Underligt strul med grafik i cs2

Permalänk

Underligt strul med grafik i cs2

tja folk, har ett oklart problem med grafiken i cs2. När jag strafear får väggar/kanter/hörn en skuggrand. Jag har bra grafik i övrigt, FPS konsekvent över 150 etc etc. Se bilder. Titta på metallpelaren. I bild 1 finns ingen skugga, för jag står still. Men i bild 2 och 3 går jag till vänster och skuggan kommer fram. Några tankar vad detta kan bero på?

Har ett Nvidia GeForce RTX 3070, ny drivrutiner. Burken bra i övrigt, från typ 2021.

Bilderna tagna med mobilen, så ha överseende...

Permalänk
Medlem

Vad är det för skärm? Ser ut som något med Overdrive påslaget i skärminställningarna.

Visa signatur

Ryzen 9 5900X @ +100MHz & CO -23.5 | RTX 3070 @ 2GHz 16Gbps 956mV | 32GB @ 3600MT/s CL14

Permalänk

Ser ut som ghosting.

Vanlig fenomen om man som ovan skriver kör overdrive eller om det är en VA panel i skärmen.

Även överklockning av panelen kan ge denna effekt dvs kör skärmen på högre uppdateringsfrekvens än panelen är gjord för.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Skrivet av Decster:

Vad är det för skärm? Ser ut som något med Overdrive påslaget i skärminställningarna.

Skrivet av Rouge of Darkness:

Ser ut som ghosting.

Vanlig fenomen om man som ovan skriver kör overdrive eller om det är en VA panel i skärmen.

Även överklockning av panelen kan ge denna effekt dvs kör skärmen på högre uppdateringsfrekvens än panelen är gjord för.

Skärmen är en ”LG UltraGear 27GL850-B” från 2021, 144Hz, länk nedan. Kan mycket väl vara ghosting. Ska pilla runt med lite inställningar men har satt cs2 till refresh rate på 144 precis som skärmen…

Tack för bra tips!

https://www.webhallen.com/se/product/323450-LG-UltraGear-27GL...

Permalänk
Skrivet av Decster:

Vad är det för skärm? Ser ut som något med Overdrive påslaget i skärminställningarna.

Skrivet av Rouge of Darkness:

Ser ut som ghosting.

Vanlig fenomen om man som ovan skriver kör overdrive eller om det är en VA panel i skärmen.

Även överklockning av panelen kan ge denna effekt dvs kör skärmen på högre uppdateringsfrekvens än panelen är gjord för.

Hej igen,

Såg att skärmen mkt riktigt hade inställning "Faster" på response time. Med enkelt tryck kunde jag ändra till "Fast" eller "Normal" på skrämen och denna skugga försvann direkt. Stort tack! Sweclockers sviker aldrig