Telenor stoppar fulstreaming för sina kunder

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Har inte kollat Snoddas, men visst finns väl Nina Simone att lyssna på youtube???? (sökte just och fick lyssningsbara träffar)

Förstår inte riktigt: vad är "tangerbart" med Steam?

Sök på flottarkärlek av snoddas. Den fastnar i hjärnan och är riktigt charmig.
Båda finns på youtube och massor med långfilmer finns med på youtube och du kan hitta dem via qwant lätt som en plätt.

Sa inte att dessa låtar inte fanns, jag menade att om de tar bort dem så har jag ingen anledning att besöka youtube längre.

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Roger W:

Har inte kollat Snoddas, men visst finns väl Nina Simone att lyssna på youtube???? (sökte just och fick lyssningsbara träffar)

Förstår inte riktigt: vad är "tangerbart" med Steam?

Tangerbart betyder att jag får filerna på min dator. Inte hängande i "cloud" eller temp-sparat i %appdata% eller /home/%username%/*

Jag kan ladda hem alla spel som mitt steam account har köpt från gog eller steam och cracka eller modda best attan jag vill och det bryter INTE mot varken GoG eller steam service EULA så länga jag inte hackar/crackar klienten i sig självt.

Jag sparar mina spel om jag vill på en usb sticka och därmed kan de vara både portabla och tangerbara.
Vi har inget direkt for för att översätta det till svenska (fråga gpt på svenska vad skillnaden mellan freedom och liberty är på svenska till exempel så ser du vad jag menar)

Tangerbar - Tangible
perceptible by touch. -websters.. värdelös dictionary men den som används av outbildade, då den är lättare i sina definitioner
benefits/improvements/results, etc. -oxford standard dictionary som används i hela världen utanför lägre skolsystemet i USA k-12

Visa signatur

2x Xeon E5-2699 v4, 256gb Quad Channel RAM, 2x nVIDIA 980ti
----
AMD Ryzen 5950X, 128gb Dual Channel RAM, 2x AMD 6900XT
----
Massiv amiga och 3dfx-samling.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danedi:

Tangerbart betyder att jag får filerna på min dator. Inte hängande i "cloud" eller temp-sparat i %appdata% eller /home/%username%/*

Fine, men i praktiken är väl de flesta ändå knutna till Steam-klienten även om du har filerna på din dator? Dvs du behöver ändå få ett online-"ok" från Steam för att kunna använda dem i långa loppet.
Men visst, det öppnar ju upp för att på sikt kunna extrahera och använda dem även om Steam skulle rasa ihop...

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Petterk:

Postnord och avgifter har inte så mycket med Tullverket att göra förutom skatt och tull, Tullverkets personal gör också stickkontroller.

Förut så tog postnord alla paket från bl.a. Kina och lade på en avgift om 75 Kr om det var företagspaket. Sen lade dom på tull åt tullverket. Vet inte hur det är med paket med större summor men beställt för drygt en tusenlapp och det har funkat. Så Temu är bra att handla hos och har lite andra varor, moms o tull är redan klart numer. Hittade t.ex. en rund bordsduk med diametern 230 cm som vi i landet har max 160 cm. Så det lönar sig att leta där.