SweLäskers Höst-lineup: Exklusivt VIP-avtäckande

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av D.:

Bra att ni har lite olika smak, ger en mer nyanserad bild än om alla alltid tyckt lika.
Men om ingen tycker att den är direkt god så får man ju anta att drycken inte är det.

Finns det för övrigt någon slags topplista över de drycker ni gillat allra bäst?

Jag har hört rykten om att någon på forumet har en Google docs med alla betyg vi satt genom tiderna. Men jag har själv aldrig sett den.

@jonast @kenneth stämmer det eller har jag bara drömt ihop det?

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av UndaC:

Jag har hört rykten om att någon på forumet har en Google docs med alla betyg vi satt genom tiderna. Men jag har själv aldrig sett den.

@jonast @kenneth stämmer det eller har jag bara drömt ihop det?

Den finns... någonstans

Permalänk
Föredetting
Skrivet av Dinkefing:

Var beställer man popcornläsken?

Jag köpte den på Prisma i Åbo. Finns för övrigt kvar i deras sortiment: https://nokianpanimo.fi/juomat/virvoitusjuomat/sunn/ – om den går att få rätt på i Sverige är dock högst oklart.

Det bästa är att de till och med skriver "så annorlunda att den är svår att föreställa sig" rätt upp och ned där på burkens framsida. Det näst bästa är att den är från (orten) Nokia. Det gick utför snabbt med typen av varor de producerar.

EDIT: Helvete, det blir ju bara bättre och bättre. Produktsidan för Popcorn soda har passande copy för att beskriva drycken. "Avnjuts med en hand, lämnar andra handen fri att torka tårar".

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem

Slänger sprutgrädden som man hade kunna skölja rent med vatten, för att dricka läsk som har separerat i burken och ger intrycket av att bäst före datumet sen länge har passerat Gillar uppoffringen när man har standarder!

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Medlem

Gräsgeledryck alltså... måste medge att jag är djupt imponerad av hur osjälviskt ni lider kval i vetenskapens namn

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon333222:

Okej. Har rötter från Asien och måste säga att gräsgeledrycken är poppis. Lite som aloe Vera-drycken här i Sverige. Att @UndaC gillar den förvånar mig inte. Den är rätt vuxen i smaken och med ett djup av bitterhet.
Tipset är att ni skakar burken som tusan innan ni serverar den. Ibland skiktar den sig. Är man riktigt hardcore så kan ni köpa en sån här burk.

https://www.drakfrukt.se/produkt/grass-jelly/

Får vilken måndagstrött @JonasT att vakna och bli pigg. Skit i bubbelte och frukt. Man öppnar konservburken och slide:ar ned innehållet på en djup tallrik. En näve strösocker och sen käkar man den. Perfekt för heta sommardagar på kontoret.

Testade en sådan burk för ett tag sedan på utförsäljning hos den lokala asianstoren.
Smakar inte jättemycket, behövs socker till.

Mycket godare att göra hemmagjord boba teatapiocapärlor, det kan jag tipsa om!

Edit: ser nu att du skriver att man skall skita i bubbelte, nädu

Edit2: såg inslaget nu, jösses så illa är det inte. Helt okej, inget speciellt.

Visa signatur

Chromebook Pixel 2015 w/ Arch
Taggad inför frame.work!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Gå ner och köp en och bered dig på en chock.
Den enda hint man får nu förutom innehållsförteckningen är en liten "ny smak" notering på framsidan.
Samma gula kork och allt.

Tog en bild idag i matbutiken på Fanta.

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Gammal burk förmodligen? Se halvliters här, observera den gula korken:

Det är inte helt omöjligt att de har kommit på att det var en jävligt dålig idé och försöker låtsas som det inte hänt då det är snudd på omöjligt att hitta artikeln på coca-cola.se längre. Det enda som finns kvar är en fet bild på framsidan där det står "new and improved taste" https://www.coca-cola.se/vara-varumarken/fanta
Hoppas det, annars är Fanta dött för mig och gissningsvis en hel del andra.

Senast jag handlade för 2 dagar sedan var det ingen skillnad och fanns bara "nya" varianten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Gammal burk förmodligen? Se halvliters här, observera den gula korken:
https://i.postimg.cc/c4bNLwDD/241675764-162857722658998-8861325017036210171-n.jpg

Det är inte helt omöjligt att de har kommit på att det var en jävligt dålig idé och försöker låtsas som det inte hänt då det är snudd på omöjligt att hitta artikeln på coca-cola.se längre. Det enda som finns kvar är en fet bild på framsidan där det står "new and improved taste" https://www.coca-cola.se/vara-varumarken/fanta
Hoppas det, annars är Fanta dött för mig och gissningsvis en hel del andra.

