Min đŸ’©-leverans av Airmee av köp hos Webhallen

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jahop fÄr stÀlla mig till skaran som inte gillar Airmee. Fick sms om att dom inte kunde leverera. GÄr ut pÄ balkongen och ser budbilen leverera ett paket till en annan port pÄ gÄrden. Inget försök att ringa etc som dom skriver att dom ska göra. Alla mina uppgifter stÀmmer... sÄ vad ska jag göra nÀr dom försöker leverera imorgon igen? KÀnns bÀttre kontakta Amazon och hoppas dom kan skicka via ett annat företag.

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

PermalÀnk
Medlem ★
●
Skrivet av hulkenstrong:

Jahop fÄr stÀlla mig till skaran som inte gillar Airmee. Fick sms om att dom inte kunde leverera. GÄr ut pÄ balkongen och ser budbilen leverera ett paket till en annan port pÄ gÄrden. Inget försök att ringa etc som dom skriver att dom ska göra. Alla mina uppgifter stÀmmer... sÄ vad ska jag göra nÀr dom försöker leverera imorgon igen? KÀnns bÀttre kontakta Amazon och hoppas dom kan skicka via ett annat företag.

HÀnde ungefÀr samma för mig. Fick meddelande frÄn Airmee den 22:a maj, att de skulle komma mellan 17.00 - 22:00 den 23:e maj. Hade lÀmnat portkod och info om att de skulle komma upp till dörren och ringa pÄ dörrklockan. 16:55 den 23:e fick jag meddelande i appen om att "jag Àr dÀr om tvÄ minuter".16:57 ringde det en signal pÄ telefonen som jag inte hann svara pÄ och strax dÀrefter fick jag ett nytt meddelande i appen "vi kunde tyvÀrr inte leverera ditt paket"

Fick paketet dan efter, levererat av en annan person, som kom upp till dörren och ringde pÄ dörrklockan, som ju var mitt önskemÄl om hur jag ville ha det levererat.

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

PermalÀnk
Medlem ★
●

Jag har bara haft en hemleverans av dem, och den gav inte det bÀsta intrycket. Nu fick jag i och för sig paketet inom initialt utlovad tid precis (mellan 17:00-22:00).

Fick SMS om att nu var den packad och pÄ vÀg kl 17:00 och skulle vara framme 19:00. Jag gjorde misstaget att lita pÄ det sÄ jag SMSade min kompis om att vi kunde visst gÄ och fika.
SÄg i appen att nu var det bara 5 minuter kvar sÄ jag gick ner för att möta dem sÄ att de slapp springa i alla trappor upp till mig. Men efter 10 minuter hade inget hÀnt. SÄ jag uppdaterade sidan med deras GPS och dÄ var det bara en timma kvar. Om man ska lita pÄ deras GPS sÄ körde han förbi min adress ett par gÄnger under kvÀllan

SÄ nÀr den senast utlovade timman nÀstan gÄtt sÄ gick jag ner igen. - inget paket. Uppdaterade appen och sÄg att nu var det bara en timma kvar igen. Tredje gÄngen uppdaterade jag appen vid 21:00 och sÄg att det var bara en timma kvar innan paketet kom. Den anlÀnde 21:45.

Visa signatur

Gigabyte UD AX,
Intel i7 13700KF, Arctic Freezer III 280mm. Corsair Dominator Platinum 32GB,
XTX Radeon RX 7800 XT Speedster MERC 319 Black,
Samsung Odyssey G7 Neo "32
Phanteks XT Pro Ultra chassi. Garuda Linux/Windows 11.

PermalÀnk
Medlem
●

FÄtt ett 20tal leveranser ifrÄn Airmee, ifrÄn olika butiker. Inte haft nÄgra klagomÄl, sen Àr jag inte heller brydd om det dyker upp runt 23 nÀr uttalad tid kanske var 20. Galet nöjd dock att man kan fÄ hemleverans pÄ en lördag kvÀll!
Bor i hus, btw sÄ alla paket hamnar pÄ trappen.

