Jag fick en kopia av avtalet tidigare ikväll som hon fick på mailen och där framgår callcentrets namn. Googlar man på det så finns det några recensioner som handlar om bedrägeri. Men ser ut som att avtalet upprättades den 12/1-2024.
Vilka regler gäller numera för telefonförsäljning för att det ska vara ett giltigt avtal? Förut räckte det med ett inspelat samtal, måste hon ha bekräftat köpet med BankID eller signerat och skickat tillbaka en fysisk kopia av avtalet till Tele2 för att det ska vara giltigt?
<Uppladdad bildlänk>
Vid köp av tjänster där ett krav för att använda tjänsten är att använda operatörens utrustning, gäller ångerrätten från den tidpunkt då avtalet ingicks eller från den tidpunkt man hämtade ut utrustningen från posten? Hon berättade att det var något problem med att tv-hubben skickades till henne men att det var under fel namn och att den inte gick att hämta ut förrän dem gjort en omleverans och att hon hämtade ut hubben först den 8 februari.
Enligt det jag fått höra handlade inte om någon prova på period, säljaren var tydlig med att Netflix och Disney+ ingick i abonnemanget under hela bindningstiden (24 månader). Enda anledningen att hon nappade på det var för att det skulle billigare för dem att samla allt hos Tele2.