Senast jag handlade för 2 dagar sedan var det ingen skillnad och fanns bara "nya" varianten.

Det är ändå lite spännande, kollar man innehållsförteckningen på Coca-cola.se så står det inget om sötningsmedel...

Permalänk
Medlem

Apropå senaste avsnittet, så menar Google Translate att "trà bông cúc" betyder "bomullste".

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Konsolpleb 🕹

Kanske ska länka in senaste avsnittet också!

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av UndaC:

Kanske ska länka in senaste avsnittet också!

https://youtu.be/Z1F-LC6HG_o

Vet inte vad jag kan bidra med, men bra underhållning som vanligt! Tack för att ni offrar era smaklökar

Permalänk
Medlem

@Undac Såg senaste videon med Sarsi-testet. Om ni ska testa "cowboy"-dricka så får ni ju göra det ordentligt med en amerikansk variant och inte nån från Filippinerna där de har sin egen "take" på Sarsaparilla! Gör om, gör rätt!

Stavning och in-länkning av video
Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Benchmaskin 🍞
Skrivet av Snudge_B:

https://www.youtube.com/watch?v=jtmSRq0FsTU

@Undac Såg senaste videon med Sarsi-testet. Om ni ska testa "cowboy"-dricka så får ni ju göra det ordentligt med en amerikansk variant och inte nån från Filippinerna där de har sin egen "take" på Sarsaparilla! Gör om, gör rätt!

Har du något tips på en amerikansk sarsaparilla då?

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Kenneth:

Har du något tips på en amerikansk sarsaparilla då?

Än hellre namn och ställe man kan köpa det på till och med

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kenneth:

Har du något tips på en amerikansk sarsaparilla då?

Skrivet av UndaC:

Än hellre namn och ställe man kan köpa det på till och med

Ja alltså era gamla vänner på Soda Nation har ju haft Sioux City Sarsaparilla inne tidigare. Vet inte hur utbudet ser ut exakt för tillfället dock (kan ju vara ett tag sedan de hade den). Om inte annat vore det ju intressant att veta om det är någon stor skillnad mellan sorterna. Hittar jag någon nästa gång jag botaniserar där eller någon annanstans, så lovar jag att köpa en åt er för testsyfte. 😁

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Konsolpleb 🕹
Skrivet av Snudge_B:

Ja alltså era gamla vänner på Soda Nation har ju haft Sioux City Sarsaparilla inne tidigare. Vet inte hur utbudet ser ut exakt för tillfället dock (kan ju vara ett tag sedan de hade den). Om inte annat vore det ju intressant att veta om det är någon stor skillnad mellan sorterna. Hittar jag någon nästa gång jag botaniserar där eller någon annanstans, så lovar jag att köpa en åt er för testsyfte. 😁

Härligt.

Får bli en runda till soda nation när vi betar av nuvarande förråd

Visa signatur

240p är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spiffman:

Gammal burk förmodligen? Se halvliters här, observera den gula korken:
https://i.postimg.cc/c4bNLwDD/241675764-162857722658998-8861325017036210171-n.jpg

Det är inte helt omöjligt att de har kommit på att det var en jävligt dålig idé och försöker låtsas som det inte hänt då det är snudd på omöjligt att hitta artikeln på coca-cola.se längre. Det enda som finns kvar är en fet bild på framsidan där det står "new and improved taste" https://www.coca-cola.se/vara-varumarken/fanta
Hoppas det, annars är Fanta dött för mig och gissningsvis en hel del andra.

Senast jag handlade för 2 dagar sedan var det ingen skillnad och fanns bara "nya" varianten.

Kan nu bekräfta att det tydligen finns en ny variant med sötningsmedel, vad i hela fridens namn?! Tack för heads-up!

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500 RGB SE / Systemdisk Samsung 980 PRO SSD: Samsung 850 PRO 250GB / SSD: Samsung 850 EVO 250GB / SSD: Crucial MX300 1TB / CPU: Ryzen 7 3800X @ 4,2 Ghz / Kylning: Noctua NH-D15S push/pull / GPU: MSI 3080Ti SUPRIM X / PSU: Corsair RM1200i / MB: ASUS X470-f Gaming / RAM: HyperX Fury 2x16GB 3600 mhz / OS: W10 / Mus: Logitech G903 / TB: Logitech G915 TKL Wireless / Ljud: Sound BlasterX Pro-Gaming AE-9, Blue Yeti , Sennheiser HD660S, Skärm: Acer Predator X34P @3440x1440 UltraWide

Permalänk
Medlem

Nu blev man bra läsksugen!

Visa signatur

[IT-Dept]
Ryzen 1700 OC - 32 - 1070