Kung Carl XVI Gustaf - Inte med på Lech Kaczynskis Begravning?

Permalänk
Avstängd

Kung Carl XVI Gustaf - Inte med på Lech Kaczynskis Begravning?

Tjena!

I med att jag inte hade möjligheten att dra ner till Polen och säga adjö till Polens president Lech Kaczynski så fick man följa de hela på TV. Väldigt sorgligt var det och man fällde en tår efter att begravningen var över.

R.I.P Lech Kaczynski.

Dock måste jag ha mage och rikta stor kritik mot både Fredrik Reinfeldt och Sveriges Rikes kung att ingen av dom deltog under Lech Kaczynskis begravning. Den enda Sverige valde att skicka dit var Sveriges ambassadör. Mycket dåligt enligt mig! Inte en enda annan politiker förutom den representanten.

Vad är de att visa respekt egentligen? Är inte Reinfeldt och Lech Kaczynski f.d. kamrater?
Kunde åtminstone inte en annan politiker kommit för att de skulle sett snyggt ut?

Vad har ni (med all respekt) svenskar om åsikt angående detta?

mvh / Daniel

Editerat: Georgiens president, vars land ligger granne med Turkiet, kämpade med all makt o kraft att ta sig till Polen och begravningen. Trotts att han va marksatt i Italien med alla flygplanen på mark? Rysslands president Dmitry Medvedev kom också?

Även arabiska shejkar. Någon (med all respekt) svart man var också där. Och vi har inga exotiska länder i närheten precis?

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk

Vilka andra skickade grannländerna?

Sedan det kan inte ha med flygförbjudet att göra att bl.a. kungen och Carl Bildt ej åkte?
http://svt.se/2.22620/1.1967653/kungen_kan_inte_delta_vid_beg...

Man kan visa respekt och vördnad för en person på många sätt, utan att för den skull behöva göra en lång och obekväm resa.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Avstängd
Skrivet av bud_bundy:

Vilka andra skickade grannländerna?

Sedan det kan inte ha med flygförbjudet att göra att bl.a. kungen och Carl Bildt ej åkte?
http://svt.se/2.22620/1.1967653/kungen_kan_inte_delta_vid_beg...

Man kan visa respekt och vördnad för en person på många sätt, utan att för den skull behöva göra en lång och obekväm resa.

Jovisst. De håller jag absolut, till högsta grad, med om.

Fast om man kollar på vilka länder som var där (presidenter resp. representanter) så var Sverige ett av dom länderna som hade haft de lättast att ta sig dit. Kan Kungen gasa på långt över 200 på Svenska vägar, så kan han väll gasa på längst Auto Bahn tills han kommer i höjd med Krakow och sen köra förbi och skaka hand me presidentens total knäckta dotter. Exempelvis..

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk
Medlem

Ja, och Merkel var inte heller på plats. Tänka sig. Ibland går logistiken inte att lösa.

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

folk dör, fölk föds.. It's the endless cycle..
För mig hade det varit helt A OK om ingen dykt upp på våran kungs (eller statsminister för den delen) begravning.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vänd på det hela, istället; det hedrar våra ledare att de inte gör allt i sin förmåga att gå på ett evenemang som bara syftar till att plocka billiga politiska och diplomatiska poäng.

Tror du på allvar att Medvedevs och Putins omfattande deltagande hade något alls med sympati att göra?

Visa signatur

E6750 - XFX 9800GTX+ OC - Gigabyte GA-P35-DS3 - 2*1GB Corsair VS PC2-5300 - Samsung Spinpoint 400GB