och knacka. Då trillar all lös skit ut. Sedan blås. Klart

Permalänk

Jojo, finns en massa olika sätt, men när man ändå har en sån där post-it liggandes som ska slängas, varför inte?

Sen har sakerna en vana att hamna i urgröpningen under tangenterna så det får bli ett helvetes skakande!

Visa signatur

Här skryter vi om vem som lägger ut mest pengar på hårdvara.