Visa signatur

P4 2.8@3.2Ghz HT, 1 Gig Ram, Asus 9800XT, Audigy Zs paltinum Pro, 193P

PermalÀnk
●

Den sÀmsta lastmile leverantören som gÄr att finna.
AnvÀnder sig av gig-chaufförer som för det mesta inte bryr sig om att ringa pÄ dörren, eller ringa pÄ mobilen, utan slÀnger paketen i trapphuset.
Trots att det uttryckligen Àr angivet motsatsen i leveransappen.
Paketen Àr 50% av gÄngerna skadade, försenade (upp till flera dagar) eller till och med angivna som levererade trots motsatsen.
Bolagets verksamhet har utretts för anknytning till organiserad brottslighet enligt flera tidningsuppgifter (https://www.di.se/digital/haussade-budbolaget-anlitar-okanda-...).
Hade en otroligt lÄg vÀrdering (https://se.trustpilot.com/review/airmee.se) pÄ den svenska Trustpilot-sidan sÄ de stÀngde den nyligen.
Nu har deras nuvarande vÀldigt hög vÀrdering plötsligt!
UNDVIK TILL VARJE PRIS!
Har mycket egen och vÀnners erfarenheter, över 50, av Airmee som leverantör frÄn bÄde Webhallen och Amazon, sÄ inte kritik av enstaka försÀndelser.

Visa signatur

NZXT Phantom (röd) * ASUS Maximus VI Formula * i7-4770K * be quiet! Dark Rock Pro 2 * 16 GB Corsair Dominator Platinum * Gainward GeForce GTX 780 Phantom GLH * 2x Samsung 840 Pro (OS+Spel) + 3x WD Caviar Green 3TB (lager) * Corsair AX1200 * ASUS PB278Q + Eizo L985EX * Gigabyte Aivia Osmium + Func MS-3 Gaming Mouse (TrÄdlöst: Logitech K800 + Razer Mamba) * W7 x64

PermalÀnk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo ★
●
Skrivet av Mimer dPilgrim:

Den sÀmsta lastmile leverantören som gÄr att finna.
AnvÀnder sig av gig-chaufförer som för det mesta inte bryr sig om att ringa pÄ dörren, eller ringa pÄ mobilen, utan slÀnger paketen i trapphuset.
Trots att det uttryckligen Àr angivet motsatsen i leveransappen.
Paketen Àr 50% av gÄngerna skadade, försenade (upp till flera dagar) eller till och med angivna som levererade trots motsatsen.
Bolagets verksamhet har utretts för anknytning till organiserad brottslighet enligt flera tidningsuppgifter (https://www.di.se/digital/haussade-budbolaget-anlitar-okanda-...).
Hade en otroligt lÄg vÀrdering (https://se.trustpilot.com/review/airmee.se) pÄ den svenska Trustpilot-sidan sÄ de stÀngde den nyligen.
Nu har deras nuvarande vÀldigt hög vÀrdering plötsligt!
UNDVIK TILL VARJE PRIS!
Har mycket egen och vÀnners erfarenheter, över 50, av Airmee som leverantör frÄn bÄde Webhallen och Amazon, sÄ inte kritik av enstaka försÀndelser.

Ja, att de (Airmee) vÀljer att anvÀnda bolag som medvetet körs ned i botten, skattefusk, urkassa villkor för förare etc tycker jag signalerar mycket kring deras övriga moral. Hela grejen med "fossilfria leveranser" lÀr ju vara ren och skÀr lögn och greenwashing med tanke pÄ hur illa de sköter resten av kedjan.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | KontaktformulÀret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

PermalÀnk
Medlem ★
●

Ett Är senare Àr man hÀr igen....Amazon snÀlla ge mig leveransalternativ eller sluta med airmee. Samma sak, kunde inte leverera och har försökt ringa mig.
Mitt nummer finns angivet osv. Inga missade samtal. I chatten för att lösa det fick jag ett konstigt nummer frÄn Danmark som dom försökt nÄ mig pÄ. Helt annorlunda gentemot mitt angivna. Fattar ingenting. Hoppas dom menar det var chaufförens telefonnummer. Bara invÀnta imorgon och se vad som sker dÄ, precis som förra Äret...

Visa signatur

AMD Ryzen 5600X, 4x8GB@3600MHz Crucial DDR4,MSI MAG X570 TOMAHAWK-WIFI & Asus RTX 3070 8GB

PermalÀnk
Medlem ★
●

Airmee verkar inte vara de mest pÄlitliga nej. Jag har aldrig haft nÄgra problem, har bestÀllt typ 2-3 gÄnger frÄn Amazon. Men de kommer ju och levererar i en skruttig gammal liten skÄpbil och med Amazon vet man att de vÀljer de billigaste. Skulle tÀnka mig att det blir problem med en stor TV haha

PermalÀnk
Medlem ★
●

Har tagit emot nÄnstans över 100 leveranser med Airmee senaste Ären och har nog haft problem med 2-3 av dessa av olika anledningar, bara en av leveranserna gick tillbaks till Amazon

PermalÀnk
Medlem ★
●

Gratis av en anledning

Visa signatur

CPU: 5600x
GPU: 3080
RAM: 32GB

Sluta gömma din identitet, skaffa en till istÀllet